Op 16 augustus ondertekende TNO de Code Verantwoordelijk Marktgedrag. TNO houdt zich bezig met onderzoek naar duurzame inzetbaarheid van werknemers. “De Code sluit hier naadloos bij aan”, aldus de heer Van Gerven, directeur Finance en Facilities.
De heer Van der Gaast, Manager Facilities, gaf aan dat TNO een roadmap zal maken om de Code te implementeren. Bewoners van panden moeten daarnaast weten wat wel en wat niet wordt schoongemaakt. Anders is er tussen de schoonmakers en bewoners onduidelijkheid, wat niet alleen leidt tot vragen over en weer, maar ook tot onbegrip. Ook is TNO zeer geïnteresseerd in best practices op HR gebied. Want, zo is TNO van mening, het zou jammer zijn als iedereen het wiel opnieuw moet uitvinden.
Sinds de introductie van de Code Verantwoordelijk Marktgedrag in juni 2011 hebben meer dan 650 organisaties de Code onderschreven, waaronder de ASML, Coca Cola, Delta Lloyd Groep, Erasmus Medisch Centrum, T-Mobile en Universiteit van Amsterdam.
De volledige tekst van de Code Verantwoordelijk Marktgedrag in de schoonmaak- en glazenwasserbranche is te vinden op www.codeverantwoordelijkmarktgedrag.nl.