• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

The Golden Service Awards 2012 uitgereikt

Nieuws 1 februari 2012

The Golden Service Awards 2012 uitgereikt

 

In een geweldige ambiance, met als absolute uitmijter de illusionist Hans Klok, zijn vanmiddag in het Kurhaus de Golden Service Awards 2012 uitgereikt. Asito’s Richelle Fox werd verkozen tot Schoonmaakster van het jaar voor Nederland en Gissel Moreira Mendoza (EW Facility) uit Brussel nam deze titel voor België mee naar huis. Meneer Frits was gewoontegetrouw wederom de opperstalspreekmeester die de diverse onderdelen op ludieke wijze aan elkaar knoopte. Laura van Wersch, marketing manger Kimberly Clark Professional deed de uitreikingen.

 

Deze middag was één grote bak positieve PR voor de schoonmaakbranche. Jammer wel dat (wederom) de genomineerden en de winnaars voor het overgrote deel werkzaam zijn bij de top-5 spelers, een logisch gevolg van het feit dat MKB-schoonmaakbedrijven zich slechts sporadisch aanmelden bij de organisatoren. Dat zou anders moeten!Onderstaand de winnaars per categorie.  

 

 

 

Award winnaars Nederland
 

Schoonmaakster van het Jaar 2012: Richelle Fox

Richelle Fox (27) is afkomstig uit Tilburg  en werkzaam voor Asito bij International Flavors & Fragrances Inc. De jury schrijf: “Richelle is zeer betrokken bij haar werk en maakt onder andere in de spoelerij en het laboratorium schoon. Zeer nauwkeurig werken is een absolute vereiste en bovendien is het schoonmaakprogramma afhankelijk van de productie, zodat er nogal wat improvisatietalent nodig is. Daarnaast weet zij haar ‘mannetje te staan’ en aarzelt ze niet haar collega’s indien nodig op hun werkresultaten aan te spreken.”
 
Beste leerbedrijf: Concern voor Werk, Emmeloord
De jury schrijft: “Concern voor Werk is een werkvoorziening voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Er is een schoonmaakbedrijf opgezet waarin nu bijna 60 medewerkers actief zijn. De schoonmaakopleidingen worden in kleine groepen gegeven. Een belangrijk punt dat meegegeven wordt is beroepstrots. Lezen en schrijven krijgen extra aandacht, omdat de deelnemers hierin om verschillende redenen vaak een achterstand hebben opgelopen. Dankzij intensieve begeleiding op sociaal en maatschappelijk vlak, stromen medewerkers ook door naar reguliere schoonmaakbedrijven. Voor allochtone medewerkers betekent het bijvoorbeeld inburgering in combinatie met werken. Om ‘de schoonmaker’ uit de anonimiteit te krijgen, probeert Concern voor Werk zoveel mogelijk dagschoonmaak te realiseren.”
 
MVO Award: CSU, Uden
De jury schrijft: “CSU is al geruime tijd bezig met MVO en onderneemt veel acties op MVO gebied. De missie en visie van CSU zijn helder, worden goed gevolgd en vertaald in beleid. Alle aspecten van MVO krijgen aandacht en worden, gesteund door alle lagen van het personeel, in praktijk gebracht. Als eerste schoonmaakbedrijf in Nederland heeft CSU zich onlangs aan de NEN ISO 26000 geconformeerd. Ook was CSU een van de 10 geselecteerde deelnemers aan het ISO 26000 Championship programma van de NEN. Via allerlei acties worden de medewerkers ook nauw betrokken bij allerlei MVO maatregelen. Bijdragen aan het milieu, aan diversiteit en aan gezondheid ziet CSU niet als verplichtingen maar als kansen. Ook in de privésfeer moedigt CSU een maatschappelijke bewustheid van haar medewerkers en relaties aan.”
 
Best schoongemaakte project / Recreatie en Cultuur: Hago met GelreDome, Arnhem
De jury schrijft: “Topsport. Zo is de schoonmaak hier te typeren. Regelmatig is het hele complex tweemaal per dag verhuurd voor 2 totaal verschillende activiteiten. Vaak moet de grasmat naar binnen of naar buiten gerold worden. Een schoonmaakuitdaging! Bij onzorgvuldigheid loopt het veld namelijk vast. Ook op andere fronten is de complexiteit groot. Typerend voorbeeld voor het meedenkend vermogen: Hago nam het initiatief tot een proef met nano-techniek om de verkleurende stoeltjes op de tribune onderhanden te nemen. Voor 50% van de nieuwkosten zijn de kuipjes weer als nieuw!”
 
Best schoongemaakte project / Kantoren en openbare gebouwen: EW Facility Services met BHP Billiton, Den Haag
De jury schrijft: “Zelden kom je een object tegen waar alles zo strak is geregeld en beschreven, terwijl de uitvoerenden zich er toch prettig onder voelen. Achtergrond is dat BHP BiIliton wereldwijd zoveel mogelijk eenduidigheid nastreeft. De kwaliteitslat ligt daarbij hoog. Daarnaast heeft het bedrijf milieubewustzijn hoog in het vaandel en ook EW dient zich daaraan te conformeren. BHP Billiton roemt de teamspirit tussen het bedrijf en EW.”
 
Best schoongemaakte project / Gezondheidszorg: Hago Zorg met Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis, Amsterdam
De jury schrijft:  “Een gespecialiseerd ziekenhuis met een eigen cultuur en processen. De Hago medewerkers voeren alle schoonmaakprocessen uit met VIP: oftewel vakmanschap, interactie en plezier. Iedereen weet dat het om de patiënt draait en dat de processen daaraan ondergeschikt zijn. Via speciale belevingscursussen worden de Hago medewerkers nog extra getraind op ‘gastvrijheid’. Zowel de backoffice als het schoonmaakonderhoud staan op een uitzonderlijk hoog niveau. “
 
Best schoongemaakte project / Onderwijs: Hago met Hogeschool Zuyd, Heerlen
De jury schrijft:  “Door verandering van het contract van taakgericht naar prestatiegericht, zijn alle medewerkers opnieuw opgeleid en ingewerkt voor het ‘anders werken’. Daarbij is er niet bezuinigd: Hogeschool Zuyd gaat voor kwaliteit. Met de nieuwe werkwijze is het er voor Hago overigens niet makkelijker op geworden. Zo werden de vloeren vroeger op afroep gedaan, maar om de prestatiegerichte kwaliteit te halen is de frequentie nu opgevoerd.”
 
Best schoongemaakte project / Industrie: Asito met Albert Heijn Distributiecentrum, Tilburg
De jury schrijft: “Het is een drukte van belang op deze locatie, waar vorkheftrucks, rollende karren, medewerkers en chauffeurs zich een weg banen door de paden van voedselopslag. Binnen het primaire proces – van hamsterweken tot bonusaanbiedingen – werkt een groep zeer gemotiveerde schoonmaakmedewerkers. Inspelen op constant wisselende processen en zelf initiatief nemen gaan hand in hand met een goede uitvoering van het schoonmaakproces, binnen een zeer moeilijke omgeving.”
 
 
Award winnaars België  
 

Schoonmaakster van het Jaar 2012: Gissel Moreira Mendoza

Gissel, woonachtig in Brussel, is namens schoonmaakorganisatie EW Facility Services werkzaam in het Brusselse Dominican Hotel. De jury schrijft: “Gissel heeft haar carrière in de schoonmaak gevonden. In een moeilijke en zeer representatieve omgeving weet zij zich goed staande te houden. Haar bereidheid om te leren maakt dat zij de meer verantwoordelijke taken opgelegd krijgt. Met haar aanstekelijke glimlach is zij een ambassadeur voor de schoonmaak.”
 
Best schoongemaakte project / Productie en research: ISS met Mars Belgium NV te Olen
De jury schrijft:  “Na een eerste lichte ontgoocheling (dit bedrijf verdeelt rijst in plaats van snoep!), was de verdere jurering gelukkig positief. Al bij het binnenkomen van het gebouw, zijn de kwaliteit van de schoonmaak en de hoge eisen van de opdrachtgever duidelijk merkbaar. De samenwerking tussen opdrachtgever en schoonmaakbedrijf verloopt in de beste verstandhouding en het personeel is dan ook erg gemotiveerd. De maandelijkse kwaliteitsbalans, de “fresh eyes” en de nauwlettendheid van de me
dewerkers bevorderen dit alles.”
 
Award Best schoongemaakte project / Kantoren: Euroclean met Ethias te Hasselt
De jury schrijft: “Zowel de zachte als de harde vloeren liggen er ook in dit gebouw uitzonderlijk net bij, wij durven stellen perfect! Er is een zeer groot vertrouwen van de klant in de kwaliteit van de werfleiding en het tewerkgesteld personeel. De opdrachtgever roemt de standvastigheid en flexibiliteit van het team. Het team op de werkvloer is dan ook zeer vertrouwd met het gebouw.”
 
Award Best schoongemaakte project / Publieke gebouwen: ISS met Vlaams Parlement te Brussel
De jury schrijft: “Het Vlaams Parlement is een prestigieus, gedeeltelijk geklasseerd gebouw dat een tiental jaren geleden volledig is aangepast aan de moderne eisen, en met veel smaak werd gerenoveerd. De hoge verwachtingen van de opdrachtgever worden op een creatieve manier door ISS in praktijk omgezet. De vele tentoonstellingen, vergaderingen en activiteiten doorkruisen permanent de dagelijkse schoonmaakprogramma’s, die dan ook steeds worden aangepast aan de noden van de dag, zonder de kwaliteit te hypothekeren.”
 

The Golden Service Awards zijn een initiatief van KIMBERLY-CLARK PROFESSIONAL. Alpheios is Gold co-sponsor. OSB, SVS, FMG, VSDV, VSR, de Stichting Schoonmaakkwaliteit en Service Management zijn als ambassadeur bij de wedstrijd betrokken.

 

www.goldenserviceawards.nl

 

 
Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot
24 mrt

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker
21 mrt

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C
21 mrt

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf
16 mrt

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas
16 mrt

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Van onze partner Crohill

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren