• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina
  • Winkelmand

Toekomst gooit werving medewerkers over andere boeg

Nieuws 21 juli 2022

Toekomst gooit werving medewerkers over andere boeg

Creativiteit en frisse ideeën zijn essentieel om nieuwe mensen te vinden. Daarom heeft Toekomst Schoonmaakbedrijven sinds 1 juni 2022 iemand in dienst die zich volledig richt op werving en selectie. Met een hernieuwde visie probeert zij nieuwe medewerkers aan het schoonmaakbedrijf te binden.

“Eind 2021 hebben we besloten om iemand ‘dedicated’ in te zetten op de werving van nieuwe mensen”, vertelt Isolde Huijbregts, directeur Mens & Organisatie bij Toekomst. “Omdat deze tijd vraagt om een andere aanpak, hebben we daarbij bewust gekozen voor iemand zonder ervaring in recruitment. Mariëlla is jong (26), en ze kijkt onbevangen en met een frisse blik naar dit vraagstuk.”

Ludieke acties

Na ruim een maand bij Toekomst heeft Mariëlla, in samenwerking met onder andere de marketing-communicatie-afdeling van Toekomst, al allerlei ludieke acties gerealiseerd. Zo zijn er ijsjes uitgedeeld bij middelbare scholen om vakantiekrachten te werven, zijn er kaartjes uitgedeeld met uurlonen erop, zodat potentiële medewerkers direct zien wat ze gaan verdienen, wordt er huis aan huis geflyerd en wordt spontaan het gesprek gestart in bijvoorbeeld winkelcentra. “Het gesprek aangaan is het allerbelangrijkst”, zegt Mariëlla daar zelf over.

“Mensen hebben vaak vragen, maar vanuit alleen een vacaturetekst op internet is de drempel te hoog om die vragen te stellen. Als je het gesprek aangaat, stellen ze die vragen wél. En als ze al een beeld hebben bij degene die ze aan de lijn krijgen, pakken ze daarna ook gemakkelijker de telefoon. Het werkt enthousiasmerend én drempelverlagend. Dus ik vind: hoe persoonlijker, hoe beter!”

Naambekendheid Toekomst vergroten

Behalve om direct mensen te werven, werken deze persoonlijke aanpak en de ludieke acties volgens Mariëlla ook om de naamsbekendheid van Toekomst te vergroten in regio’s waar we nog niet zo bekend zijn. “En daarmee bereiken we niet alleen de mensen die wij spreken, maar kan het bijvoorbeeld ook zo zijn dat iemand ons heeft gezien en dat vervolgens op een feestje vertelt, of aan een vriendin. Mond-tot-mondreclame, daar kan niks tegenop.”

In de gesprekken die Mariëlla voert met potentiële medewerkers, weet ze waar ze over praat. Ze heeft namelijk zelf als student vijf jaar bij Toekomst gewerkt als schoonmaakmedewerker. Voor haar huidige functie is Mariëlla op een heel andere manier in touw. Zo start ze in september een grote actie in Tilburg. “Daar hebben we al huis aan huis geflyerd. In september gaan we daar in het winkelcentrum sponzen uitdelen met een kaartje erbij. Dat valt wel op natuurlijk, en mensen bewaren zo’n spons dan vaak een tijdje. Op die manier hopen we onder de aandacht te komen én blijven van potentiële medewerkers.”

Significante stijging sollicitaties

Ook in de digitale wereld zijn we aanwezig: zo maken we onder andere gebruik van Marktplaats, WhatsApp en andere sociale media om ons in de kijker te spelen. “Al deze acties blijven niet zonder resultaat”, zegt Isolde Huijbregts. “We zien een significante stijging in zowel de kwantiteit als de kwaliteit van de sollicitaties. Bovendien zijn we in een nieuwe fase beland. Werkgevers kunnen het zich niet meer permitteren om zich slecht te gedragen ten opzichte van hun mensen. Wij besteden al jaren bewust veel aandacht aan onze medewerkers. In deze tijd worden feitelijk álle werkgevers daartoe gedwongen. En dat is heel erg positief! Bovendien zien wij nu met Mariëlla: al is de markt nog zo krap, er zijn áltijd kansen. En we gaan ervoor om die ten volle te benutten!”

Bron: Toekomst Schoonmaakbedrijven

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Maakt bestuur Veluwse Hoevegaerde en/of Optimaal Cleaning er een (Room-)potje van?
30 nov

Maakt bestuur Veluwse Hoevegaerde en/of Optimaal Cleaning er een (Room-)potje van?

Nieuwe pensioenregels per 1-1-2026: wat verandert er nu precies?
22 nov

Nieuwe pensioenregels per 1-1-2026: wat verandert er nu precies?

Minister Schouten maakt kennis met vertaalapp Pensioenfonds Schoonmaak
22 nov

Minister Schouten maakt kennis met vertaalapp Pensioenfonds Schoonmaak

Betere hygiëne voor meer tevreden medewerkers met Tork
17 nov

Betere hygiëne voor meer tevreden medewerkers met Tork

Niklaas Larkens snelste glazenwasser
16 nov

Niklaas Larkens snelste glazenwasser

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer nieuws

Maakt bestuur Veluwse Hoevegaerde en/of Optimaal Cleaning er een (Room-)potje van?

Maakt bestuur Veluwse Hoevegaerde en/of Optimaal Cleaning er een (Room-)potje van?

Collé Rental & Sales breidt uit naar Saarland, Duitsland

Collé Rental & Sales breidt uit naar Saarland, Duitsland

Drop2Drink wint CSU Innovatie Award 2023

Drop2Drink wint CSU Innovatie Award 2023

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
  • Winkelmand
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren