• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

Nilfisk in 2018: omzet gedaald, transformatie centraal

Nieuws 12 maart 2019

Nilfisk in 2018: omzet gedaald, transformatie centraal

Nilfisk heeft haar financiële jaarrapport over 2018 gepubliceerd. Vorig jaar was voor Nilfisk een jaar dat in het teken stond voor verandering en transitie. Zo werden verschillende bedrijfsonderdelen verkocht en is de organisatie verder ‘versimpeld’.
Nilfisk behaalde het afgelopen jaar een totale omzet van 1.054 miljoen euro met een autonome groei van 2,0% en een operationele prestatie van 11,5%. Het EBITDA was 11,9%, een stijging van 0,8% ten opzichte van een jaar eerder. Volgens de organisatie werd de groei gestuwd door de constante ontwikkeling in EMEA, maar werd deze geremd door negatieve ontwikkelingen in de Verenigde Staten. De autonome groei betrof een jaar eeder nog 3,7%.
De totale omzet lag een jaar eerder 28 miljoen euro hoger. De omzetdaling is te wijten aan de negatieve wisselkoersen en de afstoot van verschillende bedrijfsonderdelen, dat uitmaakt van het toekomstbeleid.

2018 was het jaar van de transformatie

CEO van Nilfisk Hans Hendrik Lund spreekt over goede ontwikkelingen in het versimpelen van Nilfisk in een uitdagend jaar. “Transformatie is het woord dat 2018 treffend samenvat. We hebben verschillende onderdelen afgestoten die geen deel uitmaken van de core business. We focussen ons op markten die voor ons aantrekkelijk zijn en waar we een sterke positie hebben.” De wereldspeler op het gebied van professionele reinigingsoplossingen heeft verschillende productiefaciliteiten gesloten en andere uitgebreid om de organisatie te versimpelen.
“Na de stappen die we in 2018 hebben gezet, gaan we 2019 sterker in, maar dat betekent niet dat de transformatie voorbij is.” Lund besluit: “We willen voorop blijven lopen en de leider zijn in ‘intelligent cleaning’ terwijl we de onderneming zo winstgevend als mogelijk laten zijn. Hiermee zetten we een nieuwe stap in onze meerjaarlijkse strategie.”

Verdere versimpeling van de organisatie

Maar liefst zeven van de achttien productiefaciliteiten zijn door Nilfisk gesloten het afgelopen jaar met als doel de core business verder te optimaliseren. De organisatie zegt te investeren in onderdelen die Nilfisk in de positie stellen om marktleider te worden binnen ‘intelligent cleaning’. “De ontwikkeling van de Nilfisk Liberty SC50 schrobzuigrobot is daar het eerste sterke bewijs van.”
Als we van het jaarrapport mogen uitgaan, is dat slechts het begin van de ontwikkeling. Nilfisk wil als marktleider de toekomst van schoonmaak vormgeven om de business slimmer te maken. Deze visie, getiteld Nilfisk Next, is erop gericht om de positie te handhaven en de organisatie voor te bereide nvoor het nieuwe tijdperk van intelligent schoonmaken. In hoeverre dit zal slagen, de tijd zal het leren.. Het jaarrapport 2018 ziet er in ieder geval weer gelikt uit.

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf
16 mrt

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas
16 mrt

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas

Op de hoogte van de laatste trends met Captains of Cleaning
15 mrt

Op de hoogte van de laatste trends met Captains of Cleaning

Vluchtelingen Oekraïne mogen langer werken zonder vergunning
15 mrt

Vluchtelingen Oekraïne mogen langer werken zonder werkvergunning

De Kunst van Kunststof wassen
13 mrt

De Kunst van Kunststof wassen

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas

Op de hoogte van de laatste trends met Captains of Cleaning

Op de hoogte van de laatste trends met Captains of Cleaning

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren