• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

Asito start bij Diakonessenhuis

Aanbestedingen & contracten Nieuws 27 september 2022

Asito start bij Diakonessenhuis

Asito gaat een nieuwe samenwerking aan met het Diakonessenhuis. Met een score van 980 van de 1.000 punten sloot de offerte van Asito naadloos aan op de wensen van het ziekenhuis. In de samenwerking ligt de focus op betrokken management, aandacht voor de mens en slimme innovaties.

De aanbieding vanuit Asito bestaat uit drie thema’s: vakkundig, zorgzaam en vernieuwend. Deze thema’s lopen als een rode draad door de offerte. Met als motto: ‘Asito Zorg, altijd dichtbij!’. “Ons motto komt duidelijk terug in wat we het Diakonessenhuis bieden”, vertelt Glenn Timmer, salesconsultant bij Asito. “We zijn letterlijk dichtbij vanwege onze sterke dekking in de regio. Daarnaast zijn we ook dichtbij op een symbolische manier. We gaan niet alleen voor een schoon en veilig ziekenhuis; met onze mensgerichte, zorgzame en warme benadering staan we dicht bij de patiënt, zorgverlener en bezoeker.”

Inrichting van de organisatie

Het Diakonessenhuis heeft in de nieuwe samenwerking behoefte aan betrokken management op strategisch en tactisch niveau. “Wij zetten een fulltime projectleider in met veel kennis en ervaring in een ander academisch ziekenhuis. Iris Bakali neemt 3,5 jaar ervaring mee vanuit het VUmc met aansturing van de poliklinieken en het OK-complex. Met een kantoor op locatie en een vast aanspreekpunt zijn de lijntjes kort”, legt Glenn uit. Met het eigen kennisplatform verbindt Asito verschillende ziekenhuizen met elkaar. Zodat we niet alleen onze eigen kennis en expertise delen, maar ook leren van collega’s uit het hele land. Ook is er veel aandacht voor het opleiden en coachen van medewerkers. Glenn: “We ontwikkelen medewerkers tot belevingsexperts, zodat zij zich nog beter in kunnen leven in patiënten. Dit sluit mooi aan bij ons thema vakkundigheid.”

Procesorganisatie

Ook het waarborgen van processen stond hoog op de agenda. Het kwaliteitsprocescentrum van Asito ondersteunt de projectleider bij processen, zoals de analyse van kwaliteitscontroles. Daardoor is er meer ruimte voor aandacht voor het ziekenhuis als opdrachtgever én de medewerkers van Asito. Verder is bijvoorbeeld de toets van bekwaamheid een middel om niet alleen het resultaat te toetsen, maar ook het proces. “We boden aan om de schoonmakers van de eigen dienst mee te nemen in ons coachings- en opleidingsprogramma. Schoonmakers krijgen zo allemaal dezelfde opleiding, en kunnen elkaar ook helpen bij ziekte of verlof”, legt Glenn uit. We kijken niet alleen naar technische kwaliteit, maar ook naar belevingskwaliteit. Bijvoorbeeld met mystery visits voor de beleving van de patiënt en medewerkerstevredenheidsonderzoeken voor de beleving van medewerkers.

Flexibele dienstverlening

Tijdens de coronaperiode moesten ziekenhuizen flexibel zijn met op- en afschalen. En ook de bouw van een duurzaam, toekomstbestendig ziekenhuis – wat leidt tot veel werkzaamheden en verbouwingen – vraagt om een flexibele samenwerkingspartner. Die snel op- en af kan schalen. “Ons grote netwerk helpt daarbij. Schalen we bij de ene klant af, dan schalen we bij de andere klant op”, vertelt Glenn. “Daarbij verliezen we onze mensgerichte visie nooit uit het oog. Je kunt mensen niet zomaar op een andere plek en op een andere tijd indelen. We kijken altijd naar de persoonlijke wensen van onze mensen. Of zij blij worden van hun werk en ze op de juiste plek werken. Die mensgerichte visie delen we met het Diakonessenhuis.”

Innovatieve dienstverlening

Asito zoekt verder ook naar innovatieve en praktische manieren om het werk efficiënter te maken en waardevol te zijn. “Het komende contractjaar focussen we ons op drie innovaties”, zegt Glenn. “Zo zetten we One Go in om proactief meldingen te maken en het bag in box-concept voor meer plasticreductie en minder verspilling. Daarnaast gebruiken we de ecobot – een volledig autonome schrobzuigrobot – om schoonmakers te ondersteunen en ergonomisch te ontlasten.”

Veelbelovende samenwerking Diakonessenhuis

Mooie plannen voor een veelbelovende samenwerking. Daar ging een preselectie en verificatiegesprek aan vooraf. Facilitair adviesbureau Atir begeleidde het offertetraject van het Diakonessenhuis. “Asito won het offertetraject met een uitzonderlijke score: 980 van de 1.000 punten”, vertelt Maudy van de Kamp, adviseur bij Atir. “Het Diakonessenhuis was op zoek naar een partij met kwalitatief goede schoonmaak die processen goed regelt én ze inzichtelijk maakt. Daarbij is het belangrijk dat het management nauw betrokken is, van operationeel tot strategisch niveau. De beoordelingscommissie, bestaande uit een afvaardiging van het ziekenhuis en ik, is erg onder de indruk van de aanpak van Asito. De inzet van de fulltime projectleider, het binnenhalen van specialistische kennis via het kennisplatform en de inzet op innovaties maakten indruk.”

Bron: Asito

‍

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Clean Totaal - Sneller intreden statushouders gaat vooralsnog niet bijster snel
31 mrt

Sneller intreden statushouders gaat vooralsnog niet bijster snel

Piet Adema: “Miljoenennota goed voor schoonmakers, zorgwekkend voor ondernemers” Adema: 'We moeten de branche aantrekkelijker maken voor jongeren' Schoonmakend Nederland: Goed dat ‘Breed Offensief’ behandeld gaat worden "Inbesteden schoonmaak onverstandige keuze van gemeenten" OSB: Overheid, houd u aan het contract!
31 mrt

Piet Adema maakt rentree als voorzitter Schoonmakend Nederland

EW leuke, inspirerende manier aan de slag voor goede doel
30 mrt

EW’ers gaan op leuke, inspirerende manier samen aan de slag voor het goede doel

De Kunst van Kunststof wassen
30 mrt

De Kunst van Kunststof wassen

Clean Totaal - Hoe is er eigenlijk schoongemaakt tijdens de coronapandemie
30 mrt

Hoe is er eigenlijk schoongemaakt tijdens de coronapandemie?

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer aanbestedingen & contracten

Nieuwe online cursus leert alles over aanbesteden

Nieuwe online cursus leert alles over aanbesteden

Gom Luchtverkeersleiding Nederland

Gom start bij Luchtverkeersleiding Nederland

Deltion College en Novon gaan meerjarig partnerschap aan

Deltion College en Novon gaan meerjarig partnerschap aan

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren