• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon

Tijdschriften zorgen voor ‘offline’ moment

Nieuws 13 november 2012

Tijdschriften zorgen voor ‘offline’ moment
Met al meer dan 110.000 bezoekers online dit jaar heeft Clean Totaal absoluut niet te klagen over aandacht op de digitale snelweg. Het belang van gedrukte magazines mag echter niet onderschat worden! Dit blijkt uit onderzoek van Facts&More voor Magazines.nl. Lezers zijn zeer gehecht aan hun leesritueel. Het moment voor zichzelf, de ontspanning, dat ze iets in hun handen hebben en zich zonder afgeleid te worden kunnen terugtrekken. Deze ervaring is door geen enkel ander medium te vervangen. Gelukkig wist de redactie van Clean Totaal dit al…
 
Tijdens tien inhome visits van ongeveer 1,5 uur aan een groep uiteenlopende huishoudens met tijdschriftlezers werd letterlijk bij lezers binnengestapt. Aanvullend heeft een gevarieerd gezelschap van 30 tijdschriftlezers zo’n tien dagen intensief deelgenomen aan een onderzoek in een speciaal gecreëerde online community. Lezers vertelden waarom bladen zo belangrijk voor hen zijn, wat tijdschriften onderscheidt van andere media, hoe ze aankijken tegen digitale versies en tegen
tijdschriftadvertenties.
 
Een onvervangbaar ritueel
Lezers, vooral de jongeren, geven toe dat smartphones en tablets een groeiende rol in hun leven spelen, maar ze benadrukken ook dat de tijdschriftbeleving niet makkelijk te vervangen is. Voor geen enkel ander medium gaat het gevoel van ontspanning zo sterk op als bij tijdschriften. Terwijl in het hectische leven van tegenwoordig het belang van zulke momenten alleen maar toeneemt. Andere drijfveren voor het lezen van tijdschriften zijn de betrouwbaarheid, diepgang en tastbaarheid van bladen. Ook voelen lezers zich er als individu bij betrokken.
 
Papier vs digitaal
De leeservaring van papier is duidelijk anders dan van digitale platformen. Het rustmoment dat zo verbonden is met het lezen van tijdschriften wordt het best gerealiseerd door het lezen van de papieren versies. Via digitale media wordt men sneller afgeleid. Mail, app-berichten en de neiging om rond te klikken, ‘verstoren’ het rustmoment.
 
Blik op advertenties
Tijdens het onderzoek is tevens gesproken over reclame in bladen. Lezers konden advertenties uploaden die ze aansprekend vinden. De keuze werd ondersteund met een motivatie. Advertenties blijken aantrekkelijk wanneer deze humor bevatten, gebruik maken van groot beeld, verrassend, realistisch/geloofwaardig, niet te opdringerig en bruikbaar (bijvoorbeeld door proefmonster) zijn. Ook worden advertenties gewaardeerd die aansluiten bij een specifieke doelgroep en dus passend zijn bij de interesse.
 
Onderzoek: ‘Bladen komen binnen’ van Facts&More, uitgevoerd in opdracht van Magazines.nl.


Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging
30 jan

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek nano
26 jan

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek naar nano op glas en gevels

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op
25 jan

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op

433 schoonmaak-werkgevers missen definitieve berekening NOW
23 jan

433 werkgevers in de schoonmaakindustrie moeten nog definitieve berekening NOW aanvragen

De zool van Adidas Gymschoenen gemaakt van kauwgom residu?
19 jan

De zool van Adidas Gymschoenen gemaakt van kauwgom residu?

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek nano

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek naar nano op glas en gevels

Smart Cleaning wordt Crohill slimmer schoon

Van onze partner Crohill

Smart Cleaning wordt Crohill slimmer schoon

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren