• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon

Schoonmaak Nederland: "Zoover voor de schoonmaak"

Nieuws 3 april 2018

Schoonmaak Nederland: "Zoover voor de schoonmaak"

Vanaf eind vorige week is het online platform Schoonmaak Nederland beschikbaar. “Een Zoover voor de schoonmaak met als doel de schoonmaak in Nederland meer op de kaart te zetten”, aldus initiatiefnemer Leon Habraken.
Het onafhankelijke platform biedt schoonmaakbedrijven de kans om online zichtbaar te zijn. Habraken: “Schoonmaakbedrijven melden zich kosteloos aan. Opdrachtgevers kunnen middels de website offertes aanvragen bij schoonmaakbedrijven in de regio en op basis van waardering.” Sites als Zoover, Booking.com en Companeo zijn succesvol door het vele gebruik. De initiatiefnemer hoopt dan ook dat Schoonmaak Nederland uitgroeit tot hét vergelijkingsplatform voor de Nederlandse professionele schoonmaak.
Verdienmodel
Volgens Habraken is het verdienmodel een fee per match tussen schoonmaakbedrijf en opdrachtgever: “Dat is een percentage. In de praktijk moet je denken aan een bedrag van plusminus een euro per gewerkt uur. Dit wordt automatisch per maand gefactureerd aan de hand van de matches via de website.” De initiatiefnemer benadrukt dat er alleen betaald wordt per opdracht, niet per lead. “Als je als schoonmaakbedrijf niet akkoord gaat met de offerte, wordt er geen factuur gestuurd.”
Schoon is een keuze
Habraken vergelijkt Schoonmaak Nederland graag met Companeo. “We bieden hetzelfde, maar dan specifiek voor schoonmaak en het concept is volledig omgedraaid. Je ontvangt bij ons geen offertes op basis van regio of waardering. Nee, als opdrachtgever kies je zelf de bedrijven waar je offertes van wenst te ontvangen. Opdrachtgevers kiezen dus letterlijk voor schoon.  Het is niet voor niets dat Schoonmaak Nederland valt onder de ‘Schoon is een keuze BV’.”
Ondergewaardeerd
Habraken vindt dat schoonmaak in Nederland ondergewaardeerd is. “Al jaren, daarom hebben wij in 2009 het Twitter account @schoonmaak geregistreerd. Inmiddels hebben wij ruim 3.000 trouwe volgers en verspreiden wij het nieuws over alles omtrent  schoonmaak. Na verloop van tijd is er een website ontstaan waarop algemene informatie over de schoonmaak te vinden is. We zijn als onafhankelijke partij volop in beweging om een toegevoegde waarde te leveren voor veel verschillende opdrachtgevers.”
Webshop & app
Het platform is dus constant in ontwikkeling. Nu hoopt men dat zoveel mogelijk schoonmaakdienstverleners zich op het platform aanmelden om een zo breed mogelijk overzicht te geven. Verder wordt er gewerkt aan een belevingsapp om de (belevings)kwaliteit van schoonmaak te meten en zal er een webshop worden geïmplementeerd.
Habraken: “Voor zowel schoonmaakmedewerkers, professionele schoonmaakorganisaties en particulieren is er een ruime keuze aan schoonmaakmiddelen en materiaal. Deze shop zal binnenkort gehost worden door BOMA uit België.
De app wordt in de toekomst beschikbaar voor opdrachtgevers en schoonmaakbedrijven. De app is in eigen beheer bij Schoonmaak Nederland en wordt inmiddels al gebruikt bij meer dan 3.000 adressen in thuiszorg en 700 woonzorglocaties. Kortom: Schoonmaak Nederland is een nieuw platform voor de schoonmaak, voor ons allemaal.”

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek nano
26 jan

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek naar nano op glas en gevels

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op
25 jan

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op

433 schoonmaak-werkgevers missen definitieve berekening NOW
23 jan

433 werkgevers in de schoonmaakindustrie moeten nog definitieve berekening NOW aanvragen

De zool van Adidas Gymschoenen gemaakt van kauwgom residu?
19 jan

De zool van Adidas Gymschoenen gemaakt van kauwgom residu?

Eerste sprekers Hygiëneforum 2023 bekend
19 jan

Eerste sprekers Hygiëneforum 2023 bekend

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek nano

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek naar nano op glas en gevels

Smart Cleaning wordt Crohill slimmer schoon

Van onze partner Crohill

Smart Cleaning wordt Crohill slimmer schoon

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren