• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

Esther van der Lelie: Klantgerichtheid: :) of :(

Opinie 6 januari 2017

Esther van der Lelie Numatic Clean Totaal

Bij het maken van plannen voor een nieuw jaar denk je altijd terug aan wat er in ‘t afgelopen jaar is gebeurd en waaraan je nog wilt werken.
Klantgerichtheid komt voorbij. Bij Numatic heel gewoon, bij mij momenteel ‘hot’ omdat ik in de afgelopen weken met veel uitersten te maken heb gehad. Niet op zakelijk schoonmaakgebied maar persoonlijke ervaringen in hoe je wel en niet goed met klanten omgaat. En daar kun je veel van leren:
‘6 Weken geleden brak er een stukje kies af. Tandarts vult volgende dag kies aan en sust mijn vraag of de pijn die ik heb wel goed is: kijk ‘t even aan. Twee uur later is pijn niet meer te harden, snel naar vervanger, want eigen tandarts is vrij op vrijdagmiddag. Vervangend tandarts, een vriendelijke man met een vrolijke naam, ontdekt zenuwontsteking. Meteen behandeld en pijn weg. Vanwege een complicatie adviseert hij mij naar een specialist te gaan. Ik krijg contactgegevens mee.
Maandagochtend om 8 uur belt de aardige man mij op hoe mijn weekend is verlopen en vertelt dat hij de specialist alvast heeft gebeld. Als ik direct bel kan ik snel terecht. Wat een service! Zo gezegd zo gedaan. Bij afspraak krijg ik een eerlijk antwoord, behandelen helpt niet meer, kies moet eruit. Regel bij uw eigen tandarts een verwijzing voor kaakchirurg. En dat duurt vervolgens twee weken! Praktijk is niet bereikbaar, telefoon wordt niet opgenomen, geen voicemail en geen reactie op mail. Als ik uiteindelijk de assistente aan de lijn krijg en vraag naar de slechte bereikbaarheid, verwijt zij mij te ‘zeuren’. Afin, met verwijzing naar kaakchirurg: ‘u bent over 2 maanden welkom. Eerder kan niet, mits uw tandarts belt voor spoed’.
Maar tandarts wil niet bellen, heeft volgens hem geen zin. Grrrrrr. Heft in eigen hand genomen en diezelfde middag door dichtstbijzijnde specialist met superservice geholpen. Mijn tandarts heb ik inmiddels ingewisseld voor een andere….’
Hoe frustrerend is het als je merkt dat klantgerichtheid niet bij iedereen top of mind is. En hoe blij word je van iemand die dat stapje extra wel zet. Fijn voor gever en ontvanger. Heel herkenbaar voor mij, als ‘weegschaal’ altijd op zoek naar positieve balans en harmonie, privé en zakelijk.
Wat een verademing is het dan ook dat mijn collega’s echt voor de klant gaan. Dat mag je natuurlijk wel verwachten binnen een commercieel bedrijf, maar na mijn tandarts-story is het fijn thuiskomen bij service waar iedereen blij van wordt. Ook als er iets niet goed gaat, moet je het durven zeggen. En samen oplossingen zoeken. Zo houd je de relatie goed en kun je op elkaar vertrouwen. Natuurlijk blijft er altijd ruimte voor verbetering, de puntjes op de i in klantgerichte communicatie staan voor 2017 op de planning.
Wij gaan voor Happy Faces!
 
Esther van der Lelie,
Marketing Manager Numatic International BV

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Schoonmaker van het Jaar verkiezing 2023: “We doen het!”
28 mrt

Schoonmaker van het Jaar verkiezing 2023: “We doen het!”

Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot
24 mrt

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker
21 mrt

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C
21 mrt

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf
16 mrt

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Schoonmaker van het Jaar verkiezing 2023: “We doen het!”

Schoonmaker van het Jaar verkiezing 2023: “We doen het!”

Uitleg voor de ZZP praktijk na de lang verwachte Deliveroo zaak

Van onze partner The Legal Company

Is de ZZP-er nou een echte Wolf in Schaapskleren of zijn er nog roodkapjes?!

Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren