• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

Prestigieuze milieuprijs voor Werner & Mertz CEO Reinhard Schneider

Nieuws Werner & Mertz 28 oktober 2019

Prestigieuze milieuprijs voor Werner & Mertz CEO Reinhard Schneider

Reinhard Schneider heeft de prestigieuze milieuprijs van de Duitse Federale Stichting DBU gewonnen. De CEO van Werner & Mertz kreeg de prijs met een waarde van 250.000 euro zondag uit handen van de Duitse president Frank-Walter Steinmeier. De Europese fabrikant van duurzame schoonmaakproducten werd gekozen vanwege de doorgedreven duurzaamheidsstrategie, de talrijke milieu-innovaties en de ecologische producten. De prijs beloont bedrijven die echt het verschil maken en een voorbeeld zijn voor andere bedrijven en industrieën.
Bij Werner & Mertz is duurzaamheid en milieuzorg verankerd in de bedrijfsstrategie. Met tal van initiatieven voor duurzame ontwikkeling en milieubescherming geldt Werner & Mertz als ‘bedrijfspionier’ op dit terrein. Zo worden nieuwe verpakkingen vervaardigd uit gerecycled plastic, zijn de etiketten milieuvriendelijk en bedrukt met duurzame inkt en worden er meer en meer plantaardige grondstoffen van Europese origine gebruikt als alternatief voor de controversiële palm(pit)olie.

Meer lezen van Werner & Mertz? Bekijk de vakpartnerpagina!
vakpartner Werner & Mertz

Maatschappelijke verantwoordelijkheid opnemen voor het klimaat door kennisdeling

De schoonmaakspecialist ziet het als zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid om kunststof consequent te recyclen in een circulair systeem. In 2012 richtte Schneider samen met andere bedrijven en niet-gouvernementele organisaties het ‘Recyclate Initiative’ op waar kennisdeling centraal staat. Het was een bewuste keuze van CEO Reinhard Schneider om de unieke processen voor kunstofrecycling openbaar te maken. Zo kunnen alle andere organisaties die willen meewerken aan een oplossing voor het wereldwijde plasticprobleem van de knowhow gebruikmaken.
Een actuele studie toont aan dat het gebruik van hoogwaardige recyclede materialen voor plastic meer dan 50% aan minder schadelijke broeikasgasemissies oplevert dan het gebruik van nieuwe korrels uit ruwe olie. Ondanks dat de kosten van gerecycled plastic hoger liggen, wil Werner & Mertz bijdragen aan schonere oceanen én schonere lucht door verbranding te vermijden.

Een van ‘s werelds grootste productiehallen voor 100% recycled flessen

In de loop van het jaar heeft het bedrijf al meer dan 300 miljoen flessen geproduceerd uit 100% gebruikt plastic. Sinds juli van dit jaar komen de flessen van de productielijn uit het nieuwe productiecenter van Werner & Mertz. Het is één van de grootste productiehallen voor recycled plastic flessen ter wereld. Bovendien is het gebouwd volgens de hoogte certificatienormen voor ecologische gebouwen. Er werd onder andere gebruik gemaakt van gerecycleerd beton, een fotovoltaïsch systeem op zonne-energie en er zijn laadstations voor elektrische auto’s voorzien.

Reinhard Schneider is pionier van circulaire economie

Het DBU looft Schneider vooral als pionier van de circulaire economie. Naast het doorgedreven gebruik van gerecycleerde materialen, gebruikt het ook in grote mate detergenten afkomstig uit Europese plantaardige bronnen als grondstof voor zijn Frosch en green care schoonmaakproducten. Al sinds 1986 heeft het bedrijf het gebruik van stoffen uit ruwe olie volledig geëlimineerd. Restanten van vlas, koolzaad en olijven die niet meer geschikt zijn voor consumptie, gelden als de milieuvriendelijke alternatieven voor palmolie uit tropische gebieden.
Het succes dat Werner & Mertz heeft met zijn klimaatvriendelijke initiatieven, bewijst dat dit op lange termijn zowel ecologisch als economisch rendabel is.

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
EW leuke, inspirerende manier aan de slag voor goede doel
30 mrt

EW’ers gaan op leuke, inspirerende manier samen aan de slag voor het goede doel

De Kunst van Kunststof wassen
30 mrt

De Kunst van Kunststof wassen

Clean Totaal - Hoe is er eigenlijk schoongemaakt tijdens de coronapandemie
30 mrt

Hoe is er eigenlijk schoongemaakt tijdens de coronapandemie?

Schoonmaker van het Jaar verkiezing 2023: “We doen het!”
28 mrt

Schoonmaker van het Jaar verkiezing 2023: “We doen het!”

Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot
24 mrt

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

EW leuke, inspirerende manier aan de slag voor goede doel

EW’ers gaan op leuke, inspirerende manier samen aan de slag voor het goede doel

De Kunst van Kunststof wassen

De Kunst van Kunststof wassen

Clean Totaal - Hoe is er eigenlijk schoongemaakt tijdens de coronapandemie

Hoe is er eigenlijk schoongemaakt tijdens de coronapandemie?

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren