• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

Breedweer gaat voor impact bij Defensie

Aanbestedingen & contracten Nieuws 17 mei 2022

Breedweer wint deel aanbesteding Defensie

Breedweer Facilitaire Diensten gaat impact maken met de Rijksoverheid bij Defensie. Vanaf september wordt de dienstverlening ingezet om samen invulling te geven aan de Sustainable Development Goals.

Vraag naar impact

‘Ik ben ontzettend blij dat wij deze aanbesteding gewonnen hebben,’ begint Breedweer directeur Jack Stuifbergen zijn verhaal met een glimlach van oor tot oor. ‘In opdracht van de categorie Schoonmaak en het Ministerie van SZW gaan we voor Defensie de schoonmaak en glasbewassing verzorgen in het zuiden van het land. Maar ik was al ontzettend blij omdat Defensie in deze aanbesteding om impact heeft gevraagd. Die impact gaan we samen met hen realiseren.’

‘Het gaat niet alleen over de inkoop van een specifieke dienst maar juist over de maatschappelijke waarde die je kunt creëren door gebruik te maken van die dienst.’

Unieke aanbesteding Defensie

Stuifbergen vertelt dat veel partijen een product of dienst nog steeds op de ouderwetse manier inkopen. ‘De categorie Schoonmaak Rijk en Defensie geven het goede voorbeeld, het gaat niet alleen over de inkoop van die specifieke dienst maar juist over de maatschappelijke waarde die je kunt creëren door gebruik te maken van die dienst.’

De aanpak bij een aanbesteding op deze grote schaal is uniek. Er zijn vier vragen gesteld die niet over schoonmaak gaan, maar over maatschappelijk rendement. Vragen over klimaat, social return, grip en samenwerking. Samenwerking is volgens Stuifbergen het belangrijkste onderdeel bij deze opdracht.  ‘Ik kan allerlei mooie dingen roepen over circulaire businessmodellen en koffieprut in handzeep veranderen, maar dat kan ik niet alleen. Intrinsiek gemotiveerde opdrachtgevers zijn een must om die woorden waar te maken. En die motivatie heeft Defensie met deze unieke aanbesteding absoluut laten zien.’

Kwetsbare groepen duurzaam richting arbeid brengen

‘Met deze opdracht kunnen we ruim honderd mensen vanuit een kwetsbare doelgroep duurzaam richting arbeid brengen,’ aldus Stuifbergen. ‘Zodat zij zelf in hun eigen levensonderhoud kunnen voorzien. In de aanbesteding is gevraagd om een CO2-neutrale dienstverlening in uiterlijk 2030 te realiseren. Die termijn hebben wij verkort: al in 2026 zorgen wij voor die CO2-neutrale dienstverlening. Daarmee helpen wij de categorie Schoonmaak en Defensie met het realiseren van hun doelstelling. Om die doelen te bereiken gaan wij intens samenwerken. Zodat wij maximale impact kunnen maken en de mooie resultaten een voorbeeld zijn voor andere partijen. Laat het een eyeopener zijn voor iedereen.’

Revolutie in schoonmaakland

Breedweer wil een ware revolutie in schoonmaakland veroorzaken. ‘Die revolutie is al gaande, maar nog niet op deze schaal. Wij willen de discussie aanwakkeren over maatschappelijk rendement. Daarbij verwijs ik graag naar onze website en de quote Niet lullen, maar impact maken. Het gaat niet over hoe we het sopdoekje over het bureau bewegen, maar om de waarde die je creëert met die beweging. Als schoonmaakbranche kunnen we hierin een voorbeeldrol vervullen en laten zien dat dit echt mogelijk is. Met deze prachtige opdracht bij Defensie hebben wij de slagkracht dat waar te maken. Die revolutie in schoonmaakland brengen wij in een stroomversnelling.’

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot
24 mrt

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker
21 mrt

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C
21 mrt

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf
16 mrt

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas
16 mrt

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer aanbestedingen & contracten

Nieuwe online cursus leert alles over aanbesteden

Nieuwe online cursus leert alles over aanbesteden

Asito start bij Diakonessenhuis

Asito start bij Diakonessenhuis

Gom Luchtverkeersleiding Nederland

Gom start bij Luchtverkeersleiding Nederland

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren