• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

Ziggo maakt documentaire over schoonmaakbedrijf MAS

Nieuws 20 september 2017

Rahma el Mouden Ziggo MAS Dienstverlening schoonmaakbedrijf

Ziggo heeft een documentaire gepubliceerd over schoonmaakbedrijf MAS. De aflevering maakt deel uit van de Ziggo serie ‘Uitblinkers in Zaken‘. Eigenaresse Rahma el Mouden geeft tekst en uitleg over haar bedrijf en hoe ze uiteindelijk de markt voor zich heeft gewonnen.

Op 16-jarige leeftijd komt de Marokkaanse Rahma el Mouden naar Nederland. Na het leren van de Nederlandse taal is een baan vinden haar eerste doel. Ze gaat aan de slag als schoonmaakster. Haar drive en passie ontgaan het management niet; al snel mag ze een team aansturen. Maar als Rahma niet de promotie krijgt waar ze naar haar idee recht op heeft, neemt ze ontslag. Het begin van MAS.

Rijksmuseum als kers op de taart

Twintig jaar later heeft MAS Dienstverlening 500 medewerkers verdeeld over locaties in Den Haag, Rotterdam en Amsterdam. MAS is uitgegroeid tot een facilitair bedrijf met diensten als beheer en beveiliging. Het bedrijf heeft onder andere de A’DAM Toren en het Rijksmuseum als klant.
Het Rijksmuseum is de kers op de taart voor Rahma. 44.000 vierkante meter, verdeeld over 80 zalen en 180 vitrines moeten iedere dag onder handen worden genomen. Zo’n 40 medewerkers hebben hier een fulltime taak aan.

Hoe win je een aanbesteding?

Maar een tevreden klant is in deze branche niet direct een vaste klant. Vanwege Europese regelgeving moet MAS via aanbestedingen steeds opnieuw bewijzen dat ze de opdracht waard zijn. Hoe blijf je je onderscheiden van andere schoonmaakbedrijven? Hoe gooi je hoge ogen in een branche met zoveel aanbod? En hoe zet je termen als betrokkenheid en maatwerk in bij een aanbesteding?

9 miljoen omzet

Valt er nog geld te verdienen in de schoonmaakbranche? Zeker wel. Van de 9 miljoen euro omzet die het bedrijf haalt, blijft er een winstmarge van zo’n 5% over. Dat is mooi, maar het blijft nodig om op de kleintjes te letten. Daarom zit MAS scherp op de processen van het bedrijf.

Overname van moeder op dochter

In 2018 zal dochter Oumaima het stokje van haar moeder overnemen. Maar je moeders levenswerk voortzetten is niet eenvoudig. Rahma en Oumaima ontdekken waarin zij verschillen en moeten beiden wennen aan hun nieuwe rol. Ze krijgen daarbij ieder ondersteuning van een adviseur.
Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot
24 mrt

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker
21 mrt

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C
21 mrt

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf
16 mrt

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas
16 mrt

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Van onze partner Crohill

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren