• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

Mart Visser ontwerpt bedrijfskleding Facilicom

Nieuws 13 januari 2012

Mart Visser ontwerpt bedrijfskleding Facilicom

Facilicom Services Group heeft couturier Mart Visser gecontracteerd om de bedrijfskleding voor ruim 30.000 medewerkers te ontwerpen. Niet eerder ontwierp de couturier voor één opdrachtgever de bedrijfskleding in deze aantallen en met zo’n publieke en maatschappelijke zichtbaarheid. Facilicom medewerkers zijn werkzaam in de schoonmaak (Gom), beveiliging (Trigion), bouw (Breijer), catering (Prorest), horeca (Tapwacht) en thuiszorg (Axxicom).

 
Het concern toonde gisteren samen met Mart Visser de eerste schetsen van de nieuwe bedrijfskledinglijn tijdens de jaarlijkse nieuwjaarsbijeenkomst. De modeontwerper baseerde zijn ideeën op een uitgebreide enquête onder medewerkers naar draagcomfort, representativiteit en beroepsfunctionaliteit. De eerste passessies van de kleding vinden plaats in het voorjaar van 2012. De definitieve ontwerpen worden in het najaar gepresenteerd en vanaf 1 januari 2013 nemen alle Facilicom divisies de kleding daadwerkelijk in gebruik.
 
Unieke opdracht
Modeontwerper Mart Visser zal bij het gehele proces van het ontwerp tot aan de uitvoering van de kleding nauw betrokken zijn. De couturier heeft inmiddels ruime ervaring in het ontwerpen van bedrijfskleding die voldoet aan de wensen en gebruikseisen van opdrachtgevers, onderscheidend is en het imago van het bedrijf versterkt. “Deze opdracht is een hele grote uitdaging gezien de maatschappelijke impact ervan. Het betreft hier 30.000 medewerkers die dagelijks zichtbaar zijn op straat, bij bedrijven op de werkvloer en bij mensen thuis. Deze opdracht is drie keer zo groot als de opdracht die ik in 2010 voor KLM verzorgde. Het is echt bewonderenswaardig dat een bedrijf met de omvang van Facilicom in deze tijd kiest voor een totale rebranding met zijn bedrijfskleding”, licht Mart Visser toe.
 
Hostmanship: een bewuste keuze
Voor Facilicom is de uitstraling van medewerkers al jaren een belangrijk onderdeel van de dienstverlening en de cultuur van de onderneming. Met de nieuwe kleding wil Facilicom zich verder profileren als aantrekkelijk werkgever en de professionele uitstraling naar opdrachtgevers vergroten.
Mart Visser licht toe: “Ik ontwerp geen bedrijfskleding, maar kleding voor een bedrijf. Daarom heb ik me bij de schetsen heel goed verdiept in de wensen van de Facilicom medewerkers zelf. Zij weten tenslotte als beste wat prettig is als het gaat om het dragen van materialen in verschillende seizoenen, de pasvorm, het kleurgebruik en niet te vergeten de functionaliteit.”
Volgens Geert van de Laar, concerndirecteur facilitaire bedrijven Nederland, krijgen medewerkers meer plezier en motivatie in hun werk als ze er goed uitzien, hun bedrijfskleding lekker zit en tegelijkertijd praktisch is: “Als onze medewerkers er verzorgd en professioneel uitzien, dan stralen ze dat ook uit. Opdrachtgevers, bezoekers en medewerkers zullen zich om die reden alleen al meer welkom voelen.”
 
www.facilicom.nl
 
Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot
24 mrt

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker
21 mrt

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C
21 mrt

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf
16 mrt

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas
16 mrt

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Uitleg voor de ZZP praktijk na de lang verwachte Deliveroo zaak

Van onze partner The Legal Company

Is de ZZP-er nou een echte Wolf in Schaapskleren of zijn er nog roodkapjes?!

Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Van onze partner Crohill

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren