• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

Duitse Packaging Award voor Werner & Mertz

Werner & Mertz 23 maart 2017

Duitse Packaging Award voor Werner & Mertz

Werner & Mertz heeft de Duitse Packaging Award gewonnen in de categorie Duurzaamheid. Het Duitse familiebedrijf heeft de prijs ontvangen voor de eerste flessen ter wereld die voor 100% bestaan uit gerecycleerd HDPE-materiaal uit PMD-zakken.
“Met de Gold Packaging Award wilde de jury drie prijswinnende innovaties extra in de kijker zetten. Volgens de jury verdienen de drie oplossingen die aandacht voor de bijzondere manieren waarop zij trends starten, prangende vragen beantwoorden of, als echte pioniers, compleet nieuwe terreinen verkennen”, zegt Bettina Horenburg, raadslid bij dvi (Duits Verpakkingsinstituut) en verantwoordelijke van de Duitse Packaging Award.
De jury van de Duitse Packaging Award prees het pionierswerk als een voorbeeld van echte recyclage en behoud van eindige hulpbronnen en de productie van flessen die bijna identiek lijken op flessen die gemaakt zijn met nieuw materiaal. De jury waardeerde ook de manier waarop het oorspronkelijke uitzicht en de originele kwaliteit van de flessen behouden bleef zonder de veiligheid van het product in het gedrang te brengen.
“Wij zijn erg blij dat onze laatste uitvinding de Duitse Packaging Award ontving. Onze recentste ontwikkeling van PE-verpakkingen die vervaardigd zijn uit postconsumer gerecycleerd materiaal laat zien wat recycleerbaarheid echt betekent”, zegt CEO Schneider, die de prijs voor de tweede keer in naam van zijn bedrijf in ontvangst mocht nemen.
Immo Sander verheugde zich ook over het succes van het gezamenlijke Recyclaat Initiatief. “We zijn zeer tevreden dat we via het platform onze kennis verder konden uitbouwen naar HDPE-flessen uit gerecycleerd materiaal. In de toekomst zullen we nog meer duurzame uitvindingen ontwikkelen en implementeren via ons wijdvertakte netwerk.”
Samen met de flessenfabrikant Alpla-Werke Alwin Lehner GmbH & Co KG en het Groene Punt, ontwikkelde Werner & Mertz een nieuw type fles voor schoonmaakproducten die voor 100% bestaat uit gerecycleerd plastic uit PMD-zakken.
Het merkwaardige is dat er tot nu toe nog nooit iemand in geslaagd is om doorschijnend wit materiaal te produceren uit recycleerbaar huishoudafval. Conventionele PE-recyclingproducten hebben die eigenschappen niet. Het doel was om een doorschijnend materiaal te produceren zodat de consument kan zien tot waar de fles gevuld is. Een geoptimaliseerd wasproces en de geïntegreerde reinigingsstap zijn aanvullende ontwikkelingen in de productie van hoogwaardige PE-verpakkingen uit gerecycleerd materiaal.
Met deze ontwikkeling heeft het Recyclaat Initiatief zijn doel bereikt om kleurstoffen weg te laten uit verpakkingen ten voordele van echte recyclage en recycleerbaarheid.
In de fabriek van Werner & Mertz GmbH in Mainz gaan de producten emsal hardwood floor care en green care PROFESSIONAL TANET SR 15 voortaan in ‘s werelds eerste flessen die voor 100% bestaan uit gerecycleerd PE-materiaal uit de PMD-zak. Uiteindelijk zullen alle PE-verpakkingen voor de merken van Werner & Mertz geproduceerd worden in de nieuwe kwaliteit van het gerecycleerde plastic uit de PMD-zak.

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot
24 mrt

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker
21 mrt

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C
21 mrt

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf
16 mrt

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas
16 mrt

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Van onze partner Crohill

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren