• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon

Topspeler Tork blijft innoveren

Artikelen Schoonmaakbeurzen & Evenementen 6 mei 2022

Topspeler Tork blijft innoveren

Als wereldspeler wordt er een hoop van je verwacht, helemaal wanneer de wereld de afgelopen twee jaar in de ban was van een pandemie waardoor hygiëne belangrijker is dan ooit. De rol van facilitair managers en dienstverleners met betrekking tot de nieuwe hygiënenormen is dan ook van cruciaal belang. Daarom toont Tork dit jaar duurzaam hygiënebeheer en innovatieve oplossingen die hierbij ondersteunen.

Met Marketing Manager Stefan Brückmann blikken we vooruit op de deelname van Tork aan ’s werelds grootste schoonmaakbeurs. Hij kijkt er reikhalzend naar uit. “Het is natuurlijk geweldig dat we eindelijk weer fysiek in gesprek kunnen met onze relaties om te spreken over hygiëne en over welke mogelijkheden van toegevoegde waarde zijn. Wij willen bedrijven en instellingen helpen om hun business naar een hoger level te tillen met duurzaam hygiënemanagement. Het belang van hygiëne is prominenter geweest dan ooit te voren en dat zal voorlopig niet veranderen. Het is nu van belang om te beseffen wat dit betekent voor gebouwgebruikers en medewerkers zodat beheerders met hun partners de optimale omgeving kunnen faciliteren.”

Kennispartner

Als wereldwijd marktleider in meerdere segmenten beschikt Tork over een enorme hoeveelheid kennis die het graag deelt met de markt. Zo levert de organisatie een actieve bijdrage aan het Healthcare Cleaning Forum en geeft het verschillende sessies op de Interclean Stage. Het zal hierbij voornamelijk gaan over de combinatie van duurzaamheid en hygiëne en hoe de hygiënegraad een boost kan krijgen met het hybride werken. Brückmann: “Sommige werknemers keren nu pas weer terug naar hun vertrouwde kantoor. Zij verwachten qua hygiëne en veiligheid heel wat anders dan twee jaar geleden. Daar moet je als facility manager op zijn voorbereid. Wij proberen onze kennis en een deel van onze visie hierover te delen, want alles begint met de juiste kennis en tools.”

Virtual Reality

Eén van de noviteiten is de Tork Virtual Reality Clean Hands Training. Met deze nieuwe interactieve opleidingsmethode kunnen professionals in de healthcare sector nog beter voldoen aan de richtlijnen van het handenwassen. Want dat is ontzettend belangrijk om de overdracht van ziekteverwekkers te voorkomen. Brückmann: “Vergeet ook niet dat in verschillende ruimtes verschillende richtlijnen gelden. In open ruimtes, patiëntenkamers, pre-OK en operatiekamers overal zijn de handhygiënerichtlijnen anders. Bovendien sluit het aan bij de wens van de professionals uit de sector. Want maar liefst 80 procent van de healthcare professionals wil de handhygiëne voorschriften beter naleven, zo blijkt uit Tork onderzoek, uitgevoerd onder meer dan duizend professionals in vijf landen.

Daarnaast lanceert Tork de Interactive Clean Hospital Training. Dit maakt het mogelijk om virtueel te trainen op de reiniging van patiëntenkamers. Daarbij komt alles aan bod, van de chronologische volgorde van reiniging tot het vraagstuk wanneer te desinfecteren en de focus op de verschillende touchpoints. Brückmann: “Het beste is natuurlijk om te leren ‘on the job’, maar dit is een gevoelig onderwerp binnen healthcare. Met virtual reality bieden we een alternatief wat het dichtstbij de realiteit komt.”

Overigens blijkt uit de eerste pilots dat er een positief neveneffect is. “Wij zagen discussies onder collega’s ontstaan die nooit eerder werden gevoerd. Professionals die al jaren met elkaar samenwerken begonnen in eens best practices met elkaar te delen. Voor de introductie van de VR training was daar blijkbaar geen aanleiding toe. Zo zie je maar dat deze training in de praktijk zeer effectief is”, aldus Brückmann die fijntjes toevoegt dat beide trainingen gratis beschikbaar zijn.

Nieuwe producten

Met de digitale innovatie zit het wel goed, maar ook op het gebied van productontwikkeling hebben de knappe koppen op Research & Development niet stilgezeten. Zo introduceert Tork vier nieuwe handhygiëne producten die op de stand worden getoond en natuurlijk getest kunnen worden. “Virtueel is dat natuurlijk lastig te doen. Net als het testen van onze nieuwe heavy duty doek die genomineerd is voor de Innovation Award”, vertelt Brückmann met enige trots. “Het is ons gelukt om deze doek, die bedoeld is voor zware reinigingstaken, te produceren van maar liefst 99 procent biobased vezels. Dat was zeker niet makkelijk. Normaal bestaan doeken uit delen met plastic vezels die de biobased vezel versterken. Het is ons gelukt om het percentage kunststof tot een absoluut minimum te beperken.”

Tork Vision Schoonmaken

Het wordt voor Tork ook de eerste keer dat de digitale softwareoplossing Tork Vision Schoonmaken met (eind)gebruikers gedeeld kan worden. Brückmann: “Datagestuurd schoonmaken biedt real-time inzichten waardoor het gehele bedrijfsproces kan worden getransformeerd. Doordat werknemers slimmer en efficiënter kunnen werken, leidt dit tot een hogere personeelstevredenheid. Bovendien geeft 85 procent van onze klanten aan dat datagestuurd schoonmaken bijdraagt aan een veiligere omgeving.”

Tork Vision Schoonmaken is schaalbaar in drie varianten om exact aan te sluiten bij de wens dan de gebruikers. Zo is het mogelijk om te kiezen voor hardware in de vorm van bezoekerstellers, netwerkpunten en connected dispensers. Ook kan het uitgebreid worden met facilitymanagement-software die verzamelde real-time data weergeeft op meerdere apparaten en eenvoudige rapportages en administratieve handelingen mogelijk maakt. Tot slot is er ook nog een onboarding- en succesprogramma inclusief installatie, training, support en evaluaties. Oftewel: Voor eenieder die digitaal wil, is wel een oplossing beschikbaar.

Brückmann: “In de praktijk zie je dat onze digitale oplossingen een bijdrage levert aan de hygiënefactor over de hele linie. Het zorgt voor een contante beschikbaarheid aan handhygiëne want het risico om zonder doekjes of zeep te zitten wordt geëlimineerd. Dat is precies wat klanten en gebouwgebruikers verwachten. Door de real-time data kun je direct reageren op dingen die gebeuren door de dag heen en je zorgt ervoor dat het schoonmakend personeel altijd de juiste producten meeheeft op de trolley. Je past de dienstverlening als het ware aan op de behoefte van het gebouw, rekening houden met piektijden en -consumptie. De klanten die van deze oplossing gebruik maken zijn er dan ook zeer over te spreken en promoten het zelfs.”

High traffic

Tot slot is er ook deze Interclean volop aandacht voor high traffic locaties met onder andere Tork PeakServe de grootste dispenser op de markt. “Het combineert hygiëne, duurzaamheid en efficiëntie in één product. Je voorkomt beschikbaarheidsproblemen vanwege de hoge capaciteit en in combinatie met Tork Vision Schoonmaken kun je ‘nul beschikbaarheid’ helemaal voorkomen. Daarnaast zorgt het voor een goede doorstroom op de locatie. Mensen lopen ernaartoe, pakken een handdoek en lopen weg. Hiermee worden opstoppingen voorkomen. Bovendien wordt door de afgifte van een enkele doek en de grote absorbatie afval gereduceerd. En als je het met Tork PaperCircle combineert, dan maak je zelfs de hele cirkel rond”, besluit Brückmann.

Zo zie je maar, duurzaamheid en hygiëne gaan prima hand in hand. Anno 2022 hoeven er geen concessies meer gedaan te worden.

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Loonstijging met 10% in de schoonmaaksector nabij?
1 feb

Loonstijging met 10% in de schoonmaaksector nabij?

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset
31 jan

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk
31 jan

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging
30 jan

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek nano
26 jan

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek naar nano op glas en gevels

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer artikelen

Prijsindexatie schoonmaak 2023 meer dan 7 procent

Prijsindexatie schoonmaak 2023 meer dan 7 procent

Nederrijn Inspiratiemiddag voor herhaling vatbaar

Nederrijn Inspiratiemiddag voor herhaling vatbaar

“Dit is de ontbrekende koppeling tussen contract- en procesbeheer”

“Dit is de ontbrekende koppeling tussen contract- en procesbeheer”

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren