• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

Meerwijk Schoonmaak viert 50 jaar

Nieuws 18 juni 2011

Meerwijk Schoonmaak viert 50 jaar
De schoonmaak onderhoudt tegenwoordig een nauwe relatie met de spoorwegen. Eerst de stakingen, toen de manifestatie en vervolgens het startsein in de trein voor het Hago Next concept. Op 16 juni jl. vierde Meerwijk Schoonmaakbedrijf uit Utrecht haar 50 jarig jubileum in het Spoorweg Museum te Utrecht.
 
De relaties werden ontvangen in de ruime ontvangsthal, bij de wachtkamer 3e klasse want ja, schoonmaak blijft een marginale business… Overigens was er ruimte genoeg door het tijdstip en het fileleed was het niet buitengewoon druk. De akoestiek in de hal was niet geweldig. Ed Meerwijk memoreerde in zijn speech dat Meerwijk haar succes vooral dankt aan haar afspraak is afspraak cultuur, no-nonse beleid en zorg voor medewerk(st)ers waarbij de klant steeds koning is. Dit is hem bijgebracht door zijn vader, de oprichter van het bedrijf. Hij eerde zijn vader met een bloemenhulde en cadeau.
 

Meerwijk memoreerde dat het jaren geleden nog mogelijk was dat een klant zei: “We zijn zo tevreden over de kwaliteit, verhoog de prijzen voor komend jaar met een extra 2%!” Dit is de laatste jaren echter wel anders geweest. Het uitbreiden van de onderneming middels andere diensten dan alleen schoonmaak zorgde mede voor een gestage omzetgroei binnen de onderneming. Uit de speech van Ed Meerwijk bleek duidelijk hoe trots hij is op zijn bedrijf, naaste team en medewerkers.  De voorzitter van de Ondernemer Vereniging Overvecht Simon Fortuyn, inderdaad de broer van, roemde Meerwijk om haar scholingsmogelijkheden aan minder kansrijke doelgroepen in de samenleving, het MVO beleid, haar doeners mentaliteit, gezonde bedrijfsvoering en kwaliteit. Steevast noemde hij Meerwijk echter Van Meerwijk. Hij typeerde Meerwijk als een “onbewust vooruitstrevend” bedrijf. Na zijn speech en het in ontvangst nemen van de bloemen haastte Simon Fortuyn zich weer naar de uitgang… Na nog wat sprekers, waaronder een lid van een door Meerwijk gesponsord tennisteam, werd het no-nonsense buffet geopend.

 

Op de foto v.I.n.r.: Directeur Ed Meerwijk, met naast hem zijn vader en oprichter Meerwijk Sr. samen met echtgenote. Geheel rechts Pauline Meerwijk, echtgenote van Ed Meerwijk.

(foto Doon van de Ven).

 

 

Henk Cornelisse (info@facility-specialists.nl) is directeur van Facility Specialists en lid van de redactieraad van Clean Totaal.

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker
21 mrt

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C
21 mrt

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf
16 mrt

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas
16 mrt

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas

Op de hoogte van de laatste trends met Captains of Cleaning
15 mrt

Op de hoogte van de laatste trends met Captains of Cleaning

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Van onze partner Crohill

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren