Na de beursgang op 15 juni 2017 is SCA officieel gesplitst in het bosproductenbedrijf en gezondheids- en hygiënebedrijf Essity. De speerpunten in de visie en strategie zijn hygiëne en gezondheid.
In april van dit jaar werd duidelijk dat SCA gesplitst zou worden. Essity vloeit voort uit de woorden ‘essentials’ en ‘necessities’ en past bij de producten die de nieuwe hygiëne- en gezondheidsorganisatie aanbiedt; producten die we elke dag gebruiken. Essity’s visie is ‘Dedicated to improving well-being through leading hygiene and health solutions’.
Het hygiënebedrijf wil waardevolle producten en diensten op het gebied van hygiëne en gezondheid duurzaam ontwikkelen, produceren en verkopen.
“Hygiëne niet meer als doel op zichzelf”
“Toen de voorgenomen splitsing van het bedrijf afgelopen herfst werd aangekondigd, presenteerden we onze nieuwe visie waarin hygiëne niet meer als een doel op zichzelf wordt gezien, maar als middel om de gezondheid en het welzijn van mensen te verbeteren”, legt Alexander de Jongh, countrymanager Nederland, uit. “De SCA-splitsing biedt een grotere focus en de kans om de hygiëne- en gezondheidsactiviteiten te spreiden in nieuwe productgroepen.”
De spreiding over nieuwe productgroepen is al begonnen met de recente acquisitie van BSN Medical, een toonaangevend bedrijf in medische oplossingen. Klanten en consumenten zullen SCA-branding in de komende twee jaar stap voor stap vervangen zien worden door nieuwe branding van Essity.