• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

Verbetering resultaat Vebego ondanks recessie

Nieuws 22 juni 2009

Verbetering resultaat Vebego ondanks recessie
Ondanks het verslechterende economische klimaat, zijn zowel omzet als winst van familiebedrijf Vebego in 2008 licht gestegen ten opzichte van 2007. Deze groei is voornamelijk te danken aan inspanningen in de gezondheidszorg en sociale werkvoorziening en het opzetten van diverse joint ventures.
 
De geconsolideerde omzet van Vebego groeide met 0,7 procent naar 711 miljoen euro.
De omzet van de joint ventures groeide fors met 20 procent. Voor de aangestuurde omzet (100 procent Vebego bedrijven + joint ventures) betekent dat een groei van 3,5 procent naar een bedrag van 852 miljoen euro. De economische recessie drukte in beperkte mate op het resultaat van 2008. Het operationeel resultaat op de geconsolideerde omzet is met 2,1 procent gestegen en bedraagt daarmee 4,7 procent van de omzet. Het operationeel resultaat van de joint ventures groeide met 20 procent. Het operationeel resultaat van de aangestuurde omzet komt uit op 35,9 miljoen euro; een stijging van 3,2 procent.
 
Voorzitter Raad van Bestuur Ronald Goedmakers: “Wij zijn blij te constateren dat de door ons al eerder ingezette strategie om Vebego minder conjunctuurgevoelig te maken en de risico’s te spreiden ook in de huidige mindere economische tijden voor een stabieler bedrijf zorgt. In 2009 zullen wij onverminderd doorgaan met onze nieuwe ontwikkelingen. In resultaat zullen we een stap terug moeten zetten, maar als organisatie zullen wij sterker uit de huidige recessie komen.”
 
Stabiliteit
De marktomstandigheden hebben de meeste invloed gehad op de Personeelsdiensten. Opdrachtgevers in voornamelijk industrie en logistiek reduceerden het laatste kwartaal in hoog tempo de inzet van flexibele arbeid. Desondanks is er een omzetgroei van 5,1 procent.
Ondanks een stijgende concurrentiedruk in de Nederlandse schoonmaakmarkt, is de activiteit Facility Services een stabiele factor. Gerichte inspanningen in de gezondheidszorg, sociale werkvoorziening en specifieke segmenten voor schoonmaak leidden tot een omzetgroei van 4,4 procent.
De activiteiten binnen Products & Systems laat internationaal een omzetgroei zien van 6,1 procent en een groei van 12,8 procent in Nederland. Productinnovaties zoals Alpha D3-Fogging, een nieuwe desinfectiemethode, hebben hier voor een belangrijk deel aan bijgedragen.
 
Vebego zoekt actief naar innovatieve samenwerkingsvormen met klanten en hieruit zijn afgelopen jaren diverse joint ventures ontstaan. De opbrengsten daarvan vormen inmiddels een belangrijk onderdeel van het bedrijfsresultaat. Kennisdeling en daarmee de ontwikkeling van nieuwe concepten leidt tot een sterke relatie met de klant.
 
Vertrouwen in de toekomst
Goedmakers: “Ik zie de toekomst met vertrouwen tegemoet. Ook in deze tijden moeten we onze blik van de korte naar de lange termijn verplaatsen. Over vijf jaar zal er bijvoorbeeld in West-Europa een tekort aan arbeidskrachten zijn. Op deze ontwikkeling moeten we nu al anticiperen door het flexibel organiseren van alle bedrijfsprocessen. Ook innovatieve oplossingen moeten tijdig in de markt worden gezet. Robotisering bijvoorbeeld zal over vijftien jaar een rol gaan spelen in het managen van arbeidsprocessen.”
 
MVO
Ondanks de recessie zet Vebego onverminderd haar MVO beleid voort. Naast inspanningen op het gebied van een duurzaam personeels-, energie-, inkoop- en mobiliteitsbeleid, bestaat sinds 2005 ook de Vebego Foundation. De Foundation initieert projecten in binnen- en buitenland met als doel structurele en duurzame hulp te bieden aan kansarmen. In 2008 hebben drie bouwreizen plaatsgevonden waarin medewerkers en klanten bijdroegen aan initiatieven in Zuid-Afrika en Sri Lanka.
“Wij zijn een bedrijf voor en door mensen. MVO is dan ook een zeer belangrijk onderdeel van Vebego. Zo heeft bijvoorbeeld Vebego dochter Care in België een uitgebreid programma om de maatschappelijk zwakkeren te ondersteunen. Hiervoor heeft zij de Solidari-test Award van het Rode Kruis gewonnen”, aldus Goedmakers.
 
Over Vebego
Vebego is actief op het gebied van schoonmaak, facilitaire dienstverlening, personeelsdiensten en de ontwikkeling van innovatieve dienstverlening en producten. Het van oorsprong door Ton Goedmakers senior in 1943 gestarte familiebedrijf is uitgegroeid tot een multinational met ruim 38.000 medewerkers, verdeeld over circa veertig bedrijven in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië en Zwitserland. In Nederland is Vebego onder andere actief met Hago, Fortron, Stoffels Cleaning, Westerveld Schoonhouders, Tènce! Uitzendbureau, Alpheios, Prisma Facility Management en Assist. Vebego heeft onder andere door de oprichting van de Vebego Foundation maatschappelijke betrokkenheid ingebed in haar organisatie.
 
www.vebego.nl

www.vebego.com

 

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot
24 mrt

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker
21 mrt

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C
21 mrt

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf
16 mrt

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas
16 mrt

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Van onze partner Crohill

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren