Werner & Mertz Professional Benelux heeft Filip Peeters aangesteld als nieuwe Sales & Marketing Manager voor de regio. Hij is verantwoordelijk voor de omzetting van de commerciële aanpak van het bedrijf gericht op de uitbouw van Werner & Mertz’ merken TANA Professional en green care naar een duidelijke sales- en marketingstrategie en actieplan.
Peeters volgde een opleiding aan het Hoger Instituut voor Grafisch Onderwijs (HIGRO of Kunstdrukschool, nu het VISO) in Mariakerke (Gent). Na zijn studies in 1999 kan hij meteen aan de slag als Sales Manager voor de Benelux en het Verre Oosten bij het Deense papierbedrijf Dalum Papir. Vervolgens werkt hij als Managing Director en Sales Director bij twee andere papierverwerkende bedrijven: Norske Skog (2003-2007) en Papyrus Belgium (2007-2008). Tot recent was Filip Peeters Manager bij Vileda Professional, waar hij een grondige kennis opbouwde van de schoonmaaksector en de voornaamste actoren daarin.
“Filip is vertrouwd met de professionele schoonmaaksector. In die zin sluit zijn profiel naadloos aan bij de eisen die wij stellen aan onze Sales & Marketing medewerkers. Zijn bereidheid om deel uit te maken van een onderneming als de onze, volledig gericht op duurzame ontwikkeling, versterkte onze keuze om met hem samen te werken”, aldus Eric Van Raemdonck, General Manager Werner & Mertz Professional Benelux.
Peeters: “Ik was al vertrouwd met de producten en medewerkers van dit bedrijf voor ik hier recent startte. Vooral de duurzaamheidsfilosofie waarvan het bedrijf werkelijk doordrongen is, was voor mij doorslaggevend om bij Werner & Mertz aan de slag te gaan. De onderneming staat bij zijn professionele klanten – schoonmaakmaatschappijen, verzorgingssector, institutionele en industriële afnemers – niet alleen bekend omwille van de kwaliteit van zijn duurzame professionele reinigingsproducten, maar ook als advies- en dienstenverstrekker.”