• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon

Slechte hygiëne is grootste hotelergernis

Nieuws 27 oktober 2017

hygiëne hotelergernis EW Facility Services CNV lanceert Consumentenwijzer voor hotels

Hygiëne is de belangrijkste voorwaarde voor een gastvrij gevoel en aanvoerder van de ranglijst ‘hotelergernissen’, zo blijkt uit onderzoek van EW Facility Services, uitgevoerd onder ruim 1.000 Nederlanders.
Als het gaat om gastvrijheid is een verzorgde omgeving – ook bij zorginstellingen en evenementenlocaties – de belangrijkste voorwaarde voor een welkom gevoel. Een goede eerste indruk is hierbij cruciaal: na een ongastvrije ervaring komt 44% niet meer terug.
Niet alleen in hotels zijn Nederlanders gesteld op hygiëne. Bij een bezoek aan een zorginstelling ergert meer dan de helft zich het meest aan een onverzorgde uitstraling. Ook is een verzorgde omgeving op evenementenlocaties (45%) en in kantoorgebouwen (32%) voor velen een van de belangrijkste factoren voor een prettige ervaring. Locaties krijgen daarbij vaak geen tweede kans voor een eerste indruk. In plaats van dit aan te kaarten, deelt 31% van de Nederlanders hun ervaringen over een niet-gastvrij bezoek na afloop wél met vrienden en kennissen.
Bas Haagen, Directeur Marketing en Sales bij EW Facility Services: “Juist een verzorgde omgeving kan het totaalplaatje afmaken. Het lijkt iets kleins, maar wanneer het ergens niet helemaal verzorgd is of het ruikt onprettig, dan is dat direct bepalend voor de totaalervaring. Het mooie is dat dit een factor is waar je als organisatie juist zelf grip op hebt.”
Nederlanders enthousiast over gastvrijheid eigen werkgever
Nederlandse werknemers zijn zeer positief over de gastvrijheid op hun eigen werkplek. 78% geeft aan dat hun werkgever zorgt voor een aangename sfeer, waardoor zij zich welkom voelen. Het is over het algemeen dan ook geen probleem om de partner, familie of vrienden mee naar het werk te nemen. Maar ook op de werkplek is de Nederlander kritisch op de omgevingskwaliteit. De belangrijkste factor voor een aangenaam gevoel op de werkvloer is in de eerste plaats een schoon toilet. Op de tweede en derde plaats volgen dagelijks een schone werkplek en het gebouw met de buitenomgeving.
Een zitplaats en een kopje koffie graag
Ongeacht de locatie, bij aankomst hechten Nederlanders veel waarde aan een vriendelijke begroeting, maar ook voornamelijk aan de beschikbaarheid van een zitplaats. Vooral in zorginstellingen (65%) en op kantoorlocaties (56%) vindt men het belangrijk om niet te hoeven staan tijdens het wachten. Daarnaast scoort een gastheer- of vrouw bij 3 op de 4 Nederlanders bonuspunten wanneer ze snel en persoonlijk aandacht schenken. Daaropvolgend zien Nederlanders graag een gastheer met humor en krijgen ze bij aankomst direct wat te drinken aangeboden. Het overbruggen van de wachttijd zonder internet is echter voor weinig een probleem. Tijdens het wachten in een restaurant, casino of stadion is een beschikbaar wifi-netwerk voor slechts 9% onmisbaar.
Haagen: ‘Het wachtmoment is cruciaal voor de beleving van de gast. Tijdens het wachten hebben zij de tijd om een mening te vormen. De omgeving en de faciliteiten in een wachtruimte kunnen doorslaggevend zijn voor een positieve of negatieve gastervaring. Zorg dus dat dit een belangrijk agendapunt is binnen de organisatie.’

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Best Practice Award 2022Verantwoord marktgedrag werk aan de winkel
10 aug

Maak jij kans op de Best Practice Award 2022?

Accutechnologie neemt een vlucht: Nieuwe kansen bij Makita
8 aug

Accutechnologie neemt een vlucht: Nieuwe kansen bij Makita

Overgangsregeling Oekraïners op arbeidsmarkt verlengd Doelstellingen Participatiewet nauwelijks behaald
5 aug

Overgangsregeling Oekraïners op arbeidsmarkt verlengd

TASKI Ultimaxx Demodag bij Haagclean TASKI lanceert ULTIMAXX robot assortiment
2 aug

TASKI Ultimaxx Demodag bij Haagclean

Fulin Robots met Pudu CC1 nieuwe toetreder schoonmaakmarkt
1 aug

Fulin Robots met Pudu CC1 nieuwe toetreder schoonmaakmarkt

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Best Practice Award 2022Verantwoord marktgedrag werk aan de winkel

Maak jij kans op de Best Practice Award 2022?

Masterclass contractwisselingen in de schoonmaak – 29 september 2022

Van onze partner The Legal Company

Masterclass contractwisseling in de schoonmaak – 29 september 2022

Masterclass: Werken met flexibele arbeidskrachten en ZZP’ers

Van onze partner The Legal Company

Masterclass: Werken met flexibele arbeidskrachten en ZZP’ers

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2022 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren