• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina
  • Winkelmand

Zo ga je in gesprek met je werkgever

Nieuws RAS 18 maart 2021

RAS start filmcampagne duurzame inzetbaarheid

Als medewerker kun je twijfels hebben of een vraag, bijvoorbeeld als je pijn voelt tijdens het werk of op zoek bent naar meer uitdaging. Maar ook na een contractwisseling. Dan is het belangrijk om het gesprek met je werkgever aan te gaan. Maar hoe doe je dat? De RAS geeft tips!

Stappenplan voor een goed gesprek met je werkgever

De RAS heeft een stappenplan ontwikkeld. Deze moet schoonmaakmedewerkers helpen om het gesprek met hun werkgever aan te gaan. Want een goed gesprek kan helpen om te bereiken wat je wilt. Het stappenplan ziet er als volgt uit:

  1. Plan het gesprek
  2. Bereid het gesprek voor
  3. Voer het gesprek
  4. Rond het gesprek af
  5. Maak een verslag

Stap 1: Het plannen van een gesprek

Plan een afspraak met jouw leidinggevende of HR.
Geef aan wat het onderwerp van het gesprek is.
Plan voldoende tijd in voor het gesprek.
Zorg voor een ruimte waar jullie rustig kunnen praten.

Stap 2: Het voorbereiden van het gesprek

Waarom wil je dit gesprek? Wat wil je vragen? Wat wil bereiken?
Beantwoord deze vragen voor jezelf en schrijf deze op.
Oefen het gesprek eventueel met iemand die je vertrouwt.

Vul dit formulier in om je voor te bereiden.

Stap 3: Het gesprek voeren

Zorg dat je optijd bent.
Zeg waarom je het gesprek wilt.
Stel je vraag en laat de ander reageren, luister goed naar het antwoord.
Vraag door wanneer je het antwoord niet begrijpt.
Probeer rustig te blijven en wordt niet boos als de reactie niet is wat je hoopt.

Stap 4: Het gesprek afronden doe je zo

Herhaal wat er naar jouw idee is afgesproken en vraag of dat klopt.
Plan een vervolgafspraak in als dat nodig is.
Spreek af hoe de afspraken worden vastgelegd.
Bedank de ander voor het gesprek”

Stap 5: Maak een verslag

Maak een kort verslag van het gesprek dat je hebt gevoerd, dan kan je er altijd weer naar terug verwijzen.
Laat dit verslag lezen door de persoon met wie je sprak. Misschien heeft hij of zij wel aanvullingen.
Bespreek de gemaakte afspraken regelmatig.

Doorloop deze stappen zorgvuldig, want een goed gesprek kan jou helpen te bereiken wat jij wilt.

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Opnieuw meer Oekraïense vluchtelingen in loondienst
28 sep

Opnieuw meer Oekraïense vluchtelingen in loondienst

Vindt HDW zowel binnen als buiten op de Schoonmaak Vakdagen
27 sep

Vind HDW zowel binnen als buiten op de Schoonmaak Vakdagen

Zomertoeslag op Schiphol? Let op toeslagen Belastingdienst Schoonmaak en aanbesteden bij de Schiphol Group
27 sep

Werknemers Schiphol in actie voor behoud arbeidsmarkttoeslag

Romaro Schoonmaakgroep neemt de aandelen over van Fris & Rein
25 sep

Romaro Schoonmaakgroep neemt de aandelen over van Fris & Rein

FMNextGen organiseert event tijdens Schoonmaak Vakdagen
25 sep

FMNextGen organiseert opnieuw event tijdens de Schoonmaak Vakdagen

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer ras

Nieuwe loonafspraken algemeen verbindend verklaard

Nieuwe loonafspraken algemeen verbindend verklaard

Succesvolle RAS-workshops gespreksvaardigheden worden vervolgd

Een goed gesprek: RAS helpt

Subsidie voor activiteiten duurzame inzetbaarheid mogelijk

Subsidie voor activiteiten duurzame inzetbaarheid mogelijk

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
  • Winkelmand
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren