• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

Vebego verbetert resultaat in jaar van uitersten

Nieuws 26 mei 2021

Vebego verbetert resultaat in jaar van uitersten Schoonmaak op Champions League Niveau Hago Outlet Centre Roermond

Vebego publiceert vandaag haar jaarverslag en de resultaten over 2020. Zowel omzet, resultaat als medewerkerstevredenheid zijn gestegen. Volgens het familiebedrijf is de uitstekende samenwerking tussen de Vebego-bedrijven in 2020 de grootste winst.

Resultaten

De omzet [totale omzet inclusief bijdrage van joint ventures red.] is uitgekomen op € 1,27 miljard (2019: € 1,23 miljard), een stijging van 3%. Deze stijging komt door omzetgroei in België, Nederland en Zwitserland. In Duitsland daalde de omzet, door het effect van de coronacrisis op personeelsdiensten en facilitaire diensten voor hotels en warenhuizen. Het nettoresultaat is bijna verdubbeld naar € 17 miljoen (2019: € 9 miljoen), een rendement van 2% (2019: 1%). De belangrijkste oorzaken van deze stijging zijn het meeconsolideren van de resultaten van overgenomen joint ventures en de stop die aan het begin van de coronacrisis is gezet op alle uitgaven die niet bijdroegen aan het primaire proces. Eind 2020 is begonnen met een inhaalslag: het niveau van investeringen is fors opgeschroefd.

De medewerkerstevredenheid binnen alle Vebego-bedrijven samen kwam uit op 7,8, dit is een stijging ten opzichte van vorig jaar (2019: 7,6).

Jaar van uitersten

Ronald Goedmakers, lid Board of Directors: “Het was een jaar van uitersten. Veel van onze klanten hadden het vorig jaar moeilijk door corona, wij hebben daardoor bij meerdere bedrijven omzetverlies geleden. Dat hebben we gelukkig binnen onze groep kunnen compenseren door extra werk in schoonmaak en zorg waar hygiëne topprioriteit is, en doordat opdrachten in groen gewoon doorliepen. Per saldo komen we uit op een lichte groei en een positief resultaat over 2020. Bovendien hebben we ruim 1.000 medewerkers van wie het werk wegviel via onze flexpool elders kunnen inzetten. Daar zijn we trots op en blij mee. “

Ton Goedmakers, CEO: “De grootste winst over 2020 is dat we dankzij onze familiale en sociale cultuur samen een vuist hebben kunnen maken tegen het coronavirus. Meer dan ooit werd een beroep gedaan op flexibiliteit en voor elkaar zorgen – belangrijke waarden voor Vebego en voor de mensen die er werken. In alle geledingen van ons bedrijf schoten mensen elkaar te hulp. Hetzelfde geldt voor de gegroeide waardering in de maatschappij voor het werk dat onze mensen doen. Dat is het soort impact dat we willen maken, nu en in de toekomst.”

Groei en impact

De investeringen zullen in 2021 blijven stijgen: Vebego streeft naar substantiële groei om een grotere maatschappelijke impact te maken als inclusief werkgever. Daarom zijn in april plannen bekendgemaakt om de organisatie te versterken en toekomstbestendig te maken: in de vier landen worden de ruim 80 Vebego-bedrijven samengevoegd tot elf sterke bedrijven. Het concern beschikt over ruim voldoende eigen middelen om haar strategische visie en de onderliggende plannen van de dochterbedrijven uit te voeren. Belangrijk doel voor de komende jaren is het verder vergroten van de impact die Vebego heeft op klanten, medewerkers en maatschappij. Vebego zet hierbij hoog in als ‘meest inclusieve werkgever’, die iedereen een kans biedt. Daarnaast is een traject gestart om het maatschappelijk rendement van Vebego beter te meten en te waarderen.

Ton Goedmakers: “Bij Vebego willen we samenwerken dieper verankeren. In 2020 hebben we strategische keuzes gemaakt die in 2021 en verder gestalte krijgen. We werken toe naar grotere bedrijven. Door kennis te delen en werkprocessen efficiënter in te richten kunnen we klanten meer toegevoegde waarde bieden en tegelijkertijd bouwen aan sterke merken. Hierdoor worden we ook attractiever als werkgever. Met als uiteindelijk doel: meer impact maken.”

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Clean Totaal - Sneller intreden statushouders gaat vooralsnog niet bijster snel
31 mrt

Sneller intreden statushouders gaat vooralsnog niet bijster snel

Piet Adema: “Miljoenennota goed voor schoonmakers, zorgwekkend voor ondernemers” Adema: 'We moeten de branche aantrekkelijker maken voor jongeren' Schoonmakend Nederland: Goed dat ‘Breed Offensief’ behandeld gaat worden "Inbesteden schoonmaak onverstandige keuze van gemeenten" OSB: Overheid, houd u aan het contract!
31 mrt

Piet Adema maakt rentree als voorzitter Schoonmakend Nederland

EW leuke, inspirerende manier aan de slag voor goede doel
30 mrt

EW’ers gaan op leuke, inspirerende manier samen aan de slag voor het goede doel

De Kunst van Kunststof wassen
30 mrt

De Kunst van Kunststof wassen

Clean Totaal - Hoe is er eigenlijk schoongemaakt tijdens de coronapandemie
30 mrt

Hoe is er eigenlijk schoongemaakt tijdens de coronapandemie?

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer nieuws

Clean Totaal - Sneller intreden statushouders gaat vooralsnog niet bijster snel

Sneller intreden statushouders gaat vooralsnog niet bijster snel

Piet Adema: “Miljoenennota goed voor schoonmakers, zorgwekkend voor ondernemers” Adema: 'We moeten de branche aantrekkelijker maken voor jongeren' Schoonmakend Nederland: Goed dat ‘Breed Offensief’ behandeld gaat worden "Inbesteden schoonmaak onverstandige keuze van gemeenten" OSB: Overheid, houd u aan het contract!

Piet Adema maakt rentree als voorzitter Schoonmakend Nederland

EW leuke, inspirerende manier aan de slag voor goede doel

EW’ers gaan op leuke, inspirerende manier samen aan de slag voor het goede doel

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren