• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

Keurmerk voor Payrolling

Microvezel Nieuws 8 december 2011

Keurmerk voor Payrolling

Tijdens het Nationale Payroll Congres 2011 op donderdag 8 december in Maarssen heeft de VPO (Vereniging Payroll Ondernemingen) haar definitieve keurmerk gepresenteerd. Hoofdthema van het congres was dan ook ‘Professioneel Werkgeverschap’. VPO-voorzitter Jeu Claes: “Met het keurmerk bieden wij financiële betrouwbaarheid, een eigen arbeidsvoorwaardenreglement en normen voor de kwaliteit van dienstverlening. Hiermee zetten wij een nieuwe stap in de professionalisering van het payrollen, zoals onze leden dat willen.

 

Lees hier:

Payrolling in de schoonmaak: de schoonmaker als microvezeldoekje…

Payrolling wordt volwassen branche: een interview met VPO-voorzitter Jeu Claes

 
Het congres ving aan met een speech van keynote Bernard Wientjes, voorzitter werkgeversvereniging VNO-NCW. Daarin ging hij in op het belang van payrollen voor werknemers en werkgevers en de arbeidsmarkt. Wientjes: “Flexwerk heeft ons belangrijk geholpen om in de crisis de werkloosheid laag te houden. Het zou dan ook erg dom zijn om strijd te gaan voeren over payrolling op zich. Ik zou bonden en beleidsmakers willen oproepen: ondersteun de VPO in haar rol en zorg dat de zaken goed worden geregeld. Dat is goed voor de arbeidsmarkt. Ik vind het dan ook fantastisch dat er tijdens de Algemene Ledenvergadering van de VPO een keurmerk is aangenomen.”
 
Keurmerk ‘Professioneel Werkgeverschap’
VPO-voorzitter Jeu Claes en VPO-bestuurslid Jurriën Koops gaven een toelichting over wat het VPO-keurmerk ‘Professioneel Werkgeverschap’ inhoudt. Daarnaast werd er ook een beeldmerk voor het keurmerk gepresenteerd. Claes: “Het afgelopen jaar heeft de VPO in samenspraak met de leden en TNO dit keurmerk ontwikkeld. Het keurmerk vormt de basis voor het professionele werkgeverschap en het onderscheidende profiel van de VPO-leden vanaf 1 januari 2012. Het keurmerk is opgebouwd uit drie pijlers: financiële lidmaatschapscriteria, goede arbeidsvoorwaarden en kwaliteit van de dienstverlening. Onze toekomstplannen zijn aangescherpt en we gaan met dit keurmerk de komende jaren een nog grotere betekenis en lading in de markt geven.”
 
Onderzoek payrollkrachten
Payrollkrachten op de Nederlandse arbeidsmarkt zijn zeer positief over payrollen. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek van onderzoeksbureau Ecorys dat werd gepresenteerd door Peter Donker van Heel. Uit het onderzoek blijkt dat de payrollkrachten het payrollen in het algemeen waarderen met het cijfer 7 en de dienstverlening van payrollbedrijven waarderen met een cijfer 7 of 8. In het onderzoek onder 2.200 payrollkrachten werd er gekeken naar kenmerken, motieven en ervaringen van payrollkrachten en hoe zij aankijken tegen hun werkgever, de payrollonderneming. Donker van Heel: “Wat blijkt is dat er eigenlijk geen verschil is in de manier waarop payrollmedewerkers hun arbeidsvoorwaarden waarderen vergeleken met medewerkers in het algemeen.”
 
Arbeidsrechtelijke relatie tussen werkgevers en werknemers
Johan Zwemmer, docent/ onderzoeker aan de Universiteit van Amsterdam en advocaat bij Boekel De Nerée te Amsterdam legde uit wat de verwachtingen zijn van de arbeidsrechtelijke relatie tussen werkgevers en werknemers. Ondanks dat hij kritisch is tegenover de payrollconstructie zei Zwemmer: “Ik zie aanknopingspunten voor payrollen in een nieuwe vorm naast de traditionele- en uitzendovereenkomst, mits o.a. de ontslagbescherming voor de payrollmedewerkers goed geregeld is.”
 
Slotwoord
Het slotwoord was voor VPO-voorzitter Jeu Claes die tevreden terugkijkt op het congres. “Naast het feit dat het een goed en gezellig congres was, heb ik deze keer ook veel geleerd. Morgen ga ik meteen de vakbond bellen om verder te praten, want met ons nieuwe keurmerk lijkt er weer opening te liggen voor verder gesprek.”
 
www.vpo.nu
Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker
21 mrt

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C
21 mrt

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf
16 mrt

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas
16 mrt

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas

Op de hoogte van de laatste trends met Captains of Cleaning
15 mrt

Op de hoogte van de laatste trends met Captains of Cleaning

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren