• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon

Maastricht heeft Schoonste Winkelgebied 2018

Nieuws 18 december 2018

Maastricht heeft Schoonste Winkelgebied 2018

NederlandSchoon heeft de gouden Winkelgebied-tegel uitgereikt aan Maastricht. Maastricht viel dit jaar dubbel in de prijzen: de gemeente werd winnaar in de categorie Grote Gemeenten met schoonste winkelgebieden van Nederland (Groene stoeptegel), waarna winkelgebied Sint Pieter (Glacisweg) tot Schoonste winkelgebied van Nederland 2018 werd uitgeroepen (Gouden stoeptegel). Het Maastrichtse winkelcentrum heeft de overwinning vooral te danken aan de lokale samenwerking tussen de winkeliers, ondernemers en de gemeente. Bezoekers geven aan winkelen in dit gebied als zeer prettig te ervaren, mede omdat er zo weinig afval rondzwerft.
Vincent Breedveld, woordvoerder bij NederlandSchoon: “Een schone stoep is goud waard. En dat geldt helemaal voor winkel en centrumgebieden. Een straat zonder zwerfafval draagt niet alleen bij aan een beter milieu, maar ook aan een aangename winkelbeleving, veilig gevoel, langere verblijfsduur en uiteindelijk een hogere omzet voor winkeliers. Gemeente Maastricht heeft een prachtige en unieke prestatie geleverd door niet alleen tot (grote) gemeente met schoonste winkelgebieden te worden uitgeroepen, maar ook over het schoonste winkelgebied te beschikken. Het heeft bewezen voorop te lopen in maatregelen om de gemeente schoon te houden middels goede samenwerking en oog voor detail. We zijn er dan ook trots op dat we deze gouden tegel hier in Zuid Limburg mogen leggen. Met de tegel willen we onze waardering uitspreken naar de steden en gemeenten die hun winkelgebieden schoonhouden en alle steden en gemeenten motiveren hier aandacht aan te besteden en hun schoonbeleid te ontwikkelen. We kijken dan ook nu al reikhalzend uit naar de editie van 2019.”
Wethouder Maastricht John Aarts: “We zijn er enorm trots op de eerste gemeentetegel te mogen ontvangen en een voorbeeld te vormen voor de rest van Nederland. Wij hebben schone straten en winkelgebieden uiteraard hoog in het vaandel staan, maar hadden absoluut niet verwacht dubbel in de prijzen te vallen. Mijn dank gaat dan ook uit naar de ondernemers en bewoners van de gemeente en onze eigen mensen van Stadsbeheer, die zich samen hardmaken voor een brandschone omgeving. De tegel heeft een mooie, zichtbare plek in ons winkelgebied gekregen.”
Schoonste Winkelgebied Verkiezing 2018
Voor de zesde keer op rij organiseerde Stichting Nederland Schoon dit jaar de verkiezing van ‘Schoonste Winkelgebied van Nederland’. NederlandSchoon wenst met de verkiezing de samenwerking tussen gemeenten, ondernemers en beheerders te stimuleren. Een schoon winkelgebied straalt meer gastvrijheid uit. Het winkelend publiek voelt zich hierdoor meer welkom, en daar heeft de ondernemer baat bij. Het aantal deelnemende gemeenten is aanzienlijk gestegen met een stijging van 60%. Maar liefst 44 gemeenten doen dit jaar voor het eerst mee aan de verkiezing.
Schoon houdt schoon
Uit onderzoek van Stichting Nederland Schoon blijkt dat 70% van de gemeenten inzet op schone winkelgebieden. Een zwerfafvalvrij straatbeeld heeft invloed op de beleving van het winkelende publiek. Het winkelen wordt als prettiger ervaren. Een schoon winkelgebied zorgt voor een langer verblijf van de consument, een hogere omzet, gevoel van veiligheid, aangenamere beleving en een positieve en sociale houding. De winnaar van de vorige editie, Winkelcentrum Brouwhorst in Helmond, heeft een zeer actieve ondernemersvereniging. Ondernemers zorgen samen met de gemeenten en inwoners voor een schoon en prettig winkelgebied.

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek nano
26 jan

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek naar nano op glas en gevels

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op
25 jan

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op

433 schoonmaak-werkgevers missen definitieve berekening NOW
23 jan

433 werkgevers in de schoonmaakindustrie moeten nog definitieve berekening NOW aanvragen

De zool van Adidas Gymschoenen gemaakt van kauwgom residu?
19 jan

De zool van Adidas Gymschoenen gemaakt van kauwgom residu?

Eerste sprekers Hygiëneforum 2023 bekend
19 jan

Eerste sprekers Hygiëneforum 2023 bekend

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek nano

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek naar nano op glas en gevels

Smart Cleaning wordt Crohill slimmer schoon

Van onze partner Crohill

Smart Cleaning wordt Crohill slimmer schoon

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren