• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

Op zoek naar de schoonmaak op Vakbeurs Facilitair

Nieuws Schoonmaakbeurzen & Evenementen 9 juni 2022

1nergiek op Vakbeurs Facilitair

Van woensdag 8 tot en met vrijdag 10 juni 2022 vindt Vakbeurs Facilitair plaats in de Jaarbeurs Utrecht. De organisatie omschrijft het als het vakevenement voor werkplekken, gebouwbeheer en werkomgeving. Clean Totaal bezocht de beurs op zoek naar de schoonmaak!

Grote schoonmaakpartijen waren jarenlang groots vertegenwoordigd op de beurs voor de schoonmaakprofessional. Dit jaar zien we twee dienstverleners in de beurs die drie hallen van de Jaarbeurs omvat. Het zijn 1nergiek en Atalian.

Atalian valt op

Voor Atalian is het de eerste keer dat de schoonmaakdienstverlener zich met die naam naar buiten brengt. Visschedijk maakte al langer uit van de wereldwijde dienstverlener en had de naam onlangs aangepast. Samen met verschillende partners tonen ze wat ze te bieden hebben. Daarbij valt ons oog direct op de Facility Trade Group die in een hoek van de stand met aandacht overladen worden vanwege de Gausium Ecobot schrobzuigrobot die een mooi plekje op de stand heeft gekregen. Zo toont Atalian dat er wel degelijk innovatie in de schoonmaak is. In ieder geval geen gebrek aan bekijks op de frisgekleurde stand.

Het is op deze foto misschien niet te zien, maar de schoonmaakrobot trok een hoop bekijks!

Mens centraal bij 1nergiek op Vakbeurs Facilitair

1nergiek staat aan de andere kant van de beursvloer. Wat direct opvalt is de hoeveelheid mensen op de visuals, beaamt ook algemeen directeur Laetitia Simonis. “Het zijn toch veelal producten en diensten die je hier ziet, inderdaad. Wij tonen liever onze mensen, want dat is waar het echt om draait in onze sector.” Waarvan akte. Overigens is het ook op deze stand druk. Veel facilitair verantwoordelijkheden zijn blijkbaar niet geheel tevreden over de schoonmaak op dit moment, mede omdat er te weinig medewerkers zijn om aan de gestelde kwaliteitsnormen te voldoen. Werk aan de winkel dus! En voor 1nergiek veel leads. De eerste dag was volgens Simonis dan ook niet minder dan geslaagd.

Van de dienstverleners dan door naar de aanbieders. Verspreid over de beursvloer vinden we o.a. Burgman, Dr. Weigert, Reinasan, Spillz en i-team Global. We lichten er een drietal van uit.

Spillz gaat voor no-touch cleaning

Bij Spillz zou je bijna spreken van ruimtegebrek. In een relatief kleine stand is een groot deel van het assortiment Kaivac en Tennant machines uitgestald, net als de SpaceVac waarmee op grote hoogte gestofzuigd kan worden. Tennant krijgt de aandacht vanwege het verhuurprogramma Tenrent. Door te kiezen voor kortstondige huur van reinigingsmachines zijn gebruikers goed in staat om in te spelen op toekomstige kort- en langlopende projecten zonder grote investeringen te hoeven doen.

Kaivac Univac: Kleine krachtpatser

Spillz gooit hoge ogen met de machines van Kaivac die gretig aftrek vinden in verschillende high-traffic en fastfood locaties in Nederland. Speciaal voor de fastfoodsector is het Univac systeem. Deze waterzuiger met chemie op accu werkt eenvoudig. De vloer wordt ingezet en na inwerktijd van het reinigingsmiddel wordt het middel, water en de vervuiling opgezogen. Voor extra reinigingskracht kan de chemie extra worden ingewerkt middels de borstel. Spillz Sales Director Floor van de Graaf: “Het voordeel van dit systeem is het uitstekend werkt in de meest moeilijke omstandigheden zoals in de fastfoodindustrie. De hoeveelheid vet is in vele gevallen funest voor de reinigingsmachines, maar niet die van ons!”

i-team Global op Vakbeurs Facilitair

Bij i-team Global vinden we een vergelijkbare opzet als tijdens Interclean Amsterdam, maar dan in het klein. Veel aandacht gaat uit naar gerobotiseerd schoonmaken, Spraywash en uiteraard de i-mop. Aan de zijkant van de stand, een beetje weggestopt, vinden we een prototype van de nieuwste noviteit: De i-giene.

Het prototype van de nieuwe i-giene.

i-Team ambassadeur Nicky Leander spreekt over een revolutie in boxen voor dameshygiëne. “Met de i-giene voorkomen we nare luchtjes op een compleet duurzame manier. Bovendien zorgen de sensoren ervoor dat de box altijd op het juiste moment door de medewerkers wordt geleegd.” Het werkt als volgt: De box sealt na weggooien het item direct af. Dit voorkomt geuroverlast. Bovendien is de bak en zijn de zakken gemaakt van gerecycled kunststof of plantaardig polyethyleen.

Tot slot bevat de box een accu die minimaal dertig dagen meegaat bij veelvuldig gebruik. Het design is strak en door gebruik van antibacteriële materialen wordt de kans van verspreiding van micro-organismen tegengegaan.

Reinasan: Meten = weten

De meest interessante vinding troffen we aan op de stand van Reinasan waar groots werd uitgepakt met de slogan ‘Meten = weten’. Zij leveren en brengen een coating aan op oppervlakken om deze te reinigen en te beschermen. Het is een spray die voor 99 procent uit water bestaat en als werkzame stof titaniumdioxide bevat. Volgens de experts op de stand zorgt deze coating ervoor dat eiwitten worden afgebroken. Zodoende krijgen micro-organismen en virussen geen kans. De coating wordt geactiveerd duur UV-licht.

De Reinasan spray heeft unieke eigenschappen en wordt hier getest op een telefoon.

Volgens Bas Janssen (ook bekend van Schoonmaakbedrijf R. Janssen en zn.) is het compleet veilig in gebruik: “Titaniumdioxide zit bijvoorbeeld ook in tandpasta. Daar zet je ook niet je vraagtekens bij. Bovendien werkt het tot 100 dagen en daarmee kun je op de totale kosten van het schoonmaakonderhoud besparen. Er vindt namelijk een dieptereiniging plaats in het oppervlak. Dankzij de actieve oppervlaktebescherming worden alle nieuwe organische vervuilingen die op het oppervlak terechtkomen ontmanteld. Door deze unieke 24/7 werking kunnen we gegarandeerd én permanent oppervlaktes duurzaam beschermen, schoonhouden en onderhouden.”

Het verhaal blijkt niet bij iedere geïnteresseerde op de stand te landen. Het is in ieder geval een andere benadering van schoonmaak dan de meeste gewend zijn. Later dit jaar behandelt Clean Totaal dit goedje inhoudelijk, want interessant is het zeker!

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Clean Totaal - Sneller intreden statushouders gaat vooralsnog niet bijster snel
31 mrt

Sneller intreden statushouders gaat vooralsnog niet bijster snel

Piet Adema: “Miljoenennota goed voor schoonmakers, zorgwekkend voor ondernemers” Adema: 'We moeten de branche aantrekkelijker maken voor jongeren' Schoonmakend Nederland: Goed dat ‘Breed Offensief’ behandeld gaat worden "Inbesteden schoonmaak onverstandige keuze van gemeenten" OSB: Overheid, houd u aan het contract!
31 mrt

Piet Adema maakt rentree als voorzitter Schoonmakend Nederland

EW leuke, inspirerende manier aan de slag voor goede doel
30 mrt

EW’ers gaan op leuke, inspirerende manier samen aan de slag voor het goede doel

De Kunst van Kunststof wassen
30 mrt

De Kunst van Kunststof wassen

Clean Totaal - Hoe is er eigenlijk schoongemaakt tijdens de coronapandemie
30 mrt

Hoe is er eigenlijk schoongemaakt tijdens de coronapandemie?

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer schoonmaakbeurzen & evenementen

Bomvolle editie Schoonmaak Vakdagen succesvol verlopen

Bomvolle editie Schoonmaak Vakdagen succesvol verlopen

GEZOCHT: Beste glazenwasser van Nederland

GEZOCHT: Beste glazenwasser van Nederland

Blog Van de Ven: Voel de Vakbeurs vibe

Blog Van de Ven: Voel de Vakbeurs vibe

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren