• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

Omzetgroei CSU in 2011

Nieuws 25 april 2012

Omzetgroei CSU in 2011
CSU behaalde in 2011 een omzet van € 269 miljoen tegenover €248 miljoen in 2010. De schoonmaakomzet steeg van € 218 naar € 232 miljoen. Dit is inclusief ca. € 1,5 miljoen omzet door de acquisitie van OCS in november 2011. De autonome groei bedroeg 5,5%. De activiteiten van het thuiszorgonderdeel Tzorg groeiden van € 30 miljoen in 2010, naar bijna € 37 miljoen gefactureerde omzet in 2011. Deze groei van 24% is volledig autonoom gerealiseerd.
 
Mede door de groei van de thuiszorgactiviteiten kwam het bedrijfsresultaat van de totale organisatie in 2011 € 1,2 miljoen boven het bedrijfsresultaat van 2010 uit. Het bedrijfsresultaat over 2011 bedroeg in € 14,1 miljoen (5,3%) tegenover € 12,9 miljoen (5,2%) over het voorgaande jaar.
 
Directievoorzitter Frie van Hulten: ‘We zijn tevreden over het gerealiseerde bedrijfsresultaat over 2011. De concurrentie binnen de schoonmaaksector met de daarbij behorende druk op de brutomarges blijft onveranderd hoog. Desondanks blijven we fors investeren in onze medewerkers en in de zes schoonmaak businessunits. De splitsing vorig jaar van drie naar zes businessunits met ieder hun eigen ondersteunende organisatie, heeft er voor gezorgd dat we onze klanten nog beter kunnen bedienen. Per 2011 zijn ook de thuiszorgactiviteiten in een separate businessunit ondergebracht.’
 
Verwachtingen 2012
Voor 2012 verwacht CSU dat de schoonmaakomzet een geringe groei doormaakt, waarbij de druk van de markt op de prijzen hoog blijft. CSU ziet dat de Code Verantwoord Marktgedrag in de schoonmaak- en glazenwasserbranche langzaam zijn effecten heeft binnen de aanbestedingsmarkt en dat kwaliteit steeds vaker de boventoon voert in plaats van de laagste prijs. Daarnaast is de verwachting dat de splitsing van businessunits en de hiermee verhoogde aandacht voor de klant en kwaliteit vertaald wordt in een verbeterde brutomarge. Voor de activiteiten van Tzorg voorziet de organisatie een verdere groei naar een omzetniveau van ongeveer € 50 miljoen. In totaliteit verwacht CSU dat door de groei en de beheersing van het verzuim het bedrijfsresultaat voor 2012 licht zal stijgen.
 
Over CSU
De CSU-holding is vanuit 30 vestigingen landelijk actief in schoonmaak en huishoudelijke verzorging. De onderneming heeft hoofdvestigingen in Uden, Amsterdam, Apeldoorn, Eindhoven, Rijswijk en Rotterdam. CSU biedt werk aan 13.000 mensen en behoort tot de top 3 van schoonmaakbedrijven in Nederland. CSU werkt vanuit een verbetermodel waarbij medewerkertevredenheid zorgt voor betere dienstverlening en een hogere klantwaardering. CSU is in de verkiezing Great Place to Work van 2004 t/m 2010 zeven maal op rij onderscheiden als één van de Beste Werkgevers van Nederland. CSU is partner van MVO Nederland en baseert de verdere uitwerking van het MVO-beleid op de richtlijnen van ISO 26000. In 2012 won CSU als eerste Nederlandse schoonmaakbedrijf de MVO-award bij de Golden Service Awards. Meer info op www.csu.nl.
 
www.csu.nl
Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot
24 mrt

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker
21 mrt

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C
21 mrt

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf
16 mrt

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas
16 mrt

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Uitleg voor de ZZP praktijk na de lang verwachte Deliveroo zaak

Van onze partner The Legal Company

Is de ZZP-er nou een echte Wolf in Schaapskleren of zijn er nog roodkapjes?!

Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Van onze partner Crohill

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren