Met 95 diploma’s voor de RAS vakopleiding hotelschoonmaak kreeg de CSU Hotel Academy 27 juni een succesvolle start. Ook ontvingen twintig schoonmaakmedewerkers een diploma om collega’s te coachen. Een eigen CSU opleidingsinstituut past in de filosofie om medewerkers meer ontwikkelingsmogelijkheden te geven.
“Door zelf de opleidingen te verzorgen, kunnen we tijdens de opleiding al screenen welke medewerkers potentie hebben om door te groeien”, zegt Denise Mounoury, die naast opleider ook KAM-medewerker bij CSU Hotel Services is.
De eigen Academy is voor CSU Hotel Services een belangrijke strategische pijler. Medewerkers meer toekomstperspectief bieden verhoogt de betrokkenheid en daarmee de kwaliteit van het werk. Een win-win situatie.
Een zes-stappenplan geeft elke medewerker de kans om zich verder te ontplooien. “Iedereen begint als roomattendant, maar de opzet is dat mensen al naar gelang hun ambities en kwaliteiten kunnen doorgroeien naar self checking roomattendant, checker, trainer-coach, supervisor, assistant housekeeper, housekeeper en independent housekeeper”, geeft Denise Mounoury het loopbaanpad aan.
Zelf ontwikkelde methode
Om de opleidingen intern te verzorgen, bouwde CSU Hotel Services in Amsterdam een hotelkamer na. De officiële examens zijn gehouden in Dutch Design Hotel Artemis en Steigenberger Airport Hotel Schiphol. Tijdens de opleiding werkt CSU Hotel Services met een zelf ontwikkelde methode die de efficiency van de werkwijze verhoogt. Ingrid Holland, KAM-manager van CSU: “Omdat Denise Mounoury als KAM-medewerker veel op de projecten komt, weet zij wat er speelt en waar medewerkers eventueel extra moeten worden bijgestuurd.”