• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Webshop
  • icon

SieV liep met ultimatum Code voor de muziek uit

Code Schoonmaak Nieuws 30 november 2020

Code Commissie maakt faux pas! Kees Blokland

SieV-voorzitter Maurice Rutgrink stelde onlangs via de media een ultimatum aan het bestuur van de Code Verantwoordelijk Marktgedrag. Hij eiste voor 10 december 2020 een reactie op het verzoek om als werkgeversorganisatie toegelaten te worden tot de Code Kamer Schoonmaak. Zou er geen reactie volgen? Dan zou Rutgrink het tekenen van de Code serieus bij zijn leden ter discussie stellen.

Foto – archieffoto Kees Blokland

Ongepast

De SieV-voorzitter kwalificeerde in zijn mediabericht het gedrag van de  voorzitter Code Commissie zelfs als ongepast , onprofessioneel en teleurstellend. Dit aangezien Siev op hun schriftelijk verzoek van 9 juli jongstleden aangaande een mogelijke  toelating tot de Code Kamer Schoonmaak nog geen antwoord had vernomen. Hoogdravende bewoordingen die echter volstrekt onnodig blijken te zijn.

Uitnodiging verzonden voor media bericht

De voorzitter Code Commissie Verantwoordelijk Marktgedrag Kees Blokland laat ons namelijk weten dat het bestuur van SieV op woensdag  25 november (let wel: vóórdat de media het bericht van SieV publiceerde) per mail al uitgenodigd was voor een gesprek. Dit vanuit een positieve grondhouding over de toetreding van SieV tot de Code Kamer Schoonmaak . Blokland: “Er zit ongeveer een week tussen de vergadering van de Codecommissie en de uitnodigingsmail aan het bestuur van SieV; het secretariaat van de Code is op dit moment niet vol bezet, vandaar een (kleine) vertraging.”

No hard feelings

Maar no hard feelings wat de voorzitter Code Commissie betreft: “Ik sta persoonlijk duidelijk positief tegenover het deelnemen van SieV in het Codegebeuren in de breedte: het versterkt de positieve inzet om verantwoordelijk marktgedrag te bevorderen en het versterkt bovendien de invulling van het Keurmerk van Siev.

De verplichting voor het keurmerk van Siev tot het tekenen van de Code is natuurlijk een positief punt, we zien nu ook een toename van het aantal Siev leden dat feitelijk getekend heeft. Het feitelijk aantal ondertekenaars van SieV is een belangrijk punt voor ons.”

Zaken regelen

Wel stelt Blokland dat er nog een aantal praktische zaken besproken en geregeld dienen te worden om de toelating tot de Code Kamer te kunnen formaliseren. Maar dit doet hij graag met een kleine delegatie uit de Code Commissie en een vertegenwoordiging uit het bestuur Siev. Blokland: “Individuele SieV-leden die getekend hebben doen natuurlijk al gewoon volop mee in de Code; wat nu nog besproken moet worden is het wat en hoe van de aansluiting van SieV als vereniging, en dat gaan we binnenkort doen. Ik verwacht een positief resultaat.”

Goed partnership, ook in coronatijd

Juist ook in coronatijd ziet Blokland het belang van goed partnership tussen opdrachtgevers en opdrachtnemers: “Het is van groot belang dat je ook in moeilijke tijden elkaar blijft betrekken in het zoeken van redelijke en billijke oplossingen voor problemen. Het appel van de Code is daarbij des te meer van belang, en hoe sterker de ondernemers in de branche daarin het gemeenschappelijk belang willen uitdragen, des te meer draagvlak is er voor. Samen sterker!”

Positieve publiciteit

Dat publiciteit in de media ook op een doordachte wijze plaats kan vinden bewijst de voorzitter van de Code Commissie: “Verantwoordelijk Marktgedrag strekt zich ook uit tot de publiciteit, daarom wat de Code betreft, geen enkel misverstand: wij kijken uit naar het positieve gesprek met een vertegenwoordiging van het bestuur van SieV!”

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Schoonmakend Nederland gaat Made Blue ondersteunen
19 apr

Schoonmakend Nederland gaat Made Blue ondersteunen

i-mop wint ook in Nederland steeds meer terrein
18 apr

i-mop wint ook in Nederland steeds meer terrein

Koningin Máxima brengt werkbezoek aan CSU
16 apr

Koningin Máxima brengt werkbezoek aan CSU

SC Johnson introduceert nieuwe huidbeschermende crème
14 apr

SC Johnson introduceert nieuwe huidbeschermende crème

Nieuw Europees minimumloon: donkere wolk of heldere hemel?
14 apr

Nieuw Europees minimumloon: donkere wolk of heldere hemel?

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer code schoonmaak

Maurice Rutgrink voorzitter SIEV zorgbonus

SieV niet toegelaten tot Code Kamer Schoonmaak: ‘teleurstellend’

Wijzigingen wetgeving Inspectie SZW per 1 januari 2019

Schoonmaak blijft op de radar van Inspectie SZW

"Facilitair medewerkers mogen niet de dupe worden van coronacrisis" Code schoonmaak

“Facilitair medewerkers mogen niet de dupe worden van coronacrisis”

Themapagina's

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2021 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Abonneren op Clean Totaal
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video’s en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren