• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

OSB Keurmerk voor duurzame marktcondities

Nieuws Schoonmakend Nederland 4 januari 2012

OSB ageert tegen invoering Rijksschoonmaakbedrijf

OSB meldt vandaag in een algemeen persbericht dat het dit jaar komt met haar eigen Keurmerk. Een en ander is unaniem besloten tijdens de Algemene Ledenvergadering van 15 december jl.

 

Ga hier naar de speciale OSB-Keurmerk website.

 

Met de introductie van het Keurmerk neemt OSB zelf het initiatief om de branche transparanter, duurzamer en aantrekkelijker te maken voor opdrachtgevers, ondernemers en werknemers. OSB-leden leggen zichzelf zwaardere normen op en zullen ook bereid moeten zijn op eigen initiatief fors te investeren. Daarbij leggen de OSB-leden zichzelf ook de verplichting op om dit keurmerk door een externe certificeerder te laten controleren. 

 

“OSB loopt als branchevereniging duidelijk voorop als het gaat om structureel en duurzaam investeren in de professionalisering van de gehele branche. Mede op initiatief van OSB is al eerder met succes de unieke Code Verantwoordelijk Marktgedrag geïntroduceerd. Dit in het belang van haar opdrachtgevers, werkgevers en de 150.000 schoonmakers en glazenwassers in de grootste parttime sector (80% deeltijd) van ons land.”. Aldus het persbericht.  
 
Het kwaliteitskeurmerk voor de schoonmaakbranche bestaat uit drie onderdelen:
 

1- De NEN 4400-1 norm

Deze nationale norm stelt eisen aan in Nederland gevestigde (onder)aannemers van werk over de afdracht van belastingen en sociale premies en het gerechtigd zijn tot het verrichten van arbeid in Nederland. Het doel van de norm is het beperken van het risico voor opdrachtgevers op verhaal en boetes van de Belastingdienst en andere overheidsinstanties.

 

2 – De OSB plus eisen

Dit zijn specifieke toetredingseisen en voorwaarden voor het OSB- lidmaatschap. Deze eisen hebben betrekking op communicatie met medewerkers, kwaliteitsborging van de uitvoering van werkzaamheden en voorwaarden die gesteld worden aan het uitbrengen van offertes.

 

3 – De Code Verantwoordelijk Marktgedrag

De doelstelling van de Code is ondermeer de verbetering van de kwaliteit van de gehele sector, maar ook de verbetering van de arbeidsomstandigheden van het personeel.

 

Met ingang van 1 januari 2013 moeten alle leden van OSB aan de bovenstaande voorwaarden voldoen. Een onafhankelijke certificeringinstantie ziet hierop streng toe. Niet voldoen aan deze normen betekent dat bedrijven geen lid meer zijn van de OSB. Gedurende het jaar vinden een groot aantal activiteiten plaats om alle huidige en toekomstige OSB-leden te helpen te voldoen aan dit voor de branche zo belangrijke kwaliteitskeurmerk. .

 

OSB-voorzitter Hans Simons: “Ik ben enorm trots dat alle leden unaniem het initiatief nemen om onze branche nog transparanter te maken. Met ons eigen keurmerk kunnen we nog betere duurzame marktcondities creëren. We zijn bereid daarin te investeren en ons ook te laten controleren door een certificeringinstantie. Na de totstandkoming van de Code Verantwoordelijk Marktgedrag weer een geweldige stap voorwaarts naar een sterke en aantrekkelijke schoonmaakbranche. Daarmee lopen we in Nederland als brancheorganisatie voorop en dat is goed voor onze maatschappij, onze opdrachtgevers en alle collega’s die in de schoonmaak werkzaam zijn.”

 

www.osb-keurmerk.nl

www.osb.nl

 
Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot
24 mrt

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker
21 mrt

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C
21 mrt

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf
16 mrt

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas
16 mrt

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Van onze partner Crohill

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren