• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon

Nilfisk boost robotisering met samenwerking Brain Corp

Nieuws 23 april 2019

Nilfisk boost robotisering met samenwerking Brain Corp

Nilfisk gaat zijn innovatiekracht vergroten en is daarvoor een partnerschap aangegaan met Brain Corp. De internationale fabrikant van reinigingsoplossingen gaat gebruik maken van het technologieplatform BrainOS waarmee de ontwikkeling van autonome reinigingsoplossingen verder wordt versneld en de ontwikkeling van de Nilfisk Liberty SC50 wordt voortgezet. De huidige robotiseringspartner Carnegie Robotics blijft ook betrokken.
Afbeelding afkomstig uit promotievideo Nilfisk – © Nilfisk
Voor Nilfisk is het partnerschap een sterke aanvulling op de multi-partner strategie voor verbonden autonome schoonmaakoplossingen. “We streven er voortdurend naar om onze klanten op het juiste moment toegang te geven tot de juiste partners en technologieën en willen Nilfisk in een sterke positie zetten in het toekomstige ecosysteem rond autonome reiniging”, aldus Nilfisk CEO Hans Hendrik Lund. “We hebben de visie om markt van intelligente reiniging te leiden. Met BrainOS, ontwikkeld door Brain Corp, zetten we een stap dichter naar ons doel.”

Nilfisk Horizonprogramma

Nilfisk heeft haar visie gebundeld in het Horizonprogramma, het nieuwe tijdperk van intelligente reiniging. Lund: “Het Horizonprogramma is meer dan een reeks reinigingsproducten of technologieën. Het is de eerste stap die aan de reinigingsindustrie als geheel een nieuwe dimensie geeft en van grote betekenis is voor bedrijven. Wij willen grotere controle, meer flexibiliteit en betere resultaten bieden, op een manier die zo eenvoudig en gemakkelijk is dat men zich afvraagt waarom het niet altijd zo geweest is.”
Brain Corp CEO Eurgen Izhikevich is trots dat Nilfisk voor het zelfontwikkelde platform kiest: “Nilfisk committeert zich aan technologie dat recht doet aan de sterke positie binnen de professionele schoonmaaksector. Het is geweldig om te zien hoe ze de kracht van BrainOS gebruiken om nieuwe autonome schoonmaakoplossingen voor hun klanten en eindgebruikers ontwikkelen.” Izhikevich stelt voorts dat Nilfisk zich hierdoor kan blijven concentreren op haar core-business terwijl ze kan vertrouwen op een solide (digitale) basis voor alle autonome schoonmaakoplossingen.

Brain Corp – Nilfisk – Tennant?

Het Amerikaanse Brain Corp doet wellicht een belletje rinkelen en dat is niet vreemd. Tennant maakt immers reeds gebruik van hetzelfde technologieplatform als Nilfisk nu doet. Izhikevich meldt bij de nieuwe samenwerking dat deze deal een significante uitbreiding betekent op de Europese markt. In april 2018, toen het partnerschap met Tennant werd aangekondigd werd geen woord over Europa gerept. De focus lag voor Tennant toentertijd op Noord-Amerika om vervolgens over de hele wereld uit te breiden.
Brain Corp breidt haar vleugels uit over de wereld terwijl de geruchtenmolen over een eventuele fusie of overname tussen Tennant en Nilfisk waarschijnlijk weer wordt aangeslingerd.
 

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging
30 jan

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek nano
26 jan

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek naar nano op glas en gevels

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op
25 jan

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op

433 schoonmaak-werkgevers missen definitieve berekening NOW
23 jan

433 werkgevers in de schoonmaakindustrie moeten nog definitieve berekening NOW aanvragen

De zool van Adidas Gymschoenen gemaakt van kauwgom residu?
19 jan

De zool van Adidas Gymschoenen gemaakt van kauwgom residu?

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek nano

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek naar nano op glas en gevels

Smart Cleaning wordt Crohill slimmer schoon

Van onze partner Crohill

Smart Cleaning wordt Crohill slimmer schoon

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren