• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

Vebego wil sterkere merken en gaat bedrijven samenvoegen

Nieuws 22 april 2021

Ton Goedmakers wordt CEO Vebego: "Zin om verder te bouwen aan de toekomst"

Vebego maakte op 21 april 2021 de plannen bekend om haar organisatie en daarmee haar marktpositie te versterken. Het voornemen is om in 2023 elf grote bedrijven te vormen in Nederland, België, Duitsland en Zwitserland, die toonaangevend zijn in schoonmaak, facilitair management, groenvoorziening, personeelsdiensten en zorg.

Vebego wil groeiambitie verwezenlijken

Vebego wil met het voornemen meer mensen betekenisvol werk bieden en nog meer waarde toevoegen aan de maatschappij. Al zal dit op de korte termijn betekenen dat er arbeidsplaatsen verloren kunnen gaan. Op de langere termijn wordt uitgegaan van een groei van het aantal arbeidsplaatsen. Vebego woordvoerder Martijn Donders: “We doen dit vanuit een groeiambitie die we de komende jaren willen verwezenlijken. Daarbij willen we zoveel mogelijk betekenisvolle banen bieden in de samenleving.”

Toekomstbestendig Vebego

De afgelopen maanden onderzocht het familiebedrijf de basis voor een toekomstbestendig Vebego. Het resultaat is een organisatiemodel, waarin de bedrijven een duidelijk mandaat krijgen voor ondernemerschap, met veel vrijheid binnen kaders. Ton Goedmakers, CEO: “We zijn al 78 jaar succesvol, voornamelijk door onze sterke ondernemersgeest. Met het beoogde plan stimuleren we het ondernemerschap van onze bedrijven, richten we onze organisatie slimmer en uniformer in zodat we meer tijd over houden voor onze klanten en medewerkers.”    

Aanpassingen in Nederland   

Het plan beoogt om in Nederland in drie jaar tijd vijf grote bedrijven te vormen in de segmenten Schoonmaak, Groen, Zorg, Facility Management en een bedrijf dat expertise en producten levert. Tevens breidt het bestaande service en expertisecentrum uit met enkele nieuwe functies om alle Vebego-bedrijven in Nederland professionele ondersteuning te bieden.

Donders: “Deze voorgenomen besluiten brengen wijzigingen met zich mee, waar we de ondernemingsraden over om advies zullen vragen. Medewerkers die door het samenvoegen van bedrijven te maken krijgen met een verandering van werk zullen zorgvuldig begeleid worden. Op langere termijn zal door de verwachte groei het aantal arbeidsplaatsen toenemen. ”

Einde merknamen?

Donders verklaart tegenover Clean Totaal dat het uitgangspunt is dat alle bedrijven per facilitaire discipline onder één merknaam gaan opereren. “Al is dat nog niet volledig zeker. We willen toe naar minder maar sterkere merken. Deze merken hebben allemaal de kracht en de uitstraling van een toonaangevend bedrijf in hun markt. Hoe dat precies vormgegeven wordt, dat zoeken we de komende maanden uit.” Het is daarbij niet ondenkbaar dat gevestigde namen als Stoffels Bleijenberg zullen verdwijnen. “Dat zou inderdaad best kunnen, maar zoals gezegd; dat gaan we goed onderzoeken. In die periode gaan we ook goed kijken hoe we alle systemen aan de achterkant kunnen stroomlijnen zodat alle organisaties gebruik maken van dezelfde backbone.”

België, Duitsland en Zwitserland   

Ook in België en in Duitsland streeft Vebego naar het op termijn samenvoegen en verder versterken van de activiteiten in facilitaire dienstverlening, zorg en personeelsdiensten. Al in 2018 is in Zwitserland begonnen met de transformatie van de huidige facilitaire dienstverlener Vebego AG, met als doel om in 2023 een toonaangevende serviceorganisatie op het gebied van schoonmaak en facilitaire dienstverlening te zijn.  

Ambitie om impact te hebben   

Het toekomstbestendig maken van Vebego is een belangrijke stap voor het familiebedrijf, dat inmiddels bestaat uit ruim 34.000 medewerkers in vier landen. Ton Goedmakers: “We leggen hiermee de basis voor verdere groei en nog meer betekenisvolle banen. Als organisatie waar iedere medewerker een kans krijgt, maken wij de meeste maatschappelijke impact. Daar is voor nodig dat wij een gezonde en professionele organisatie zijn. Nu en in de toekomst.”   

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker
21 mrt

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C
21 mrt

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf
16 mrt

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas
16 mrt

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas

Op de hoogte van de laatste trends met Captains of Cleaning
15 mrt

Op de hoogte van de laatste trends met Captains of Cleaning

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer nieuws

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren