• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

Finalisten Best Practice Award 2022 bekend

Code Schoonmaak Nieuws 4 oktober 2022

CSU en Asito winnen Best Practice Award

Op 27 oktober 2022 zal voor de negende keer de Best Practice Award worden uitgereikt. Deze uitreiking vindt plaats tijdens de finale in Green Village in Nieuwegein. Vandaag is bekend geworden welke 4 Best Practices doorgaan naar deze finale. ‘We hadden dit jaar een aantal mooie best practices, allemaal gericht op duurzame arbeidsverhoudingen. Ook het onderwerp duurzame inzetbaarheid is prominent in de best practices aanwezig’, aldus de heer van Boggelen, voorzitter van de jury van de Best Practice Award 2022. ‘De jury heeft er uiteindelijk voor gekozen om 4 finalisten voor de Best Practice Award 2022 uit te kiezen’, zegt van Boggelen.

Foto: Best Practice Award 2017

De indieners zijn organisaties die samen de Code Verantwoordelijk Marktgedrag Schoonmaak- en Glazenwassersbranche succesvol in de praktijk brengen. Met als resultaten: verbeterde arbeidsomstandigheden, een versterking van de betrokkenheid van de schoonmaakmedewerker en een verbetering van de kwaliteit van het schoonmaakwerk. Bij de beoordeling van de ingezonden best practices is voor de jury het belang van samenwerking/partnerschap tussen opdrachtgever en opdrachtnemer (of wel ketensamenwerking noemen) een belangrijk criterium.

Genomineerd zijn…

De vier samenwerkingsrelaties die de jury heeft uitgekozen, zijn (in willekeurige volgorde):

UNIVERSITEIT UTRECHT EN ASITO

De Universiteit Utrecht en Asito voeren in partnership het programma Kracht uit. Ontwikkeling van de talenten van de medewerkers is cruciaal in dit programma. Dit zorgt voor een grotere duurzame inzetbaarheid maar ook enthousiasme en betrokkenheid. Uiteindelijke doel van Kracht is dat medewerkers lekker in hun vel zitten zodat zij duurzamer inzetbaar zijn. Onderdelen van het programma zijn onder andere periodieke besprekingen met medewerkers, opleidingen en budgetcoaching. Kortom, aandacht, waardering en communicatie voor medewerkers. De opdrachtgever voert daarom ook regelmatig gesprekken met (een afvaardiging van) schoonmakers en glazenwassers.

GEMEENTE DEVENTER EN QLEANING

Qleaning maakt in opdracht van de gemeente Deventer de opvanglocaties voor Oekraïense vluchtelingen schoon. Qleaning biedt de vluchtelingen een schoonmaaktraining aan en laat ze meewerken, deels als besteding van de (vele) vrije tijd, deels als opmaat naar een baan als schoonmaker. De gemeente Deventer heeft versneld een bsn nummer verstrekt. Hiermee was de weg vrij naar betaald werk. De gemeente heeft alle uren van de vluchtelingen betaald, ook de uren dat de vluchtelingen nog niet volledig inzetbaar waren.

JOHAN CRUIJFF ARENA EN CSU

Deze best practice richt zich op Taakverbreding. Gestart bij en in overleg met de Johan Cruijff ArenA krijgen medewerkers de kans schoon te maken én ervaring op te doen met andere werkzaamheden. Met als doel: meer mogelijkheden en perspectief voor de medewerkers. Door de werkzaamheden uit te voeren ervaren medewerkers hoe ze bevallen en begrijpen ze beter wat de taken inhouden. CSU biedt daarbij een helpende hand of een stimulerend duwtje in de rug. Door deze uitbreiding van taken breiden medewerkers niet alleen hun uren uit, maar ook hun kennis en ervaring. Dit beleid gaat door CSU landelijk uitgerold worden.

KONINKLIJK NEDERLANDS LUCHT- EN RUIMTEVAART-CENTRUM (NLR) EN 1NERGIEK

In het langdurige partnership van NLR en 1Nergiek zijn wederzijds vertrouwen, oprechte aandacht voor elkaar, altijd in open dialoog en een warm enthousiasme sleutelwoorden. De dialoog tussen beide partijen vindt op meerdere niveaus plaats en men werkt met korte lijntjes en vaste contactpersonen. Die gaan zelfs zo ver dat de contactpersonen van 1Nergiek meehelpen en -denken bij de bedrijfsvoering van de NLR. Voor NLR werken stabiele en vaste teams; iedere medewerker heeft zijn eigen cluster en zo heeft men binding met zijn eigen gebied. 1 leidinggevende heeft zelfs 38 jaar bij het NLR gewerkt. Haar dochter heeft nu haar taken overgenomen.

Fysieke bijeenkomst

Alle genomineerde Best Practices zullen zich presenteren tijdens de uitreiking van de Best Practice Award 2022. Deze uitreiking vindt fysiek plaats op donderdag 27 oktober 2022, bij Green Village in Nieuwegein. Het programma begint om 15.00 uur (tot uiterlijk 17.00 uur). De genomineerden geven ter plekke en in een videoboodschap aan waarom zij denken voor de Award in aanmerking te komen.

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker
21 mrt

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C
21 mrt

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf
16 mrt

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas
16 mrt

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas

Op de hoogte van de laatste trends met Captains of Cleaning
15 mrt

Op de hoogte van de laatste trends met Captains of Cleaning

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer code schoonmaak

'Opdrachtgevers en opdrachtnemers: Ga constructief aan tafel' Code Verantwoord Marktgedrag vreest fors verlies facilitaire banen

‘Opdrachtgevers en opdrachtnemers: Ga constructief aan tafel’

Best Practice Award 2022 kent louter winnaars

Best Practice Award 2022 kent louter winnaars

'Opdrachtgevers en opdrachtnemers: Ga constructief aan tafel' Code Verantwoord Marktgedrag vreest fors verlies facilitaire banen

Code Verantwoord Marktgedrag vreest fors verlies facilitaire banen

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren