• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

Designer Outlet Center Roermond sinds 1 augustus schoon door Hago

Nieuws 6 augustus 2019

Designer Outlet Center Roermond sinds 1 augustus schoon door Hago

Hago is de aangewezen partij voor de uitvoering van de schoonmaakdienstverlening van Designer Outlet Center Roermond. Het grootste outlet van Nederland, met ruim tweehonderd winkels, vraagt om een representatieve, schone en gastvrije uitstraling. Hago is hier sinds 1 augustus 2019 medeverantwoordelijk voor.
In de afgelopen jaren is het outlet boven verwachting snel gegroeid. Bezoekersaantallen zijn toegenomen en de piek- en dalmomenten veranderen. Het gevolg hiervan is dat een inspanningsgericht schoonmaakcontract niet langer aansluit op de omgeving. Na een marktconsultatie in januari 2019 is Hago als meest geschikte dienstverlener uit de bus gekomen.

Mensen, mensen, mensen

Projectmanager Tim Biermans is verantwoordelijk voor de dienstverlening. Volgens hem begint het met mensen. Veel mensen, in dit geval. “Ik krijg ondersteuning van een fulltime objectleider, en we zijn ook nog op zoek naar een tweede. Dat is ook wel nodig. Tijdens de opstartperiode helpt ook Lynn Janssen (rayonmanager Hago red.) ons, in de rol van implementatiemanager. Bij een locatie van dit formaat is deze extra capaciteit en focus tijdens de opstartperiode nodig om een constant kwaliteitsniveau te kunnen garanderen”, legt hij uit. Om ook tijdens de opstart een hoge kwaliteit te leveren, springen ook diverse rayon- en districtmanagers uit andere gebieden bij.

Samenwerking met partners

Medewerkers worden door leveranciers Alpheios en Kärcher ondersteund met advies in materialen, middelen en machines. Zo kunnen de schoonmakers met vertrouwen aan de slag met de machines en worden ze getraid in de nieuwe resultaatgerichte werkwijze. Dit is volgens Biermans van groot belang: “aandacht voor het personeel staat voorop; wanneer zij weten waar ze aan toe zijn en wat er van hen verwacht wordt, werken we het meest efficiënt. We faciliteren hen in wat ze nodig hebben om succesvol te zijn. Vanaf nu werken ze bijvoorbeeld ook met een beeldbestek (foto’s van aandachtspunten op locatie), in plaats van de traditionele werkprogramma’s.”

Veel handjes voor een schoon Designer Outlet Centrum Roermond

Om de schoonmaak naar wens uit te voeren is de bezetting cruciaal. Direct na de gunning is de vakantieplanning in orde gemaakt en is de bezetting hierop afgestemd. Biermans: “uiteindelijk zullen ongeveer 45 medewerkers zich 363 dagen per jaar inzetten om het outlet schoon en representatief te houden. Het is een behoorlijke klus om een stabiel, kwalitatief personeelsbestand op te bouwen en te behouden. We nemen voldoende medewerkers over, maar zijn ook nog steeds op zoek.” Hij vervolgt: “Daarnaast zijn de huidige schoonmaakmedewerkers een handelingsgerichte werkwijze gewend. Ze maken zich dus best wel druk over de overstap naar een resultaatgerichte werkwijze. Verwachtingen managen en voldoende training en opleiding is dus heel belangrijk.”
Het komt ook voor dat medewerkers zowel voor CSU werken als voor Hago, omdat CSU momenteel schoonmaakt in de winkels. “Wanneer je voor twee werkgevers werkt is dit nadelig, bijvoorbeeld voor de loonheffingskorting”, licht Biermans toe. Daarom heeft ook het commerciële team van Hago een rol in de implementatieperiode. “Omdat winkelschoonmaak ook op ons wensenlijstje staat, is Maikel Brekelmans (accountmanager Hago) tijdens de implementatieperiode betrokken. Hij is in de winkels aanwezig om uitleg te geven en advies uit te brengen.”

Niet alledaags

Dat DOC Roermond anders is dan andere locaties, is wel duidelijk. “Normaal gesproken voeren wij ons werk binnen uit, maar onze dienstverlening bij het outlet is natuurlijk gericht op buitenwerkzaamheden. We leiden onze medewerkers dus ook op in specialistisch werk. We zijn 363 dagen per jaar aanwezig, van 06:00 tot 22:00. Dit maakt het geen alledaagse dienstverlening, maar wel heel uitdagend en leuk”, lacht Biermans.
De projectmanager heeft vertrouwen in een succesvolle opstart en houdt zijn hoofd koel. “Er is een goede klik met het outlet. De overtuigingskracht en kwaliteit van ons plan van aanpak heeft DOC Roermond uiteindelijk over de streep getrokken. Daarnaast heeft Hago een aantal goede Leisure-referenties, zoals bijvoorbeeld de Ziggo Dome en Schiphol Airport. Hier hebben we bewezen dat we onze dienstverlening succesvol kunnen implementeren in uitdagende omgevingen met grote bezoekersaantallen.”

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot
24 mrt

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker
21 mrt

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C
21 mrt

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf
16 mrt

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas
16 mrt

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Van onze partner Crohill

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren