• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

Blinck: "We stick to the plan"

Artikelen 25 juni 2019

In het land van de schoonmaakreuzen, prijspakkers, arbeidsmarktkrapte en de jungle vol lastige wet- en regelgeving heeft Blinck Schoon uit Almere een duidelijke visie: "We stick to the plan."

Als relatief kleine speler op de markt der schoonmaak, is het niet altijd even makkelijk. En dan wordt je als schoonmaakbedrijf ook nog geconfronteerd met negatieve landelijke media-aandacht, bijvoorbeeld over de misstanden in de schoonmaak. In het land van de schoonmaakreuzen, prijspakkers, arbeidsmarktkrapte en de jungle vol lastige wet- en regelgeving heeft Blinck Schoon uit Almere een duidelijke visie: “We stick to the plan.”
Voor de directie van schoonmaakbedrijf Blinck, ‘oude rotten’ in het vak schoonmaak, is het een dagelijkse uitdaging om onderscheidend te zijn als kleine speler met de wens om voor de klant en de medewerkers een benaderbaar en kwalitatief hoog bedrijf te zijn. Ingeklemd tussen de klant die vaak de hoogste kwaliteit voor de laagste prijs wil, de con-collega’s die voor weinig de hoogste bergen beloven of door volume snel een voorsprong hebben, de bijbehorende wet- en regelgeving, het neerzetten van kwaliteit met het juiste personeel en de huidige krapte op de arbeidsmarkt kan Blinck eigenlijk maar één ding bedenken waardoor zij nog steeds groeien en kunnen ondernemen op de wijze die zij willen: “we stick to the plan, als klein bedrijf met grote uitstraling.”

Kleinschalig & professioneel

Toen Anton Vinck, directeur van het Almeerse schoonmaakbedrijf, in juni precies vijftien jaar geleden startte met zijn eigen onderneming in de schoonmaak was zijn droom om een bedrijf neer te zetten met de aandacht, de kwaliteit en de toegankelijkheid van een familiebedrijf en de professionaliteit van een multinational. Hij wilde zijn medewerkers persoonlijk kennen, zijn klanten zelf blijven bezoeken en blij worden van de kwaliteit die neergezet wordt zoals beloofd.
Blinck, een afsplitsing van Vinck zijn vorige bedrijf, is in vijf jaar tijd gegroeid tot een professionele organisatie met 110 medewerkers en een omzet van 4 miljoen euro. Het bedrijf maakt gebruik van de nieuwste middelen en materialen waarbij MVO hoog in het vaandel staat. Alle medewerkers dragen te allen tijde bedrijfskleding en minimaal 90 procent van de medewerkers zijn opgeleid volgens de nieuwste methodes. Blinck is tevens in het bezit van verschillende, bedrijf gerelateerde certificaten zoals ISO 9001, NEN 4400-1, MVO en Code Verantwoord Marktgedrag.

Online portaal

Daarnaast vernieuwt het bedrijf zich op digitaal gebied; de website wordt met de laatste nieuwtjes gevuld, hun klanten maken gebruik van een digitaal, persoonlijk dossier en hun medewerkers hebben toegang tot onze Blinck-app waarop o.a. alle bedrijfsinformatie staat en waar zij hun rechtstreeks de laatste info kunnen melden.

Anton Vinck directeur schoonmaakbedrijf Blinck
Blinck-directeur Anton Vinck stelt kwaliteit en prestatie boven prijs.

Prijs ondergeschikt

Wat de Blinck-eigenaar nog belangrijker vindt zijn de punten waarvan zij denken dat zij zich onderscheiden van anderen, waardoor zij nog steeds overeind staan en denken het imago van de schoonmaakmarkt te kunnen verbeteren. Anton Vinck: “Wij hebben aandacht voor onze medewerkers en onze klant, wij geven cadeautjes op feestdagen en bij bijzondere gelegenheden en wij benaderen iedereen zoals wij zelf benaderd willen worden; met respect en met een glimlach. Onze medewerkers zijn allemaal in eigen dienst en het grootste deel heeft een contract voor onbepaalde tijd. Zieke medewerkers krijgen aandacht of proberen we op voorhand te bestrijden door aanpassingen in het werk of werktijden. Onze directie en ons management komt graag op onze projecten en kent daardoor (bijna) al onze medewerkers en onze klanten persoonlijk. Wij communiceren snel en vanuit korte lijnen en werken hands-on. Aanpassingen in het contract of het werk, vanuit ons of op verzoek van de klant, gaan makkelijk en met oog voor samenwerking. Wij gaan voor kwaliteit en prestatie in plaats van prijs.”
Vinck vervolgt: “Door bovenstaande punten hebben en onderhouden wij met onze medewerkers en klanten een langlopende relatie en bouwen we het vertrouwen op wat nodig is om samen te werken. De klanten zien hierdoor dat wij respect voor ons vak hebben en wij hopen hiermee te bereiken dat gezien wordt dat de schoonmaak echt een vak is en vaak een ondergewaardeerde branche.
Wij zijn hierdoor (meestal) niet de goedkoopste bij een aanbesteding en door deze bedrijfsvisie wordt niet elke offerte een klant. Door ziekte of grote drukte moeten ook wij gebruik maken van uitzendbureaus en een flexibele schil mensen en door onze beloftes liggen de verwachtingen hoog terwijl ook bij ons wordt gehakt en vallen er spaanders. We beseffen steeds weer dat we niet de makkelijkste weg kiezen maar wel de eerlijkste voor onze medewerkers en klanten en met respect voor de branche en ons vak.  Bij aanbestedingen gaan we uit van eerlijke tarieven zodat iedereen goed betaald krijgt, er aandacht is voor de kwaliteit en ons management de tijd heeft om de klanten en de medewerkers te bezoeken. Met ons team blijven we vernieuwen en nadenken over zaken die beter of anders kunnen.”
Veel klanten en medewerkers van Blinck zien dit, de omzet blijft groeien, medewerkers werken langere tijd voor het bedrijf en de schoonmaakorganisatie handhaaft zich standvastig in de branche. Het motto voor Blinck en voor bedrijven die op dezelfde manier werken is en blijft nog steeds: ‘we stick to the plan’

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Clean Totaal - Sneller intreden statushouders gaat vooralsnog niet bijster snel
31 mrt

Sneller intreden statushouders gaat vooralsnog niet bijster snel

Piet Adema: “Miljoenennota goed voor schoonmakers, zorgwekkend voor ondernemers” Adema: 'We moeten de branche aantrekkelijker maken voor jongeren' Schoonmakend Nederland: Goed dat ‘Breed Offensief’ behandeld gaat worden "Inbesteden schoonmaak onverstandige keuze van gemeenten" OSB: Overheid, houd u aan het contract!
31 mrt

Piet Adema maakt rentree als voorzitter Schoonmakend Nederland

EW leuke, inspirerende manier aan de slag voor goede doel
30 mrt

EW’ers gaan op leuke, inspirerende manier samen aan de slag voor het goede doel

De Kunst van Kunststof wassen
30 mrt

De Kunst van Kunststof wassen

Clean Totaal - Hoe is er eigenlijk schoongemaakt tijdens de coronapandemie
30 mrt

Hoe is er eigenlijk schoongemaakt tijdens de coronapandemie?

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer artikelen

Prijsindexatie schoonmaak 2023 meer dan 7 procent

Prijsindexatie schoonmaak 2023 meer dan 7 procent

Nederrijn Inspiratiemiddag voor herhaling vatbaar

Nederrijn Inspiratiemiddag voor herhaling vatbaar

“Dit is de ontbrekende koppeling tussen contract- en procesbeheer”

“Dit is de ontbrekende koppeling tussen contract- en procesbeheer”

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren