Onder de titel “Een duurzame visie, een praktische aanpak” is voor de achtste keer de MVO rapportage van CWS Nederland verschenen. De basiswaarden in het rapport zijn zorg voor natuur, milieu en welzijn van mensen. De kern van de business is sanitaire hygiëne als eerste bouwsteen voor een goede gezondheid. Het nieuwe rapport is geheel opgesteld conform de officiële index van Global Reporting Initiative ( GRI).
Een aantal aansprekende resultaten in dit nieuwe rapport zijn onder andere efficiëntie verbeteringen in CWS’ wasserij voor katoenen handdoekrollen. Dit heeft ertoe geleid dat het CWS afgelopen jaar is gelukt ca. 360.000 liter water te besparen. Daarnaast zorgt een gedegen routeoptimalisatie tijdens het leveren van servicediensten en de overstap op groene stroom voor een aantal forse besparingen. Daar komt bij dat het bedrijf de CO2 uitstoot in 2012 met 10,5 % wisten te verlagen.
CWS stelt zich ten doel om op een verantwoorde manier voor haar klanten de beste sanitaire hygiëne organisatie te zijn in dienstverlening en producten en doet dit niet alleen puur uit idealisme. MVO loont ook financieel én op het vlak van klanttevredenheid. Het KTO (klanttevredenheidsonderzoek) is een vast onderdeel in het rapport.
Een PDF van het rapport is te downloaden op ww.nl.cws.com/nl-NL/duurzaamheid/mvo-rapport