• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

Tien finalisten ‘Schoonste Winkelgebied Verkiezing’ 2018 bekend

Nieuws 23 oktober 2018

Schoonste-Winkelgebied-Verkiezing-2018_Bron-PR

De tien finalisten van de verkiezing van ‘Schoonste Winkelgebied van Nederland’ 2018 zijn bekend. De winkelgebieden die dit jaar kans maken op de titel van Schoonste Winkelgebied zijn (op alfabetische volgorde): Centrum Almere (Almere), Centrum Bathmen (Deventer), Brouwhorst (Helmond), Centrum Domburg (Veere), Glacisweg (Maastricht), Centrum Oostkapelle (Veere), Centrum Veere (Veere), Centrum Voorburg (Leidschendam-Voorburg), Centrum De Wijk (De Wolden) en Centrum Zuidwolde Dr (De Wolden).

Aantal deelnemende gemeenten met 60% gestegen 

Op dinsdag 30 oktober wordt de winnaar bekend gemaakt en gehuldigd door NederlandSchoon. Naast de winnaar van deze verkiezing wordt tijdens de uitreiking ook nog de ‘Gemeente (groot, middelgroot en klein) met de Schoonste Winkelgebieden 2018’ en ‘Grootste Stijger 2018’ bekendgemaakt. Voor deze verkiezing zijn door NederlandSchoon 581 Nederlandse winkelgebieden onderzocht. Voor meer informatie en de volledige uitslag zie www.nederlandschoon.nl

Schoonste Winkelgebied Verkiezing 2018

Voor de zesde keer op rij organiseert Stichting Nederland Schoon de verkiezing van ‘Schoonste Winkelgebied van Nederland’. NederlandSchoon wenst met de verkiezing de samenwerking tussen gemeenten, ondernemers en beheerders te stimuleren. Een schoon winkelgebied straalt meer gastvrijheid uit. Het winkelend publiek voelt zich hierdoor meer welkom, en daar heeft de ondernemer baat bij. De omvang van de verkiezing groeit ieder jaar; vorig jaar deden er 77 gemeenten en 576 winkelgebieden mee. Dit jaar namen 125 gemeenten en 581 winkelgebieden deel aan de verkiezing. Het aantal deelnemende gemeenten is aanzienlijk gestegen met een stijging van 60%. Maar liefst 44 gemeenten doen dit jaar voor het eerst mee aan de verkiezing.
Daarnaast heeft de top tien dit jaar een aantal noemenswaardige bijzonderheden:

  • Top 10 heeft samen gemiddeld een 8,11 gehaald. Dat is de hoogste top 10 sinds de start van de verkiezing.
  • Alle deelnemende winkelgebieden hebben een hogere gemiddelde score ten opzichte van vorig jaar; van een 6,95 naar een 7,03.
  • Voor het eerst sinds de start van de verkiezing zit het gemiddelde boven de 7.
  • Nieuwkomers doen het goed: 6 van de 10 winkelgebieden in de top 10 doen voor het eerst mee.
  • De gemeente Veere heeft maar liefst 3 winkelgebieden die genoteerd staan in de top 10. Dit is de tweede keer dat er uit een gemeente meer dan 2 winkelgebieden genomineerd zijn.

Uit alle deelnemers hebben de onderstaande finalisten het beste gescoord en zijn in de running voor de titel ‘Schoonste Winkelgebied van Nederland 2018’, op alfabetische volgorde:

  • Centrum Almere (Almere)
  • Centrum Bathmen (Deventer)
  • Brouwhorst (Helmond)
  • Centrum Domburg (Veere)
  • Glacisweg (Maastricht)
  • Centrum Oostkapelle (Veere)
  • Centrum Veere (Veere)-
  • Centrum Voorburg (Leidschendam-Voorburg)
  • Centrum De Wijk (De Wolden)
  • Centrum Zuidwolde Dr (De Wolden)

Helene van Zutphen, directeur Stichting Nederland Schoon: ”De verkiezing leeft onder het publiek. Ondernemers, vastgoedpartijen, winkeliers, bezoekers en bewoners werken samen om het winkelgebied schoon te houden en op de kaart te zetten. Mooi om te zien dat door deze inzet de top 10 winkelgebieden hoger scoren dan ooit, namelijk een 8,1 gemiddeld. Ook ligt voor het eerst sinds de start van de verkiezing het gemiddelde van álle winkelgebieden in de verkiezing boven de 7. Inzet beloond!”

Schoon houdt schoon

Uit onderzoek van Stichting Nederland Schoon blijkt dat 70% van de gemeenten inzet op schone winkelgebieden. Een zwerfafvalvrij straatbeeld heeft invloed op de beleving van het winkelende publiek. Het winkelen wordt als prettiger ervaren. Een schoon winkelgebied zorgt voor een langer verblijf van de consument, een hogere omzet, gevoel van veiligheid, aangenamere beleving en een positieve en sociale houding. De winnaar van de vorige editie, Winkelcentrum Brouwhorst in Helmond, heeft een zeer actieve ondernemersvereniging. Ondernemers zorgen samen met de gemeenten en inwoners voor een schoon en prettig winkelgebied.

Over NederlandSchoon

Een Nederland vrij van zwerfafval is belangrijk voor mens, dier en milieu. NederlandSchoon werkt daarom al 25 jaar intensief samen met bedrijven, burgers, maatschappelijke instanties en overheid om zwerfafval aan te pakken en ervoor te zorgen dat een schone omgeving de norm wordt en blijft. Door middel van onderzoeken, samenwerkingen, het delen van kennis en het geven van advies, wordt niet alleen meer bewustwording, maar ook gezamenlijk verantwoordelijkheidsgevoel gecreëerd. Een voorbeeld van deze aanpak is Supporter van Schoon, een landelijk initiatief dat mensen verenigt en activeert om zo een grotere vuist tegen zwerfafval te maken. Ga voor meer informatie naar www.nederlandschoon.nl of www.supportervanschoon.nl.
 
 

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker
21 mrt

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C
21 mrt

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf
16 mrt

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas
16 mrt

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas

Op de hoogte van de laatste trends met Captains of Cleaning
15 mrt

Op de hoogte van de laatste trends met Captains of Cleaning

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren