• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

Sodexo blijft aanvoerder Dow Jones Sustainability Index

Nieuws 19 september 2018

Sodexo heeft haar positie als het best beoordeelde bedrijf in haar branche in de Dow Jones Sustainability Index (DJSI) voor het veertiende opeenvolgende jaar gehandhaafd. Sodexo scoorde het hoogst in op een aantal gebieden, waaronder de lokale impact van bedrijfsactiviteiten, ontwikkeling van menselijk kapitaal en milieubeleid & -beheersystemen.
Vereerd
“We zijn vereerd dat we dit jaar opnieuw zijn erkend als de leider in onze branche”, aldus Neil Barrett, Senior Vice President Corporate Responsibility van Sodexo Group. “Het spreekt boekdelen over de inspanningen van onze 460.000 medewerkers over de hele wereld die samenwerken met onze klanten om hun duurzaamheidsambities te ondersteunen. De prestatie van Sodexo illustreert opnieuw ons commitment om een positieve impact te hebben op de ‘Quality of Life’ van mensen, om bij te dragen aan de gemeenschappen waarin we actief zijn en om een gezonde planeet achter te laten die we allemaal kunnen delen.”
Enorme impact door omvang
Marijke Paalvast, Country President Sodexo Nederland: “Als we willen dat de wereld ook voor de generaties na ons leefbaar blijft, is het belangrijk dat we daar samen aan werken. Wij sluiten ons aan bij de ambitie van de Nederlandse overheid om een volledig circulaire economie te creëren. Zo werken we aan plasticvrije restaurants en nemen we deel aan een consortium met als ambitie om in 2020 kantoren afvalvrij te hebben. Door onze

Marijke Paalvast, Country President Sodexo Nederland
Marijke Paalvast, Country President Sodexo Nederland

omvang is onze impact enorm. Het is niet voor niets dat we al veertien jaar op rij de beste van onze sector zijn volgens de maatstaven van de Dow Jones Sustainability Index.”
Better Tomorrow Plan 2025
Via het Better Tomorrow Plan 2025 concentreert Sodexo haar inspanningen op duurzaamheidsgebied met name via drie aandachtsgebieden:

  1. Samenwerken met lokale en kleine bedrijven en bijdragen aan lokale economieën via haar ‘Partner Inclusion Program’, dat tot doel heeft om in 2025 10 miljard euro van Sodexo’s business value ten goede te laten komen aan lokale leveranciers. In 2017 kwam 1,9 miljard euro van onze business value ten goede aan duizenden lokale bedrijven over de hele wereld om hen te helpen capaciteit op te bouwen, processen te standaardiseren en hun toegang tot wereldwijde markten te ondersteunen.
  2. Bevordering van gendergelijkheid met als doel om in 2025 ten minste 40% vrouwen onder haar senior leaders te hebben. Uit eigen onderzoeken is gebleken dat teams met de juiste man/vrouwbalans beter presteren dan minder diverse teams. En dat teams met een man-/vrouwverhouding tussen de 40% en 60% de beste financiële prestaties, medewerkersbetrokkenheid, merkbekendheid en klantenbehoud leveren.
  3. Aanpak van afval en voedselverspilling door samen met klanten en leveranciers te werken aan innovatieve oplossingen, bijvoorbeeld door de inzet van het programma WasteWatch, mogelijk gemaakt door LeanPath. Dit programma bewijst voedselverspilling tot 50% te verminderen. Het doel is om het programma in 2020 op 70% van haar cateringlocaties in te zetten en tegen 2025 op 100%.
Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot
24 mrt

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker
21 mrt

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C
21 mrt

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf
16 mrt

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas
16 mrt

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Van onze partner Crohill

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren