• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

Best Practice Award 2022 kent louter winnaars

Artikelen Code Schoonmaak 28 oktober 2022

Best Practice Award 2022 kent louter winnaars

Op 27 oktober 2022 vond onder auspiciën van De Code Verantwoordelijk Marktgedrag de finale plaats van de Best Practice Award 2022. In de fraaie entourage van Green Village in Nieuwegein mochten vier genomineerde samenwerkingsverbanden toe lichten waarom zij van mening zijn dat deze Award hen toekomt. De winnaar werd uiteindelijk de casus 1nergiek/NLR.

Tekst: Henk Cornelisse | Foto SchoonmaakJournaal

De vier genomineerde samenwerkingsverbanden [tussen opdrachtgever en opdrachtnemer red.] waren vooral gericht op duurzame arbeidsverhoudingen waarbij de Code Verantwoordelijk Marktgedrag Schoonmaak- en Glazenwassersbranche succesvol in praktijk wordt gebracht. Dit met als resultaten: Verbeterde arbeidsomstandigheden, een versterking van de betrokkenheid van de schoonmaakmedewerker en een verbetering van de kwaliteit van het schoonmaakwerk.

Nominaties Best Practice Award 2022

Het was de moeilijke taak aan de jury om na de presentaties de uiteindelijke winnaar van de felbegeerde award te kiezen uit de vier genomineerden.

  1. UNIVERSITEIT UTRECHT EN ASITO: Kracht

De Universiteit Utrecht en Asito voeren in gezamenlijkheid het programma Kracht uit, ofwel de ontwikkeling van de talenten van de medewerkers. Met als uiteindelijk doel dat medewerkers lekker in hun vel zitten zodat zij duurzamer inzetbaar zijn en ook hun betrokkenheid wordt verhoogd. Onderdelen van het programma zijn onder andere periodieke besprekingen met schoonmakers & glazenwassers, opleidingen en budgetcoaching. Kortom; aandacht, waardering en communicatie voor medewerkers. 

  1. GEMEENTE DEVENTER EN QLEANING: Inzet vluchtelingen

Qleaning maakt in opdracht van de gemeente Deventer de opvanglocaties voor Oekraïense vluchtelingen schoon. Qleaning biedt de vluchtelingen een schoonmaaktraining aan en laat ze meewerken, deels als besteding van de (vele) vrije tijd, deels als opmaat naar een baan als schoonmaker. De gemeente Deventer heeft versneld een BSN-nummer verstrekt om betaald werk mogelijk te maken. De gemeente heeft alle uren van de vluchtelingen betaald, ook de uren dat de vluchtelingen nog niet volledig inzetbaar waren.

  1. JOHAN CRUIJFF ARENA EN CSU: Taakverbreding

In samenspraak met de Johan Cruijff ArenA worden de schoonmakers in de gelegenheid gesteld ook andere werkzaamheden te verrichten. Met als doel: kennis & ervaringen opdoen in samenhang met bieden van meer mogelijkheden en meer uren voor de medewerkers. CSU rolt dit landelijk uit.

  • KONINKLIJK NEDERLANDS LUCHT- EN RUIMTEVAART-CENTRUM (NLR) EN 1NERGIEK: Open dialoog

In het langdurige partnership van NLR en 1nergiek zijn wederzijds vertrouwen, oprechte aandacht voor elkaar, altijd in open dialoog en een warm enthousiasme sleutelwoorden. De dialoog tussen beide partijen vindt op meerdere niveaus plaats waarbij sprake is van  korte lijntjes en vaste contactpersonen. De contactpersonen van 1nergiek helpen en –denken mee bij de bedrijfsvoering van de NLR. Voor NLR werken stabiele en vaste teams; iedere medewerker heeft zijn eigen cluster .

Oordeel redacteur

Vooraf deed uw redacteur de inschatting dat het een nek –aan-nek race zou worden wie er met de award vandoor zou gaan, namelijk: Tussen de Johan Cruyff Arena/CSU of 1nergiek/NLR .

Immers staat echte taakverbreding al jarenlang op de agenda, ook van de bonden. Het wordt in de praktijk echter mondjesmaat toegepast. Het past ook prima in deze tijd van arbeidsmarktkrapte en opent wellicht de deur tot een facilitaire cao. Het langdurige, openhartige en unieke partnerschap tussen 1nergiek en NLR zou daarnaast ook best eens doorslaggevend kunnen zijn. Het partnerschap tussen Universiteit Utrecht en Asito, hoe prijzenswaardig ook, zou heden ten dage feitelijk de standaard moeten zijn. Het inzetten van vluchtelingen is -naast het commerciële aspect- logisch en mooi zolang er geen sprake is van verdringing op de arbeidsmarkt. Het siert de Gemeente Deventer hoe zij is meegegaan met dit initiatief van Qleaning.

Feitelijk mogen alle vier de genomineerden zich winnaar noemen!

En de uiteindelijke winnaar is?

De jury koos na rijp beraad voor de casus van 1nergiek/NLR, waarbij het jarenlange partnerschap en de duurzaamheid in deze samenwerking de doorslag gaf. “We zijn van mening als jury dat gesproken mag worden over een duurzame Best Practice. Dit gelet op het feit dat 1nergiek al 44 jaar met het NLR samenwerkt en dit in partnership gebeurt.”

Algemeen directeur van 1nergiek én SieV vice-voorzitter van Laetitia Simonis en haar schoonmakers, van harte proficiat gewenst met deze award!

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker
21 mrt

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C
21 mrt

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf
16 mrt

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas
16 mrt

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas

Op de hoogte van de laatste trends met Captains of Cleaning
15 mrt

Op de hoogte van de laatste trends met Captains of Cleaning

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer artikelen

Prijsindexatie schoonmaak 2023 meer dan 7 procent

Prijsindexatie schoonmaak 2023 meer dan 7 procent

Nederrijn Inspiratiemiddag voor herhaling vatbaar

Nederrijn Inspiratiemiddag voor herhaling vatbaar

“Dit is de ontbrekende koppeling tussen contract- en procesbeheer”

“Dit is de ontbrekende koppeling tussen contract- en procesbeheer”

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren