• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon

Seifar verhoogt productiecapaciteit verder

Reinigingsmiddelen Sponsored Content 1 oktober 2018

Seifar verhoogt productiecapaciteit verder

Na een investeringsronde in 2016 werd de productiecapaciteit van Seifar, private label producent van duurzame reinigingsmiddelen, verhoogd naar 4 miljoen liter. Nog geen 2 jaar later dient er zich nu terug een uitbreiding van de productiecapaciteit aan gezien de binnen –en buitenlandse vraag naar kwaliteitsvolle EU Ecolabel gecertificeerde producten in private label blijft stijgen. Zo zal eind 2018 de productiecapaciteit van 4 miljoen liter naar 6 miljoen liter worden gebracht. Dit zou leiden tot een verdrievoudiging van de productiecapaciteit  op enkele jaren tijd.

Dit is een advertorial van Seifar

Myrte Ruymaekers, R&D Manager bij Seifar, legt uit waarom:
“In 2015 werd duidelijk dat we tegen de limiet aanbotsten van de toenmalige productiemogelijkheden. Om verder te kunnen groeien, moesten we de productiecapaciteit verhogen. Zo gezegd, zo gedaan. Na een investeringsronde in 2016 werd de productiecapaciteit van Seifar verhoogd naar 4 miljoen liter. Dit zorgde voor de nodige ademruimte en stelde ons in staat om bovenop het bestaande klantenbestand een aantal grote projecten binnen te halen. Vooral onze nieuwe volautomatische productielijnen voor kleinverpakkingen (750ml-5L) en grootverpakkingen (10L-20L) waren daarbij populair. Nog maar te zwijgen over onze productielijn voor bag-in-box die eigenhandig verantwoordelijk was voor bijna de helft van de nieuwe projecten.
Begin 2018, nog geen 2 jaar later dus, bleek echter dat er niet al te veel meer overbleef van de ademruimte die we hadden gecreëerd. Onze bestaande klanten bleven groeien, de nieuwe projecten begonnen op toerental te komen en de binnen –en buitenlandse vraag naar kwaliteitsvolle EU Ecolabel gecertificeerde producten in private label blijft stijgen. Daardoor waren we genoodzaakt om terug in te grijpen en verder te investeren in capaciteitsverhoging. Zo zal eind 2018 de productiecapaciteit van 4 miljoen liter naar 6 miljoen liter worden gebracht. Dit zou leiden tot een verdrievoudiging van de productiecapaciteit  op enkele jaren tijd. Essentieel in mijn ogen om verder te kunnen groeien.”
Die vastberadenheid om te blijven groeien heeft een onderliggende reden. Myrte Ruymaekers licht toe:
“Zoals u weet is Seifar een familiale KMO (kleine of middelgrote onderneming red.). De tweede generatie staat sinds enkele jaren aan het roer en wij hebben een duidelijke missie. Zorgen dat de traditionele reinigingsmiddelen worden vervangen door duurzame varianten die ecologisch verantwoord zijn en safe voor de gebruiker. Met die missie indachtig hebben we dan ook een gigantisch marktpotentieel. Dit potentieel willen we ten volle benutten. Het is dan ook aangenaam om vast te stellen dat de markt alsmaar meer interesse toont in een omschakeling naar duurzame producten. De bewustwording bij de eindgebruiker over wat ze kopen en bij de professionele verdelers over wat ze verdelen groeit, dat staat vast. Zeker nu onze duurzame alternatieven ten opzichte van de traditionele chemie niet duurder zijn en ze dezelfde performance kunnen garanderen. Het is dan ook onze taak om deze positieve beweging verder te stimuleren en mensen te informeren.”
Wat brengt de nabije toekomst voor Seifar?
“Eerst en vooral zorgen dat we de productiecapaciteit tegen het einde van het jaar naar 6 miljoen liter brengen zodat we alsmaar meer klanten kunnen voorzien van duurzame producten onder hun eigen label. Daarnaast willen we verder blijven innoveren inzake duurzame reinigingsmiddelen zodat we onze klanten een concurrentieel voordeel kunnen blijven bieden inzake productkwaliteit, ecologie, gebruiksveiligheid, ergonomie,….Want als onze klanten hun klanten kunnen overtuigen om op een duurzame manier te reinigen met respect voor mens en milieu dan is onze missie geslaagd.”

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset
31 jan

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk
31 jan

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging
30 jan

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek nano
26 jan

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek naar nano op glas en gevels

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op
25 jan

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren