• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon

Nieuwe generatie Metternich aan het roer bij Spectro

Nieuws Reinigingsmiddelen 5 september 2018

Nieuwe generatie Metternich aan het roer bij Spectro

Alissa, Laurens en Quintus Metternich nemen de volledige aandelen over van Spectro. De zoons Metternich stapten in 2014 en 2016 al in het eigendom van het bedrijf. Met de overname van de aandelen door Alissa is het bedrijf volledig overgegaan naar de volgende generatie.
Op de foto v.l.n.r.: Laurens, Alissa en Quintus Metternich
Met de overname van alle aandelen is de laatste fase van het meerjarenplan van de overdracht van de reinigingsmiddelenproducent afgerond. De vorige generatie Metternich, Clemens en Trix, gaan vanaf halverwege 2019 een adviserende rol binnen Spectro vervullen.
Geschiedenis
Johannus Metternich startte in 1963 een productiebedrijf voor desinfectiemiddelen: Producten Sociëteit Metternich te Soest. Hij had toen niet kunnen weten dat 55 jaar later de derde generatie aan het roer kwam te staan van het bedrijf waar hij de grondlegger van was. Zeep blijkt in het bloed te zitten.
Clemens Metternich splitste zich aanvankelijk af en startte Spectro in Oss. Door het overlijden van zijn vader Johannus zijn de restanten van Metternich Chemie (zoals het bedrijf inmiddels heette) weer bij Spectro terecht gekomen.
Next Generation Cleaning Solutions
De reinigingsmiddelenproducent werkt elke dag aan de reinigingsconcepten van de toekomst en kijkt ook hoe met innovatieve totaalconcepten de schoonmaakmarkt verbeterd kan worden. Zo lanceerde Spectro tijdens Interclean Amsterdam 2018 haar ‘Next Generation Cleaning Solutions‘, een viertal concepten met betere ingrediënten, slimmere recepturen en efficiëntere processen.
Next Generation Cleaning Solutions is tevens de slogan van het bedrijf. CEO Laurens Metternich: “Deze slogan is een knipoog naar de ontwikkeling in verjonging van directie en personeel maar vooral een belangrijke statement richting de markt.”

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Best Practice Award 2022Verantwoord marktgedrag werk aan de winkel
10 aug

Maak jij kans op de Best Practice Award 2022?

Accutechnologie neemt een vlucht: Nieuwe kansen bij Makita
8 aug

Accutechnologie neemt een vlucht: Nieuwe kansen bij Makita

Overgangsregeling Oekraïners op arbeidsmarkt verlengd Doelstellingen Participatiewet nauwelijks behaald
5 aug

Overgangsregeling Oekraïners op arbeidsmarkt verlengd

TASKI Ultimaxx Demodag bij Haagclean TASKI lanceert ULTIMAXX robot assortiment
2 aug

TASKI Ultimaxx Demodag bij Haagclean

Fulin Robots met Pudu CC1 nieuwe toetreder schoonmaakmarkt
1 aug

Fulin Robots met Pudu CC1 nieuwe toetreder schoonmaakmarkt

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Best Practice Award 2022Verantwoord marktgedrag werk aan de winkel

Maak jij kans op de Best Practice Award 2022?

Masterclass contractwisselingen in de schoonmaak – 29 september 2022

Van onze partner The Legal Company

Masterclass contractwisseling in de schoonmaak – 29 september 2022

Masterclass: Werken met flexibele arbeidskrachten en ZZP’ers

Van onze partner The Legal Company

Masterclass: Werken met flexibele arbeidskrachten en ZZP’ers

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2022 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren