• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

Nederlands tijdregistratiesysteem voor schoonmakers gaat de wereld over

Nieuws 4 april 2019

Nederlands tijdregistratiesysteem voor schoonmakers gaat de wereld over CleanJack

De komende week gaan drie vertegenwoordigers van het Haagse IT-bedrijf CleanJack naar Japan om daar bij de eerste schoonmaakbedrijven hun tijdregistratiesysteem te installeren. Daarmee is CleanJack een van de eerste bedrijven die meteen profiteert van het handelsverdrag tussen de EU en Japan dat 1 februari 2019 in werking trad. Eerder kreeg het bedrijf voet aan de grond in Europese landen maar ook in Zuid-Afrika en Australië.
“Een jaar geleden, op de internationale vakbeurs Interclean in Amsterdam, raakten we in gesprek met verschillende Japanse schoonmaakbedrijven. Zij zagen meteen de meerwaarde van ons tijdregistratiesysteem voor de schoonmaakbranche”, vertelt Niels van den Berg, eigenaar en oprichter van CleanJack. “Het afgelopen jaar hebben we daarom testen uitgevoerd en onze systemen voor de Japanse markt geschikt gemaakt. Vanaf 5 april zijn we in Japan om de eerste systemen daar te installeren. Inmiddels draaien de CleanJack systemen voor de Japanse markt vanuit een datacenter in Tokyo.”

Realtime dashboard

CleanJack ontwikkelde een IT-oplossing die meer kan dan tijd registreren. Schoonmakers melden zich met een ID sleutelhanger aan en af op de verschillende werklocaties. Via een compacte CleanJack terminal zien zij precies wat er op een locatie moet gebeuren. Geplande taken en berichten van opdrachtgevers verschijnen automatisch in het scherm. Het management ziet realtime via een online dashboard de status van de werkzaamheden van hun schoonmakers. Als mensen te laat komen, ziek zijn of een probleem ondervinden, dan krijgt de rayonleider meteen een SMS alert. De tool verenigt meerdere functies: plannen, aansturen, monitoren, meten, bijsturen en optimaliseren.

Internationaal uitrolbaar

“Wij ontwikkelden een universeel concept voor schoonmaakbedrijven dat ook internationaal voor iedereen te begrijpen en te gebruiken is”, zegt Van den Berg. “Relaties vragen ons weleens of we net zoiets zijn als Uber of Airbnb. Die vergelijking gaat niet helemaal op: CleanJack is een B2B dienst gericht op een nichemarkt. Wel bieden wij een praktische formule die in een concrete behoefte voorziet en over de hele wereld toepasbaar is. Met zo’n 350 schoonmaakbedrijven in 4 werelddelen staan we pas aan het begin. De afgelopen jaren hebben we vooral geïnvesteerd in de ontwikkeling van een stabiel en internationaal schaalbaar platform. CleanJack is nu eenvoudig toepasbaar voor schoonmaakbedrijven over de hele wereld en in 5 talen beschikbaar.”

In de Japanse taal

“Wij maken de internationale toepasbaarheid ook waar. Van Pretoria tot Parijs, van Sydney tot Brussel, Amsterdam of Londen: CleanJack is er inmiddels dagelijks in bedrijf. Nu gaan we het concept dus ook in Japan uitrollen. Daarvoor hebben we onze systemen geschikt moeten maken voor de Japanse taal. Om goed voorbereid naar Japan te gaan en het systeem aan te passen aan de Japanse taal en cultuur, hebben we ook een Japanse collega aan ons team toegevoegd. Het was een hele uitdaging maar het is ons gelukt.”

Makkelijker zakendoen door handelsakkoord

De komende week zit Van den Berg met zijn mensen in Japan, een markt met meer dan 1,3 miljoen schoonmakers. Dat maakt Japan tot een erg interessant werkgebied. Bovendien is er in dat land nog geen andere partij die een concept als CleanJack aanbiedt. “Het recente handelsverdrag tussen de EU en Japan maakt het voor ons makkelijker. Dit akkoord is het grootste handelsakkoord dat de EU ooit met een derde land heeft gesloten. Voor ons betekent het dat bepaalde drempels zijn verdwenen. Kortom, alle lichten staan op groen om onze diensten op een succesvolle wijze in Japan te introduceren.”

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot
24 mrt

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker
21 mrt

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C
21 mrt

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf
16 mrt

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas
16 mrt

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Van onze partner Crohill

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren