• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

VMS fors uitgebreid

Nieuws 21 februari 2011

Tot eind 2010 bestond de Stichting van gecertificeerde makelaars in schoonmaakdienstverlening (VMS) uit 16 deelnemers. Sindsdien hebben de volgende personen zich aangemeld als kandidaat-deelnemer in de Stichting VMS:
–              Mevrouw Roumen (Key Quality B.V.)
–              De heer Daemen (Key Quality B.V.)
–              Mevrouw Hulshof-Hendrix (Masterkey)
–              De heer Halfman (Masterkey)
–              De heer Maassen Van den Brink (Inkada)
–              De heer Nieuwenhuizen (Inkada)
–              De heer Romeijn (Seiso Facilitair Advies)
–              De heer Staverman (Verhoeven & Partners)
–              De heer Waalwijk (Verhoeven & Partners)
 
VMS heeft een eigen certificatieschema voor makelaars in schoonmaakdienstverlening opgezet, omdat ze van mening is dat een goede borging van kwaliteit en kennis van groot belang is voor de branche. Om in aanmerking te kunnen komen voor een certificaat dient een adviseur binnen een jaar na aanmelding bij SVS een proeve van vakbekwaamheid af te leggen. Indien men hiervoor slaagt ontvangt de deelnemer van Det Norske Veritas (DNV) een certificaat en mag zich gecertificeerd makelaar in schoonmaakdienstverlening noemen.  Een dergelijk certificaat kent een geldigheidsduur van 5 jaar. Na die tijd dient men opnieuw de proeve van vakbekwaamheid af te leggen dan wel aan te kunnen tonen dat men gedurende de genoemde periode studiepunten heeft gehaald door het bijwonen van o.a. themabijeenkomsten.
 
Code Verantwoordelijk Marktgedrag
VMS neemt deel aan een werkgroep die zich bezighoudt met een Code Verantwoordelijk Marktgedrag. In die werkgroep zijn voorts de vakbonden, schoonmaakbedrijven, overheid en opdrachtgevers vertegenwoordigd. In de Code wordt vastgelegd hoe een eerlijkere concurrentie op basis van een goede prijs- en kwaliteitverhouding in de schoonmaakmarkt tot stand kan komen. VMS is in die groep erkend als dé vertegenwoordiger van de intermediairs.
 
VMS draagt aan de totstandkoming van de Code bij door het opstellen van een ‘Erkenningsregeling” voor bedrijven van intermediairs. Bedrijven die erkend willen worden moeten voldoen aan een aantal objectieve criteria die periodiek door een onafhankelijke instantie worden getoetst.
Dit is een verzwaring van de persoonsgebonden certificering die nu binnen VMS geldt. Als een bedrijf niet door de audit van de onafhankelijke keuringsinstelling komt, dan kan de erkenning worden ingetrokken/niet worden verleend. Die erkenningsregeling wordt binnen VMS-verband verder uitgewerkt. De uiteindelijke erkenningsregeling moet de standaard worden voor intermediairs.
 
 
Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot
24 mrt

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker
21 mrt

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C
21 mrt

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf
16 mrt

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas
16 mrt

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Van onze partner Crohill

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren