• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon

Ton Christianen: Out of the box

Opinie 5 december 2013

Ton Christianen: ‘Knuffel je klant’

Recent  hebben we, als OSB team, een training gevolgd in “out of the box” denken. Op een andere manier dan dat je gewend bent een vraagstuk aanschouwen en daar proberen een oplossing voor te vinden. Was leuk en inspirerend.

 

Ton Christianen (t.christianen@osb.nl) is bedrijfsadviseur bij OSB.

 

Enthousiaste trainer ook. Mensen die mij een beetje kennen weten dat ik, vaak vanuit pure passie en enthousiasme, ook wel met de snelheid van een mitrailleur woorden uit mijn mond kan laten schieten. Blijft een valkuiltje.

 

Maar toen die trainer begon dacht ik “hij kan dat ook, sterker nog, hij wint!” Enfin, het thema Out of the box deed me een beetje denken aan een column die ik eerder schreef. De titel van die column was: “Werkelijkheid vs realiteit”. In die column beschreef ik de situatie waarbij ik mezelf 2x per jaar met pareltjes angstzweet en samengeknepen billen in de stoel van de tandarts laat ploffen (echt elegant op zo’n ding neervlijen is me tot op heden niet gelukt. U wel?) Maar het aparte is dat die beste man mij nog nooit wat aangedaan heeft. Ik ben blijkbaar gezegend met een sterk gebit want ik heb nog nooit gaatjes gehad.

 

Ik dwaal af… Vanuit mijn ervaringen bij tandarts legde ik in die column de relatie tussen wat je denkt/voelt en wat realiteit is. En dat doorzettend naar OSB, hoe veel mensen tegen OSB aankijken en wat er werkelijk aan de gang is. Mijn pleidooi was dat als je je openstelt voor een andere werkelijkheid, dit ook wel eens de realiteit kan zijn. De column beëindigde ik met te stellen dat ik hier niet alleen over wilde schrijven, maar ook toepassen. Dat ik me anders op zou stellen als ik weer bij de tandarts zou zijn. Ik beloofde aan de lezer om terug te koppelen of dit ook zo is.

 

Inmiddels een paar tandartscontroles verder kan ik inderdaad zeggen dat het werkt. Dat als ik anders aankijk tegen de tandarts (een andere werkelijkheid) deze realiteit kan worden. Vanochtend ben ik weer naar de tandarts geweest. Ik zal niet zeggen dat ik er fluitend heenga, maar zweethandjes en krampdarmen zijn toch echt passé! Dan stel ik me toch zo voor dat dit een beetje komt door het “out of the box” denken. Bij de introductie van het OSB Keurmerk hebben veel mensen gezegd: “dat werkt toch niet, mijn klant vraagt daar niet om, het voegt niets toe, het wordt toch niet bekend in de markt” etc. Tegen die criticasters zou ik eens willen zeggen “probeer eens out of the box te denken”.

 

Zijn we er al? Nee hoor, nog lang niet. Maar de praktijk leert inmiddels dat het wel werkt. Ja, we hebben afscheid genomen van veel bedrijven vanwege het OSB Keurmerk, maar we mogen er ook weer veel nieuwe verwelkomen vanwege het OSB Keurmerk. Klanten vragen er al om. Nog niet massaal en nog niet overal, maar we horen van bedrijven dat het zo gaat. Kortom, onze werkelijkheid is realiteit geworden. En de uwe?

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Loonstijging met 10% in de schoonmaaksector nabij?
1 feb

Loonstijging met 10% in de schoonmaaksector nabij?

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset
31 jan

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk
31 jan

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging
30 jan

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek nano
26 jan

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek naar nano op glas en gevels

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Meld u nu aan voor de ontbijtsessie ‘Flexibele arbeid: een zegen of een plaag?

Van onze partner The Legal Company

Meld u nu aan voor de ontbijtsessie ‘Flexibele arbeid: een zegen of een plaag?

Loonstijging met 10% in de schoonmaaksector nabij?

Loonstijging met 10% in de schoonmaaksector nabij?

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren