• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon

Sodexo stelt Marloes van der Have aan als CSR manager

Nieuws 24 februari 2021

Sodexo stelt Marloes van der Have aan als CSR manager

Marloes van der Have is begin dit jaar aangesteld als Corporate Social Responsibility Manager bij Sodexo. In deze rol leidt ze het CSR-programma in Nederland waarbij ze invulling geeft aan Better Tomorrow, Sodexo’s wereldwijde programma gericht op duurzaamheid, gezondheid en sociale impact.

Marloes van der Have: “Ik zie er ontzettend naar uit om samen met collega’s verder invulling te geven aan de wereldwijde duurzame ambities van Sodexo in Nederland. Als facilitair dienstverlener vervult Sodexo een sleutelrol om samen met haar klanten en ketenpartners de duurzame transitie te versnellen. Ik zal me daarbij vooral richten op duurzaam energiemanagement, circulair afvalbeheer, het creëren van een inclusieve werkomgeving en het verminderen van voedselverspilling in onze restaurants.”

Duurzame strategie Sodexo

De duurzame strategie van Sodexo richt zich onder andere op het realiseren van een circulaire bedrijfsvoering. De doelstelling is om in nauwe samenwerking met klanten te komen tot circulaire kantooroplossingen, bijvoorbeeld door klanten te helpen om bij de inzet van materialen vooraf de nieuwe vervolgbestemming te bepalen. Niet voor niets is Sodexo initiatiefnemer van CircularOffice. Daarnaast staat ook het creëren van een duurzaam klimaat centraal, dit doet Sodexo via dienstverlening gericht op energie- en CO2-reductie. Verder is de ambitie om de kracht van het bedrijf als sociale werkgever te vergroten, waarbij diversiteit, inclusie en het versterken van samenwerking met mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt centraal staan.

“De kracht van Sodexo is dat we door ons brede palet aan dienstverlening samenwerken met veel verschillende partners en klanten. Om die reden kunnen we snel impact maken en een positieve bijdrage leveren aan de duurzame ontwikkelingsdoelen zoals vastgesteld door de VN. Voor ons ligt daarom de nadruk op samenwerking,” aldus Marloes van der Have.

Digitalisering helpt verduurzamen

De inzet van real-time data en digitalisering wordt volgens Sodexo steeds belangrijker. Bijvoorbeeld het meten en analyseren van gebouw- en gebruiksdata voor onder andere het optimaliseren van ruimtegebruik en om productie- en inkoopprocessen duurzamer te maken. Een ander voorbeeld is de ervaring die het bedrijf nu op doet met de pick-up app Your Order. Via dit bestel- & pick-up platform kunnen gasten op ieder gewenst moment van de dag veilig en eenvoudig eten en drinken bestellen waarbij het cateringteam op locatie ervoor zorgt dat de bestelling op het afgesproken moment klaar staat. Op deze manier komen vraag en aanbod heel dicht bij elkaar wat ervoor zorgt dat voedselverspilling substantieel wordt teruggebracht. Deze vormen van digitalisering zijn in een versnelling gekomen door de coronacrisis en zullen een structurele duurzame oplossing worden.

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek nano
26 jan

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek naar nano op glas en gevels

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op
25 jan

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op

433 schoonmaak-werkgevers missen definitieve berekening NOW
23 jan

433 werkgevers in de schoonmaakindustrie moeten nog definitieve berekening NOW aanvragen

De zool van Adidas Gymschoenen gemaakt van kauwgom residu?
19 jan

De zool van Adidas Gymschoenen gemaakt van kauwgom residu?

Eerste sprekers Hygiëneforum 2023 bekend
19 jan

Eerste sprekers Hygiëneforum 2023 bekend

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer nieuws

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek nano

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek naar nano op glas en gevels

Smart Cleaning wordt Crohill slimmer schoon

Van onze partner Crohill

Smart Cleaning wordt Crohill slimmer schoon

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren