• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon

John Tabbers: Waarom laten Schoonmaakbedrijven een niche-markt liggen??

Opinie 17 augustus 2011

John Tabbers: Ketenoptimalisatie in de Schoonmaakdienstverlening
John Tabbers (johntabbers@upcmail.nl) is onafhankelijk aanbestedingsadviseur en columnist van Clean Totaal.
 
Toevalligerwijs woon ik in een hutje dat gelegen is in een zodanige ‘keurige‘ laan te Waalre -bezuiden Eindhoven- dat ik regelmatig vergast wordt op folders van leveranciers die menen dat mijn woonplek minstens het aanschaffen van hun produkt waard is. Naast de folders voor Porsches etc. ontvang ik met regelmaat (handbezorgd) folders van schildersbedrijven met indringende aanbiedingen. Echter: in mijn situatie heb ik geen schilder nodig maar een Schoonmaker! Waarom??
 
Mijn persoonlijke ervaring is dat een simpel een- of tweewekelijks onderhoud van het buiten-houtwerk –met name gericht op vliegen- en spinnenpoep etc.- van huizen die gevestigd zijn in een boomrijke omgeving,alsmede een jaarlijkse reiniging van de geschilderde muren met het oog op hetzelfde euvel, een aanzienlijke verlenging van het bestaande schilderwerk opleveren, in die zin dat schilderwerk überhaupt niet nodig is. Afgezien dan van het repareren van échte ‘beschadigingen’.
Na iedere jaarlijkse poetsbeurt van de buitenkant van mijn woning vragen gasten steevast wie mijn huis geschilderd heeft, terwijl schilders die langs komen vóórdat het huis gepoetst is, steevast bij hoog en bij laag beweren dat mijn huis nodig toe is aan een ‘opfrisbeurt’. Oftewel een schilderlaag met inferieure verf rechtstreeks aangebracht over de smurrie heen.
 
Kortom:Schoonmaakondernemers, waarom laat gij deze markt liggen?
Deze niche-markt is ongetwijfeld in geheel Nederland aanwezig en kenmerkt zich door opdrachtgevers die primair interesse hebben in de kwaliteit van de werkuitvoering mits het uurtarief niet exorbitant is. Rolschaatstarieven komen in dit vocabulair niet voor. Wel het verschijnsel van repeat-orders en wel tot aan het vertrek van de bewoner door overlijden of verhuizing.
Daarenboven is deze markt veel groter dan het/mijn individuele geval. In dit soort ‘buurten’ hebben bewoners zich verenigd in ‘buurtverenigingen’ –veelal primair gericht op het organiseren van beveiliging in de wijk-. Echter, dit betekent een goede vertrekbasis voor aanbeveling aan ‘buurtgenoten’.
 
Kortom, wat zoek ík en wat zoeken andere ‘villa-bezitters’ in Nederland:
Een betrouwbaar schoonmaakbedrijf dat bereid is om een ‘villa’ op ouderwetse manier –ikzelf doe het met water en ammoniak- schoon te poetsen, met de klassieke ladder en zonder gebruik te maken –zo nodig- van Arbo-voorgeschreven hulpmiddelen, ergo een ladder en geen mobiele hefkraan die vrijwel zeker de tuin ruïneert-.
 
Gaarne ontvang ik reacties van die ondernemers die dit artikel positief oppakken!
Immers, het is vakantie- en komkommertijd en dit is toch wel iets anders dan ‘zeuren’ over aanbestedingsaspecten!
 
 
Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek nano
26 jan

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek naar nano op glas en gevels

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op
25 jan

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op

433 schoonmaak-werkgevers missen definitieve berekening NOW
23 jan

433 werkgevers in de schoonmaakindustrie moeten nog definitieve berekening NOW aanvragen

De zool van Adidas Gymschoenen gemaakt van kauwgom residu?
19 jan

De zool van Adidas Gymschoenen gemaakt van kauwgom residu?

Eerste sprekers Hygiëneforum 2023 bekend
19 jan

Eerste sprekers Hygiëneforum 2023 bekend

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek nano

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek naar nano op glas en gevels

Smart Cleaning wordt Crohill slimmer schoon

Van onze partner Crohill

Smart Cleaning wordt Crohill slimmer schoon

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren