• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

Negen ondertekenaars Code Verantwoordelijk Marktgedrag

Code Schoonmaak Nieuws SieV 2 februari 2017

Ondertekensessie Code

Op 26 januari jl, tijdens vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer in de Jaarbeurs in Utrecht, ondertekenden 9 organisaties de Code Verantwoordelijk Marktgedrag Schoonmaak- en Glazenwassersbranche.
“Uw enthousiaste reactie op de Code is wat wij graag als Code commissie zien. Wij hopen dat u allemaal als ambassadeur van de Code wil optreden.” Dat was de boodschap aan de kersverse ondertekenaars van de Code van Kees Blokland, voorzitter van de Code commissie.
Op 26 januari 2016 ondertekenden de volgende bedrijven de Code: Eindhoven Airport, Vereniging Beveiligingsorganisaties Nederland, Radboud UMC, Ideal concept, Profic- sec Security, AK Schoonmaakbedrijf BV, Schone Zaak! B.V., Haverkamp Onderhoud en Severens beveiliging BV.
Blokland: “Steeds meer opdrachtgevers, opdrachtnemers, schoonmaakbedrijven en andere branches zijn de Code aan het ontdekken. Een goede ontwikkeling!” De commissievoorzitter gaf aan dat ook dit jaar de insteek van de werving gericht zal zijn op het ‘binnenhalen’ van opdrachtgevers die hun intenties kunnen onderbouwen in een regionale ondertekensessie-bijeenkomst. “Wij geloven niet in puur handtekeningen zetten en ‘verzamelen’”, aldus Blokland.
Krachten bundelen
Uit de ondertekensessie, die plaatsvond op de beursvloer, bleek dat alle nieuwe ondertekenaars hun eigen redenen hebben om de Code te ondertekenen. Over een aantal dingen was men het eens: goed werkgeverschap is belangrijk. Ook is het cruciaal dat zoveel mogelijk partijen van de inhoud van de Code weten om verantwoordelijke marktwerking te promoten. Blokland riep de kersverse ondertekenaars op om ook hun samenwerkingspartners op de Code te wijzen en deze te tekenen.
 
 
Op Code gewezen
Mevrouw Kilkens, Manager Schoonmaak & Facilitaire regie bij Radboud UMC, merkt op door het Erasmus MC op de Code te zijn gewezen en het jammer te vinden dat de schoonmaakbedrijven haar er niet op hebben gewezen, aangezien zij ook de Code hebben getekend. “Het Radboud UMC houdt zich volledig aan de Code en wil het om die reden bekrachtigen door een handtekening te zetten”, aldus mevrouw Kilkens.
 
Niet afwachtend zijn
“Ik breng de Code bij zoveel mogelijk van mijn opdrachtgevers onder de aandacht, in de hoop dat zij de Code ook gaan tekenen”, aldus mevrouw Elyounousi van Schone Zaak! B.V. Mevrouw Haverkamp van Haverkamp Onderhoud zegt in eerste instantie afwachtend te hebben gehandeld betreft de Code. Ze wil graag samenwerken met partijen die de Code hebben ondertekend en die er niet naar handelen hierop te kunnen aanspreken. Om dit te kunnen doen, vindt ze dat ze zelf eerst de Code moet hebben getekend.

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot
24 mrt

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker
21 mrt

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C
21 mrt

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf
16 mrt

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas
16 mrt

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Van onze partner Crohill

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren