• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

Pieter Zeestraten nieuwe CIO Facilicom: impuls aan datagedreven dienstverlening

Nieuws 14 januari 2020

Per 1 januari 2020 is Pieter Zeestraten benoemd als CIO van Facilicom Group. Tegelijk met de benoeming van Pieter Zeestraten is het algemeen bestuur van Facilicom Group uitgebreid met Marcel Krom als non-executive. Met de komst van de heren wil de organisatie een volgende stap zetten in datagedreven dienstverlening.
Op de foto: Pieter Zeestraten (heeft ruime ervaring opgedaan op het gebied van ICT en digitalisering binnen KPMG (Nolan, Norton &Co), Getronics PinkRoccade, KPN en werkte recent op strategische ICT-posities bij Exact en Alliander.)

Datagedreven dienstverlening van steeds groter belang

“Binnen onze eigen bedrijfsvoering én de dienstverlening aan onze klanten speelt het verzamelen, analyseren en verwerken van waardevolle data een steeds grotere rol”, zegt Geert van de Laar, CEO van Facilicom Group. “We gebruiken data-analytics bijvoorbeeld om veilige omgevingen te creëren en om schoonmaakdiensten optimaal af te stemmen op het actuele gebruik. Met de komst van Pieter Zeestraten en Marcel Krom zetten we een volgende stap in onze ambitie om meer datagedreven te werken, met name door data verder te ontsluiten en de operationele aansturing naar een hoger niveau te brengen.”

Nieuwe impuls aan datagedreven dienstverlening bij Facilicom Group pieter zeestraten marcel krom
Marcel Krom is als CIO werkzaam bij PostNL verantwoordelijk voor onder meer data solutions, innovatie en digitalisering. Hij is aangesteld als non-executive binnen het algemeen bestuur van Facilicom.

Datagedreven werken als strategische pijler

Datagedreven werken is – naast operational excellence, customer centricity en vernieuwend organiseren – een strategische pijler van Facilicom Group. Met beide heren heeft het bedrijf in Schiedam zeer veel expertise op het terrein van digitale innovatie in huis.
“Ik zie in Facilicom een ambitieus familiebedrijf met veel maatschappelijke relevantie, aldus Pieter Zeestraten. Ik ga graag de uitdaging aan om samen met de collega’s de ingeslagen weg naar meer datagedreven werken verder vorm te geven.”
“De invloed van digitalisering richt zich bedrijfsmatig op twee aspecten”, geeft Marcel Krom aan. “Optimalisatie van bestaande business modellen en transformatie van business modellen binnen bestaande en nieuwe markten. Ik zie ernaar uit om mijn opgedane kennis in deze twee gebieden in te brengen bij de verschillende bedrijven van Facilicom Group. Datagedreven werken wordt in de toekomst normaal, de kunst is om daar stap voor stap naar toe te groeien, het liefst in een stabiel en hoog tempo.”

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot
24 mrt

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker
21 mrt

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C
21 mrt

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf
16 mrt

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas
16 mrt

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Van onze partner Crohill

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren