• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

Opdrachtgevers Hago ondertekenen Code

Nieuws 29 mei 2012

Opdrachtgevers Hago ondertekenen Code
 
Negen opdrachtgevers van Hago ondertekenden recentelijk de Code Verantwoordelijk Marktgedrag in de schoonmaak- en glazenwassersbranche. De bijeenkomst vond plaats op Kasteel Cortenbach in Voerendaal, het hoofdkantoor van Hago’s moederbedrijf Vebego. Inmiddels hebben 66 opdrachtgevers de code ondertekend. 24 daarvan zijn opdrachtgever van Hago of Hago Next.
 
Marcel Hundscheidt, Facilitair Manager Rockwool: “Met de ondertekening hopen wij de gehele branche te stimuleren om de overstap te maken van verziekte marktwerking naar samenwerking.” Voorzitter van de codecommissie, Kees Blokland, was aanwezig om de ondertekenaars te bevestigen in hun keuze. Hij claimt dat de code succesvol is. “Er is geen Facility Manager in Nederland die blind nog durft te kiezen voor de laagste prijs”. Wel is er nog werk aan de ‘achterkant’ van de branche; het verbeteren van arbeidsomstandigheden en het verhogen van het respect voor de medewerkers. Blokland doet dan ook een moreel appel op de aanwezigen om hier hun bijdrage in te leveren. Met de ondertekening van de Code is alvast de eerste stap gezet.
 
Zelfverklaring
Hago maakte van de gelegenheid gebruik om de aanwezigen te betrekken bij Hago’s ‘zelfverklaring’; onderdeel van het keurmerk dat OSB later dit jaar introduceert. Met een zelfverklaring maken schoonmaakbedrijven kenbaar dat ze de code volledig en serieus toepassen. Hago wil in haar zelfverklaring de toepassing van de code concreet benoemen en daarmee ook toetsbaar maken. De suggesties van opdrachtgevers voor harde bewijslast van het aantal opgeleide medewerkers, de werving- en selectiemethodiek van objectleiders, en de communicatie op de werkvloer worden daarin meegenomen.
 
Onder meer de volgende opdrachtgevers ondertekenden de code:
ASML Netherlands B.V., Gilde opleidingen, Gemeente Venlo, NV WML , ROC De Leijgraaf, Rockwool en Hogeschool Zuyd
 
www.hago.nl
 
 
Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Schoonmaak Vakdagen vernieuwt met innovatief demoplein
9 jun

Schoonmaak Vakdagen vernieuwt met innovatief demoplein

Wanneer kunnen schoonmakers eerder stoppen met werken?
8 jun

Wanneer kunnen schoonmakers eerder stoppen met werken?

SVS-lesboek 'Schoonmaken is een Vak' vernieuwd
8 jun

SVS-lesboek 'Schoonmaken is een Vak' vernieuwd

De ideale autohoogwerker voor glazenwassers
5 jun

De ideale autohoogwerker voor glazenwassers

Uitvindingen in 17 landen tegelijk met unitair octrooi beschermd
2 jun

Uitvindingen in 17 landen tegelijk met unitair octrooi beschermd

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Schoonmaak Vakdagen vernieuwt met innovatief demoplein

Schoonmaak Vakdagen vernieuwt met innovatief demoplein

Reinstaat x Crohill

Van onze partner Crohill

‘Bij Reinstaat zijn we zuinig op onze mensen’

Wanneer kunnen schoonmakers eerder stoppen met werken?

Wanneer kunnen schoonmakers eerder stoppen met werken?

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren