Vermop levert vanaf heden vele tientallen modulaire Equipe-werkwagens aan het Belgische Iris Cleaning. De wagens worden ingezet in het gebouw van de European Council, de Europese Raad van Ministers. Reden voor de investering is de contractverlenging voor ten minste vijf jaar. Iris Cleaning is een groot schoonmaakbedrijf met ruim 3000 medewerkers. Het project werd vanuit Vermop begeleid door sales manager België Joeri van der Walle. Het logistieke deel komt voor rekening van Hako België.
De keuze voor Vermop is volgens verkoopleider Benelux Cor Voogd niet lichtvaardig genomen. “In oktober zijn diverse leveranciers, waaronder wij, uitgenodigd om werkwagens te leveren voor een pilot. Die zijn beoordeeld op basis van een pakket van eisen (PVE). Flexibiliteit was daarbij een belangrijk punt. Onze collega’s konden vaak wel prima standaard werkwagens leveren, maar schoten onder andere tekort op custom made-uitvoering. Een werkwagen met een hoge kwaliteit zoals onze Equipe is niet goedkoop. Een schoonmaakbedrijf wil die lang kunnen gebruiken, ook als dat bij een andere klant dan de oorspronkelijke is. Lange levensduur en flexibele indeling is dus noodzaak en in het kader van MVO belangrijk. De keuze voor een A-merk als Vermop is een duurzame keuze. De term ‘made in Germany’ heeft zeker een rol gespeeld bij Iris Cleaning om met ons in zee te gaan.”
Voogd vervolgt: “Ook staat de technische vooruitgang niet stil en je moet dus gemakkelijk nieuwe elementen kunnen toevoegen en verouderde onderdelen verwijderen. De Equipe is modulair opgebouwd, dus kan dus voor ieder gebruik geheel custom-made worden gemaakt. Dat geldt ook voor de kleurstelling. Omdat wij de wagen zelf produceren en een eigen spuitgieterij hebben, kunnen we al in kleine series de wagens aanpassen op de huiskleuren van onze klanten. In dit geval is dat ook gedaan met de kleuren van het Iris-logo.”
Volgens Voogd zal het niet bij de levering van de huidige serie werkwagens blijven. “De eerste tien zijn nu geleverd. In april wordt duidelijk of Iris Cleaning ook verlenging krijgt voor de gebouwen waar de ambtelijke staf werkt. Die kans is behoorlijk groot. Als dat inderdaad gebeurt, zullen er zeker een paar honderd nieuwe werkwagens nodig zijn. Het ligt in de lijn der verwachtingen dat daarbij de keuze opnieuw op Vermop zal vallen.”