• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

'Hotelschoonmaak heeft verantwoordelijk marktgedrag nodig'

Nieuws 10 december 2018

'Hotelschoonmaak heeft verantwoordelijk marktgedrag nodig'

Vlak voordat Sinterklaas het land verliet, werd de Code Verantwoordelijk Marktgedrag getrakteerd op een mooi cadeau. Tijdens een bijeenkomst van hotellerienetwerk Las Hotellas ondertekende Claire van Campen, general manager van American Hotel Amsterdam, de Code Verantwoordelijk Marktgedrag. “Fijn dat weer een hotel in Amsterdam de weg naar verantwoordelijk marktgedrag en de Code heeft gevonden”, aldus de heer Blokland, voorzitter van de Code Verantwoordelijk Marktgedrag.
Bij de ondertekening waren ook de heren Maas en Keijzer van CNV Vakmensen en Inspectie SZW aanwezig. Onder bezielende leiding van Blokland is het een streven van de Code Verantwoordelijk Marktgedrag schoonmaak- en glazenwassersbranche om de hotelbranche te enthousiasmeren tot ondertekening van de Code. Dat is ook de reden van de bijeenkomst bij Las Hotellas, een groep van veertig vrouwelijke hoteldirecteuren en -managers in Amsterdam.
American Hotel Amsterdam was gastvrouw van de bijeenkomst en tevens tekende het hotel als eerste de Code. “Laten we hopen dat ook hier het gezegde opgaat van ‘goed voorbeeld doet goed volgen’,” aldus de heer Blokland. Van Campen: “Wij ondertekenen vandaag heel graag de Code. We streven verantwoordelijk marktgedrag na en zien in Amsterdam teveel slechte voorbeelden van opdrachtgevers én opdrachtnemers. En de slechte verpesten het voor de goede. We willen daarin verbetering zien en willen daarom heel graag de Code ondersteunen. Het gaat immers om onze core business en we moeten het samen doen.”
Zij kreeg bijval van de andere aanwezigen, die bij de uitleg over de Code Verantwoordelijk Marktgedrag een sterke support voor de Code uitspraken. Voor de goede orde: de code is door andere leden van Las Hotellas nog niet ondertekend.
Veel controles op onverantwoordelijk marktgedrag
De heren Maas van CNV Vakmensen en Keijzer van de Inspectie SZW zien ook veel onverantwoordelijk marktgedrag bij de hotels in Nederland in het algemeen en die in Amsterdam in het bijzonder. Reden voor CNV om de natte dweil uit de kast te halen en die aan te bieden aan hotels, die op dat soort gedrag betrapt worden.
Voor de Inspectie is het reden om nog even door te gaan met de extra controles op de hotelschoonmaak. “Schoonmaaksters staan ons soms huilend te woord vanwege de onverantwoordelijk hoge werkdruk”, aldus de heer Keijzer. De heer Maas valt hem bij: “We zien allerlei onverantwoordelijk marktgedrag. Schoonmaaksters worden per kamer betaald of moeten teveel kamers schoonmaken in te weinig tijd. En daar moeten we echt vanaf.”
Best Practice Award
Sinds de introductie van de Code worden regelmatig regionale ondertekensessies georganiseerd. “Een bewuste keuze om elkaar te ontmoeten en van gedachten te wisselen over het toepassen van het Code gedachtegoed in de praktijk. Iedere keer blijkt weer dat er tijdens een bijeenkomst zinvolle tips naar voren komen”, aldus Blokland.
De volgende regionale ondertekening vindt plaats op 24 januari 2019 in Utrecht. Op dezelfde dag vindt ook de uitreiking van de Best Practice Award 2018 plaats, waarbij de ‘beste’ samenwerkingsrelatie onderscheidden wordt met de felbegeerde award.

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot
24 mrt

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker
21 mrt

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C
21 mrt

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf
16 mrt

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas
16 mrt

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Van onze partner Crohill

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren