• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon

Overname Method door Ecover

Nieuws 5 september 2012

Ecover wint Cradle to Cradle Products Innovator Award
Ecologisch producent en pionier Ecover meldt de overname van Method (San Francisco, VS), een toonaangevende producent van premium milieuvriendelijke en ‘design driven’ was- en schoonmaakproducten. Hierdoor ontstaat het grootste bedrijf voor milieuvriendelijke onderhoudsproducten ter wereld.  
 
De twee bedrijven slaan de handen ineen om van milieuvriendelijke onderhoudsproducten de nieuwe norm te maken. Door de overname zullen zij een beroep kunnen doen op hun gecombineerde omvang, kennis en vaardigheden en een ruim distributienetwerk dat zich uitstrekt over Europa, de VS, Azië en Australië. De twee merken, die samen goed zijn voor een bruto-omzet van zo’n 200 miljoen dollar en een driehonderdtal mensen tewerkstellen, zullen naast elkaar blijven bestaan, met de ambitie om zo veel mogelijk nieuwe consumenten aan te trekken op de markt voor milieuvriendelijke onderhouds- en lichaamsverzorgingsproducten.
 
Ecover en Method hebben allebei een stevige traditie in het gebruik van plantaardige en duurzame ingrediënten en innovatieve verpakkingen. Door het gecombineerde productaanbod en de wereldwijde distributie zullen de beide merken kunnen rekenen op wereldwijde bekendheid. Er komt ook een gezamenlijke aanpak op het vlak van innovatie en onderzoek en ontwikkeling, een aspect dat de beide bedrijven heel sterk koesteren omdat het de ware grondslag van hun merken vormt.
 
Philip Malmberg, CEO van Ecover: “Met de overname van Method verwerven we veel meer dan een merk. Dit is het begin van een fantastisch lange termijnpartnerschap met een bedrijf dat een mooie staat van dienst heeft op het vlak van innovatie, een onwrikbaar engagement voor milieuvriendelijke producten en een professioneel team van medewerkers die echt gepassioneerd zijn door wat ze doen. De fusie van deze twee bedrijven biedt ons een strategische positie op de Amerikaanse markt – de grootste en snelst groeiende markt voor milieuvriendelijke schoonmaakproducten – en Method krijgt een Europese partner met een ongeëvenaarde erfenis, een stevige milieureputatie en ecologische productievoorzieningen. Ik ben persoonlijk erg opgetogen over deze overname, omdat zij niet enkel zal leiden tot het meest dynamische en visionaire bedrijf voor milieuvriendelijke schoonmaakproducten ter wereld, maar ook een uitstekend platform zal bieden voor beide merken. Door dit partnerschap kunnen we elkaars troeven versterken en zo het gebruik van milieuvriendelijke onderhoudsproducten in het algemeen nog sterker promoten.”
 
Drew Fraser, CEO van Method: “Dit is een heel opwindende mijlpaal in de elfjarige geschiedenis van Method. Het is voor ons bijzonder spannend om als partner van Ecover te proberen nog meer consumenten te winnen voor de markt van de milieuvriendelijke onderhoudsproducten. Het huwelijk tussen onze twee merken is bijzonder zinvol, omdat we allebei stevig verankerd zitten in een traditie van duurzaamheid, innovatie en de wil om het leven van mensen gezonder en aangenamer te maken. Door onze krachten te bundelen, zullen onze twee merken elkaar verder versterken met complementaire vaardigheden. Zo krijgen we een ongeziene kans voor de ontwikkeling van producten in andere categorieën en kunnen we samen voortbouwen op onze gezamenlijke visie.”
 
www.ecover.com
www.methodhome.com
 
 
Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek nano
26 jan

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek naar nano op glas en gevels

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op
25 jan

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op

433 schoonmaak-werkgevers missen definitieve berekening NOW
23 jan

433 werkgevers in de schoonmaakindustrie moeten nog definitieve berekening NOW aanvragen

De zool van Adidas Gymschoenen gemaakt van kauwgom residu?
19 jan

De zool van Adidas Gymschoenen gemaakt van kauwgom residu?

Eerste sprekers Hygiëneforum 2023 bekend
19 jan

Eerste sprekers Hygiëneforum 2023 bekend

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek nano

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek naar nano op glas en gevels

Smart Cleaning wordt Crohill slimmer schoon

Van onze partner Crohill

Smart Cleaning wordt Crohill slimmer schoon

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren